יער בן שמן

דרוג הגולשים: 
3.857145
ממוצע: 3.9 (7 דרוגים)
כתובת: 
בן שמן (כפר נוער)
אזור בארץ:
דמי כניסה:

יער בן שמן , "הריאה הירוקה" של גוש דן שופע בחניוני פיקניק ייחודיים, מתקני משחק, פינות מרגוע, פסלים סביבתיים, מערות קבורה מימי המכבים, שבילי טיול ברגל, באופניים וברכבי שטח – מקום נפלא למצוא מפלט משאון הכרך.
המסלול:
מהכניסה נוסעים בדרך האדומה עד למפגש עם הדרך הירוקה, אל תל חדיד , אפשר להגיע עם הרכב עד לראש התל, או, להחנות את הרכב למרגלותיו. לסייר ברגל בין המתקנים החקלאיים העתיקים, לעלות לראש התל ולרדת בחזרה לרכב. מכאן, נפנה דרומה בדרך הירוקה לכיוון מצפה מודיעין – מגדל לאיתור שריפות יער שנבנה בשנת 1963 בצורת לפיד, המסמל את נס המרד החשמונאי. למרגלותיו אמפיתיאטרון המשמש לכנסים ולהופעות. (הכניסה למגדל אסורה).
אנו נמשיך דרומה, עם הדרך הסלולה ונפנה כעבור כ- 300 מטר שמאלה, אל הפגודה התאילנדית. ביתן ידידות ישראל-תאילנד הבנוי בצורת תאי- עשוי עץ ושיש בצבעי זהב, אדום לבן. זוהי מתנת העם התאילנדי לעם ישראל במלאת 50 שנה לעצמאות מדינת ישראל ו- 50 שנה לעלייתו לכס המלוכה של המלך התאילנדי – בומביל אדוליידי. (המבנה מוקף בגדר – ניתן לבקר בו בימי חול רק במידה ומוצב בכניסה שומר – אין כניסה בשבת).
נמשיך בנסיעה דרומה בדרך סלולה אל דרך החשמל – דרך שזכתה לכינויה על שום קו החשמל העובר לאורכה. לצד הדרך מוצבים פסלי אבן ומתכת. בין היצירות נבחין בסלע בו חרוטות דמויות יעלים ודמויות אדם. בנוסף לפסלים מצויים באזור מתקני משחק פיסוליים המעוצבים ממתכת ומאבן. נחזור אל הדרך ונדרים בדרך העוברת לצד מטעי אבוקדו של מושב מבוא מודיעין, ומזרחה לעבר חניון ללקויי ראייה ע"ש מוריס קאופמן – החניון נמצא בפארק ייחודי שמטרתו להעניק לליקויי ראייה ולעיוורים הזדמנות לטייל בכוחות עצמם בנוף הפתוח. מסלול ההליכה הינו מעגלי ואורכו כ- 500 מטר. אמצעי ההתמצאות הם מעקה שרשרת העוקב אחר המסלול. המטייל מניח את ידו על מעקה השרשרת, המלווה אותו לאורך המסלול. במקום ניטעו צמחים בעלי ריח חזק והשביל שולט בשלטי הסבר הכתובים בכתב ברייל בשפה העברית ובשפה האנגלית, ובהם איורים מובלטים המתארים את הצמחייה ואת הממצאים הארכיאולוגיים שבמקום כגון גת, בור מים ומערות אחסון. החניון הוקם בסיוע ידידי קק"ל בארה"ב.
חוזרים מעט אחורה כ- 300 מטר ופונים מערבה לכיוון ה"גן המוזיקלי" הידוע גם בשמו חניון "קולות וצלילים" הכולל אלמנטים משחקיים מפיקי צלילים. הפסל "נוף משחקי" פרי יצירתה של האמנית ציפורה גנדלר, משלב בתוכו התנסויות משחקיות. צינורות תת קרקעיים ועיליים משמשים לתקשורת "טלפונית". גן המשחקים נתרם ע"י משפחת מוריס פיליפ ארנולד מאנגליה.
נסיים את המסלול בבקעת הנזירים (ימינה ודרומה) בדרך חולפים ליד מפרצים מפתיעים של שדות מעובדים. לעיתים נצפה בעדרי כבשים ופרות, כחלק מממשק היער למניעת שריפות בקיץ. נחלוף כעבור כ- 2.6 ק"מ, בסמוך ליער "ערוץ הילדים", חורשת העצים שניטעה בצורת הספרה "6" וניסע לבקעת הנזירים. כאן נחנה את הרכב ונצא לטייל ברגל, נטפס למערות חצובות בסלע, ששימשו בתקופה הרומית לקבורה ובשנים מאוחרות יותר להתבודדות של נזירים. מעל המצוק חורבת זכריה – שרידי מבנה ובורות מהתקופה הרומית-ביזנטית. כדאי גם לבקר בבריכת האגירה ולחזות בעץ השיזף העתיק, שהאמונה מספרת כי הוא ניצל בזכות מסורת מוסלמית הגורסת שבין ענפיו מסתתר שד.

מצפה מודיעין ביער בן שמן
תל חדיד ביער בן שמן
עירית גדולה ביער בן שמן

דרוגי-גולשים

4
יער בן שמן הוא מקום מעולה לפיקניק משפחתי של שבת, יש בו המון מתחמים ובהם שולחנות ומקום למנגל. יש שבילי הליכה או שסתם כך אפשר לטייל בתוך היער וזה ממש כייף עכשיו כשפורחות מסביב רקפות וכלניות.

4
אבל עדיין- מקום קלאסי לעל האש, תענוג במיוחד אם מצאת שולחן פנוי! כיף לראות מסביב את כל הרוכבי אופניים חוזרים או מתחילים רכיבה
התמונה של רוני

3
מאחר וזהו היער הקרוב ביותר לגוש דן, מאוד עמוס בשבתות, ולפעמים גם מלוכלך. חוץ מזה - ריאה ירוקה, ויופי של אופציה לפיקניק עם חברים

5
מקום מעולה. העצים סוככים ונותנים צל וצבע ירוק מרנין בעיניים. כיף לשהות שם בחברותה. בחלק מהמקומות נטועים שולחנות פיקניק וספסלים. אין כמו להיות בטבע ויער בן שמן בהחלט מספק את הסחורה:)
התמונה של קאטיושה

3
בחגים ובשבתות המקום באמת עמוס ולא מהנה אבל בכללי זהו פארק/יעק יפה בעל אוירה פסטורלית ונעימה שניתן לעצור בו לפיקניק עם המשפחה.
התמונה של שוש חזן גרינברג

3
עם כל הכבוד למילה "יער", זה ממש לא מה שאנחנו מכירים מאירופה. ובשבתות וחגים, בעיקר יום העצמאות, זה הופך לשלולית של עשן מנגלים , רעש ופיח. אם באים בשאר השנה, אפשר לבלות כמה שעות רומנטיות בין העצים.
התמונה של shelley10

5
המון מקומות יפים לפיקניקים. המון מסלולים לרכיבת שטח-אופניים
דרוגים ומקומות קרובים
 צימר Bella Troun
0
עדיין אין דרוגים

צימר מקסים במרכז הארץ בין תל אביב לירושלים

למידע נוסף...