שמורת נחל התנינים

דרוג הגולשים: 
5
ממוצע: 5 (דרוג 1)
כתובת: 
נחל התנינים
נחל התנינים
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
9:00 עד 17:00

נחל התנינים. כמה כיף להיות מופתע ...

בשבת האחרונה לחודש מרץ חגגתי יום הולדת ומה יותר כיף לבלות את היום בטיול נעים עם המשפחה. חיפשנו יעד קרוב והפור נפל על הגן הלאומי נחל התנינים, הנחל נמצא צמוד לקיבוץ מעגן מיכאל והיישוב ג'עסר א זרקא כניסה אליו מכביש ארבע דרך מושב בית חנניה.

מעדכון מהיר ברשת, למדתי שלמקום היסטוריה מעניינת ושנחל זה הוא היחיד בנחלי החוף שלמימיו לא מוזרמים שפכים ובגלל שמימיו מליחים לא שואבים אותם כך שהנחל שופע מים לכל אורך השנה. הגענו לנחל לקראת הצהרים ומייד התיישבנו לאכול במקום המיועד לכך. במקום שולחנות נוחים, פחי אשפה נגישים, ברזי מים ומזנון.

המפה שקבלנו בכניסה ספרה לנו שבשמורה ארבעה מסלולים המסומנים לפי צבעים. אנחנו בחרנו במסלול הביניים. המסלול מעניין מאוד ויש בו עתיקות מרשימות של תעלות קשתות והרבה מים זורמים. גולת הכותרת בשמורה הוא הסכר הענק (שנתגלה במקרה בשנת 95 ) והאגם הצמוד אליו. במקום פעל מפעל מים מרשים בתקופות שונות של ההיסטוריה, הסכר מרשים מאוד ושוחזרו בו פתחי וויסות המים עוד שוחזרו דוגמאות לשאיבת מים על ידי גלגלים, ויסות זרימת המים על ידי תעלות ועוד.

כשמסיימים את קטע העתיקות ממשיכים בהליכה קצרה של כמה דקות שבמהלכה חוצים בגשרים את נחל עדה ואת נחל התנינים ומגיעים לתצפית ולמבנה טחנה מרשים היושב על גדת הנחל. מכאן מתחיל מסלול כיפי וקליל לאורך הנחל, במסלול גשר נמוך החוצה את הנחל וממנו מתקבלת תצפית מרשימה על הנחל. אנחנו זכינו לראות מני דגים שונים,קרפדות, קבוצת סרטנים וסוגים שונים של בעלי כנף וזוחלים החיים להם בסבך הצמחייה העשיר במקום.

לכל אורכו של המסלול ליוותה אותנו פריחה מדהימה של אין ספור פרחים ומקומות מוצלים למנוחה ולהתרשמות מהצמחייה במקום. אכן הפתעה נעימה .

הסכר הגדול והאגם בשמורת נחל התנינים

דרוגי-גולשים

5
טיול כיפי וקל בנחל התנינים הנמצא בסמוך למושב בית חנניה. מי הנחל נקיים ושופעים כל השנה ובשמורה מבחר מרשים של עתיקות וטבע ייחודי. המסלול מתאים לכל אחד כל הזמן כמעט.
דרוגים ומקומות קרובים

5
טיול כיפי וקל בנחל התנינים הנמצא בסמוך למושב בית חנניה. מי הנחל נקיים ושופעים כל השנה ובשמורה מבחר מרשים של עתיקות וטבע ייחודי. המסלול מתאים לכל אחד כל הזמן כמעט.