נחל גובתה

דרוג הגולשים: 
5
ממוצע: 5 (3 דרוגים)
כתובת: 
מורדות החרמון
רמת הגולן
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
בשעות היום בלבד

בכדי לטייל כהלכה בנחל יש צורך בהקפצת רכבים. את הרכב המאסף יש להשאיר בשמורת חניון הבניאס, עם הרכב השני יש להמשיך עד לחניון נבי חזורי הממוקם מעט אחרי מצודת נמרוד. התקופה בה טיילנו היתה אביב. התחלנו בנחל חזורי, שפע של מים נגלו לעיננו. המסלול מוצל ברובו וכיאה לצפון, גם הרבה ירוק. נחל חזורי מתחבר בשלב מסויים לנחל גובתה ושם המשכנו בירידה. חלק מהאנשים שהיו איתנו בחרו לעלות למבצר נמרוד בשלב זה.

המסלול אינו קל בשל הבולדרים ( סלעים גדולים ) שהוא משופע בהם. הצמחייה היתה מרנינה. בין השאר, עצים שפרחו בוורוד. יש סימון במספרים לאורך השביל, כך שאם הולכים קבוצה גדולה, ניתן לאתר היכן בערך נמצאים המאספים לפי המספר. השביל מסתיים קרוב לשמורת טבע נחל חרמון (בניאס) (הכניסה בתשלום). מומלץ מאד לטייל באביב או בקיץ ולהנות משפע הצמחייה והמים במקום. יש להצטייד במפת סימון שבילים ומים לשתיה.

התמונה באדיבות ויקיפדיה ישראל

נחל גובתה

דרוגי-גולשים

5
טיילנו עם הילד, התרחצנו בבריכות, רוב הטיול בצל, היתה פריחה נהדרת. לא היה לנו שני רכבים כך שעשינו כטיול הלוך וחזור. היה מקסים. טיילנו אחר הצהרים וסיימנו לאחר השקיעה. ליד מבצר נמרוד ראינו אנשים עם עששיות והתברר שיש סיור עששיות. רצינו להצטרף אך התברר שצריך היה להרשם כמה ימים מראש. נראת חוויה נהדרת

5
טיול מרשים, מהנה ומספק בין סלעים ועצים גדולי מימדים. אחרי הליכה של כמה שעות נחבאים להם שני נחלים קסומים. הטיול בטבע מאפשר לנו לחוש בפיסת טבע בראשיתי ועשיר. אז לכל מי שאוהב את הטבע- אל תחמיצו!

5
לא רק יפה וירוק, אלא גם עושה כושר בשל הבולדרים שנמצאים לכל אורכו שמחייבים האחזות בידיים בסלעים, הרמות רגליים והפעלת שרירים שלא ידענו על קיומם. המים בנחל חזורי מרנינים וממליצה להתעכב קמעה שם ולא למהר להמשך הדרך כי המסלול הופך יותר ויותר יבש. בכלל יש נטיה לאנשים בארץ לרוץ, בטיולים ומחוצה להם. אפשר להשתהות ולהנות מהרגע. מי רודף אחרינו? הרי בנו לטייל ולהנות.

עמודים

דרוגים ומקומות קרובים
גן לאומי מבצר נמרוד
0
עדיין אין דרוגים

קלעת נמרוד: מבצר אדיר ומפואר מימי הביניים, שמור ויפהפה בשיפולי החרמון, בלב נופים עוצרי נשימה

למידע נוסף...
עין חרמון - עין נמרוד
0
עדיין אין דרוגים

עין חרמון יושב מעל פיסת נוף יוצאת דופן, בצורת בריכת בטון מלאה במים, שצופה אל נופי החרמון ההרריים

למידע נוסף...
מפל סער
0
עדיין אין דרוגים

נחל סער מסתעף למפלים מרהיבים הנשפכים לבריכה טבעית עמוקה. טיילת מקיפה את המפל מזוויות שונות.

למידע נוסף...
שמורת בניאס
0
עדיין אין דרוגים

שמורת טבע מקסימה בצפון

למידע נוסף...