תיאטרון הבימה המחודש, תל אביב

דרוג הגולשים: 
4.42857
ממוצע: 4.4 (7 דרוגים)
כתובת: 
:שד' תרס"ט 2
תל אביב
אזור בארץ:
סוג הפעילות:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ללא הגבלה
טלפון: 
03-5266666

בתיאטרון הבימה המחודש תוכנית מנויים עשירה. כמי שאינה תושבת תל אביב, אך מחזיקה במנוי לתיאטרון הבימה, הגעתי בשעות הערב לבניין החדש. התרשמתי מעוצמת הבנייה, מצחות האבן הלבנה ומנקיון חלונות ודלתות הזכוכית העצומות וכן, נהניתי גם מההצגה (אלף לילה ולילה) שהוצגה באולם ברטונוב הקטן שנקרא בעבר הבימרתף.

אבן הפינה לבניין הבימה הונחה כבר בשנת 1935. הוא נפתח לראשונה בשנת 1946 כתיאטרון אלגנטי בעל אולם בודד, התפתח למבוך של אולמות רבים שדרשו שיפוץ וחידוש.

הבניין שופץ בשנות החמישים ושוב בסוף שנות השישים.

הבניין המקורי, המעוצב בסגנון באוהאוס קלאסי, נבנה באמצע שנות ה-30. האודיטוריומים במבנה, הסדנאות ואולמות החזרות לא עמדו עוד בדרישות המצופות מתיאטרון מודרני ומתקדם. האולמות הצפופים והמיושנים, הערימו קשיים בכל הנוגע לגישה נוחה לקהל, מרחב לשחקנים ותנאי עבודה סבירים, כמו גם אקוסטיקה לקויה.

קשיים אלה הפריעו ליוצרים בהבימה להעניק ביטוי רחב לכישרונם ולרפרטואר ההצגות. אז כמו שנאמר השיפוץ, או למעשה הבנייה מחדש הושלמה.

הדעות לגביה חלוקות מאד. כמו דעתו של יוסי קליין בעיתון הארץ:

"את בניין הבימה החדש יהיה קשה להעלים ושאלת יופיו או כיעורו איננה יותר על הפרק. אין עכשיו עובדה מוצקה ממנו. השאלה היא, איך צמח דבר כזה ממש מתחת לאפם של גדודי אדריכלים, אנשי תרבות, אבירי שימור ועיתונאים דעתנים. הניסיון להפקיד את השמירה על ערכים תרבותיים בידי אדריכלים, לא שונה מהפקדת חתול על שמנת. מישהו שמע על אדריכל שמתייחס לאיכותו של בניין הבימה? כשאני שואל אותם על כך, הם מגלגלים עיניים לשמים ומניחים אצבע על שפתיים. דני קרוון קיבל אותו כנתון, ניצה סמוק לא רוצה להתייחס, דניאלה פוסק, אדריכלית העיר בשעה שהתוכנית אושרה, מסרבת אפילו לשמוע את השאלות."

למבקרים במקום או לבאים לצפות בהצגות, אני מציעה לשמר בזכרון את בניין הבימה הישן וליהנות מהאפשרויות של בניין החדש.

תיאטרון הבימה המחודש בתל אביב

דרוגי-גולשים

5
מבנה תיאטרון הבימה חדש הוא מדהים ביופיו והאולמות מאוד נוחים לישיבה. החנייה משוכללת ונוחה. וההצגות מהנות. היינו במלכת היופי של ליניאן ובקוויאר ועדשים ומאוד נהננו. שווה לחפש מבצעים או לעשות מנוי וללכת לתיאטרון.
התמונה של dm1170

4
תיאטרון הבימה המחודש בתל אביב הוא פשוט חויה של תיאטרון אמיתי יחד עם בניה יפהפיה. את המקום עשו פשוט מלהיב ובכלל את כל החידושים אפשר פשוט להינות מהנוף. יש גם מסעדה ליד כך שאפשר לקפוץ לארוחה אחרי ההצגה. ממליץ!
התמונה של גירית הדבש

5
המקום המחודש פשוט עוצר נשימה, הכל מעוצב ברמה הכי גבוהה. יש חניון ענק מתחתיו עם הנחה משמעותית לתושבי העיר ורחבה ענקית ויפהפיה. הייתי במופע התרמה ונהנתי מכל רגע.
התמונה של eyal

5
מקום מאוד מטופח ואלגנטי, נעים לצאת לשם, ובאמת מרגישים את חווית התיאטרון.

4
הרבה כספים הושקעו בעיצוב של המקום המחודש. השקיפות מעניינת ועם זאת אפשר למצוא בה גם מגרעה. האם צריך לראות את הכל, מבחוץ ומבפנים? האם עוברי אורח צריכים לראות את הקהל שוחר ההצגות? חוץ מזה, הכל חדש ונוצץ וזה נעים ויפה לעין. מלבד זאת, ראיתי שם את שלמה המלך ושלמי הסנדלר, הצגה מעולה והתרכזתי יותר בתוכן שלה, במשחק, בתפאורה וכד' ופחות באלמנטים המרכיבים את האולם המחודש. אגב, אין להתעלם מביקרות שהועלו ששופכים המון כספים על חיצוניות במקום להשקיע יותר ביוצרים ויצירות.
התמונה של קאטיושה

4
היה שווה לחכות כדי לראות את הפתיחה של המקום. כחובבת הצגות ביקרתי במקום מס' פעמים ופשוט חוויה. ניכר שחשבו על הפרטים הכי קטנים בעיצוב המקום. נוח, נגיש, מרהיב.
התמונה של שוש חזן גרינברג

4
היינו ב"קוויאר ועדשים" בבנין הבימה החדש. האקוסטיקה מצוינת, היו לנו מקומות נוחים אם כי הכסאות קצת צפופים יחסית לשורה הבאה ככה שכל פעם שמישהו רצה להגיע לכסאות האמצעיים, כולנו היינו צריכים לקום כדי שיעבור. פינת קפיטריה קטנה, עיצוב יפיפה, קופות נוחות. חייבת לציין - הגיל הממוצע של הצופים בהצגה שנכחנו בה היה 60.

עמודים

דרוגים ומקומות קרובים
מלון ברדיצ'בסקי תל אביב
0
עדיין אין דרוגים

מלון בוטיק מודרני ומעוצב הממוקם במרכז תל אביב.

למידע נוסף...
מלון אופיר תל אביב
0
עדיין אין דרוגים

מלון בוטיק בתל אביב

למידע נוסף...
דירות נופש בתל אביב
0
עדיין אין דרוגים

דירות אירוח בכל רחבי תל אביב

למידע נוסף...
אירוח יוקרתי בתל אביב
0
עדיין אין דרוגים

אירוח יוקרתי בשרדות רוטשילד בתל אביב

למידע נוסף...