מוזיאון בתי האוסף לתולדות צה"ל - תל אביב - יפו

שים לב! המקום סגור ואינו פעיל יותר

דרג את המקום
חייג מפה וייז יוטיוב
דרוג הגולשים: 
4.714285
ממוצע: 4.7 (7 דרוגים)
כתובת: 
יחזקאל קויפמן, מתחם התחנה
תל אביב - יפו
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ימים א' - ה' 15:30 - 08:30
טלפון: 
03-5172913 , 03-5161346

לבית האוסף לתולדות צה"ל תכננו להגיע כבר כמה חודשים, אך שעות הביקור שאינם כוללים את סוף השבוע, מנעו מהתכנון לצאת לפועל. אך ביום העצמאות, כשכל אתרי המורשת נפתחו לקהל הרחב ללא תשלום החלטנו לצאת ולבדוק את המקום.

המוזיאון ששוכן בצמוד למתחם התחנה בנווה צדק הפתיע אותנו טובה באוסף הגדול שלו. כאן ראינו המון טנקים וכלי נשק מכל תקופות הלחימה, החל מכידונים לרובים ועד לאמצעי הלחימה המתקדמים של צה"ל, המשמשים את חיילים היום. ניתן בחופשיות לסייר בין הטנקים הענקיים, ואף להיכנס לתוך כמה מהם, לבדוק את המושבים בתוך האוטובוסים המשוריינים ששימשו פעם את תושבי הבירה, ולבלות כמה שעות מול האוסף ענק של אקדחים שהינו גאוות המקום.

היתרון הענק של המוזיאון הנ"ל על פני מקומות אחרים הוא לא רק באוסף ענק ומגוון, אלא גם בעובדה שמותר לא רק לעיין באוסף, אלא ניתן להפעיל גם את חוש המישוש וזה מאוד קוסם לילדים המגיעים למקום. מה יכול להיות יותר טוב מלגעת בכל התותחים הכבדים המוצגים במקום ובכל המרגמות ששימשו את כוחותינו במלחמות ישראל.
המקום נקי ומטופח מאד, ומלא במאבטחים קשוחים מדי של משרד הביטחון ששומרים על ביטחון גורטאות הברזל בחרוף נפש, אולי קצת יותר מדי.
במקום שרותים נקיים מאד, פינות צל ושולחנות עץ המתאימים מאד לארוחות קלות, ומים קרים בשפע.

לסיכום, המקום מאוד מומלץ לאוהבי נשק והיסטוריה. אם אתם רוצים לבלות קצת זמן איכות של אב ובנו זהו המקום בשביל זה. אוסף אקדחים טוב וכמה טנקים תמיד עושים רק טוב ליחסי אבות ובנים. האימהות שפחות מתחברות למוזיאון תמיד יכולות למצוא לעצמן בית קפה לרוחן במתחם התחנה.

מוזיאון בתי האוסף לתולדות צה"ל - תל אביב - יפו
1.00

דרוגי-גולשים

התמונה של אביבה

5
יש המון מה לראות והסיור מאד מעניין ואינפורמטיבי. עוברים לאורכו באיזורים שונים, חלקם בפנים וחלקם בחוץ ובו ניתן לראות ג'יפים של הצבא וטנקים, הסיור ילהיב גם ילדים וגם מבוגרים יותר ולדעתי צריך להיכנס כסיור חובה לבתי הספר

4
כולם נהנים. הקטנים מתלהבים מהטנקים והטילים בגלל המראה, הגדולים מתלהבים בגלל המשמעות. הסיור לא ארוך ולכן הילדים לא מתעייפים ונשארים מרוכזים. מומלץ.

4
חוויהלימודית ומעשירה לכל גיל. סיור לא ארוך מדי ומאד לימודי. אפשר לראות טילים, טנקים, פריטים מקוריים מלפני קום המדינה, החומר מועבר בצורה מעניינת ומרתקת כשכל פעם נכנסים לחדר או איזור אחר. חובה לכל ישראלי
התמונה של dm1170

5
ממליץ מאוד להגיע ולהתרשם מכל האוספים והחדרים, לעתים יש גם מדריך שמסביר על כל חדר ומביא סיפורים באמת מעניינים על צה"ל ועל העבר של מדינת ישראל בכלל. ממליץ לכמעט כל גיל, אבא ובן כדאי מאוד.
התמונה של kotik

5
ממש מומלץ לפני ואחרי גיוס. מעניין גם לילדים. חוויה מעשירה לגבי ההיסטוריה וכלי הנשק
התמונה של Itzhak Moreno

5
יופי של מוזיאון, אוספים מרשימים ותחזוקה סבירה. הילדים מאד יהנו מהטיול הקצר, יש גם הרבה שטחים מוצלים וביתנים ממוזגים - הביתן של חיל התקשוב הוא המרשים ביותר. שעתיים עד שלוש יספיקו לסיור מעמיק, ההסברים והשילוט במקום של המוצגים טובים מאד. הכי טוב זה רק אבא עם הילדים...
התמונה של Olga Pulisman

5
מוזיאון מאוד גדול עם אוסף מעולה של כלי לחימה. יהיה מאוד מעניין לאוהבי היסטוריה ככלל, ואוהבי הסטוריה של צה"ל בפרט. אנחנו שילבנו את הביקור במוזיאון עם ביקור בתחנת הרכבת, והילדים נהנו בשניהם עד מאוד.

עמודים

דרוגים ומקומות קרובים
גן צ'ארלס קלור בתל אביב יפו
0
עדיין אין דרוגים

פארק מטופח עם מרחבים ירוקים שלאורכו טיילת מרהיבה, גלי הים מתנפצים על הסלעים שלרגליה

למידע נוסף...
חוף צ'רלס קלור
4
ממוצע: 4 (2 דרוגים)

חוף גן צ'ארלס קלור הוא אחד החופים היפים של תל אביב למרות שהוא סובל מדימוי נמוך.

למידע נוסף...
מרכז סוזאן דלל בנווה צדק בתל אביב
3.88889
ממוצע: 3.9 (9 דרוגים)

מרכז סוזאן דלל ששם לעצמו להפוך בית לאומניות בכלל ובתחום המחול בפרט, הוא מתחם עם המון לב והוא רשם הצלחה גדולה בכל מה שקשור להנחלת תרבות המחול בארץ.

למידע נוסף...
מוזיאון האצ"ל
0
עדיין אין דרוגים

התצוגה במוזיאון מתארת את היציאה מהמחתרת והמעבר למלחמה גלויה. במרכזה תיאור המערכה לשחרור יפו בחוה"מ פסח תש"ח, בליווי חיזיון אור קולי. עוד במוזיאון מסמכים היסטוריים, צילומים וסרטים, קטעי עיתונות, מפות, דגמים וכלי נשק, ובנוסף עמדת מידע ממוחשבת לרשות המבקרים ובה פרטים על מבצעי הארגון, על לוחמים וחללי מערכות תש"ח.

למידע נוסף...