חניון הארבעה ביער אשתאול

דרוג הגולשים: 
4.333335
ממוצע: 4.3 (3 דרוגים)
כתובת: 
יער אשתאול
אשתאול
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ללא הגבלה
טלפון: 
לא זמין

חניון הארבעה לזכרם של שלום צ'רלי אזולאי, צבי גפני, אלון ענוים, וגדי ערן חיילי יחידה 5853 שנפלו במלחמת שלום הגליל הממוקם ביער אשתאול,הוא חניון משפחתי נחמד המכיל גן שעשועים קטנטן לצד מספר שולחנות ישיבה ומערות קטנות.

המקום שימש גם כקו הגנה קדמי של המושב אשתאול בשנים שלאחר קום המדינה בכדי להתגונן מפני הפדאיון (מסתננים ירדנים) ששרצו באזור והיו מגיעים מאזור המובלעת בלטרון בכדי לבצע מעשי שוד ביזה ורצח במושבים הצעירים שבאזור שפלת יהודה. בחניון הארבעה יש שולחנות המאפשרים לקיים פעילויות שונות. הכניסה לחניון הארבעה אינה כרוכה בתשלום, מומלץ לבקר בקיץ, בסתיו, ובאביב קיימת נגישות לחניון עצמו לכול סוגי הרכב והביקור בו מומלץ בעיקר בשל הנוף המיוחד הנשקף מפסגת ההר.

החניון אינו נגיש לכסאות גלגלים ולאנשים המתקשים בהליכה שכן בכדי להגיע לחניון עצמו יש לטפס כ 20-30 מדרגות במעלה ההר. יש להזהר, במקום יש הרבה בורות פתוחים, מערות לא מסומנות, שאריות תעלות קשר והגנה, וחפירות מבנים קדומים. יש ליד המקום מספר מסלולים להליכה ובתוך החניון קיים גן שעשועים לילדים.מערה תת קרקעית בטוחה. יש להזהר בקיץ במערה. הטיול בחניון הארבעה מומלץ מאוד בעיקר בחודשים פברואר - מרץ בתקופת פריחת הרקפות.

חניון הארבעה ביער אשתאול

דרוגי-גולשים

התמונה של יונתן מורנו

4
תצפית מצויינת של היער ביום, ושל בית שמש המוארת בלילה. אחזקה מצויינת של קקל, ספסלים ופחים לפיקניקים ועל האש.
התמונה של Michal Moreno

5
חניון הארבעה הוא "הסוד של המקומיים". מי שגר כאן - מכיר ואוהב אותו. כמה ספסלים ומתקני משחק, שאמנם דורשים טיפוס קל, אבל מאפשרים את הנוף הכי יפה בעולם - לשעות רבות!
התמונה של Itzhak Moreno

4
יופי של תצפית לעבר הרי יהודה ומושב אשתאול. חניון קטן ולא עמוס. פנינת חמד אמיתית ביער. מתאים מאד להפסקת קפה ועוגה בחיק הטבע.

עמודים

דרוגים ומקומות קרובים
חניון הזיתים ביער אשתאול
4.142855
ממוצע: 4.1 (7 דרוגים)

מטע עצי זית ובסביבתו שפע שולחנות קק"ל הנמצא בליבו של יער אשתאול מתאים לפיקניק ולסיורי פריחה בעיקר בעונות המעבר.

למידע נוסף...
מרפסת הארוח ביקב פלם
0
עדיין אין דרוגים

יקב משפחתי המייצר יין איכותי מענבים שגודלו בגלילי והרי יהודה

למידע נוסף...
מצפה אורגוואי ביער אשתאול
4
ממוצע: 4 (2 דרוגים)

המצפה הקטן הקם על ידי קק"ל מתרומות של יהודי דרום אמריקה, והוא אחת מנקודות התצפית היפות ביותר על בית שמש וסביבתה.

למידע נוסף...
חניון מרדכי דיין ביער אשתאול
5
ממוצע: 5 (דרוג 1)

חניון מרדכי דיין ביער אשתאול לזכרו של מרדכי דיין יו"ר עמית של הקרן הקיימת לישראל ובתו רחל הוא מהחניונים הפחות מוכרים ומתויירים ביער אשתאול.

למידע נוסף...