חוצה נחל יבנאל - מסלול אופניים

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
רוב רוי
קיבוץ כנרת
אזור בארץ:
סוג הפעילות:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ללא הגבלה

המסלול אינו אתגרי, אך מתאים למי שכבר רכב בעבר בשטח. נקודת היציאה: מגרש החניה של "ירדנית", בכניסה לקיבוץ כנרת. אורך המסלול: כ־7 ק"מ.
מסלול רכיבה זה הוא קטע משביל "צופה כנרת", המקיף את האגם בגובה פני המים. 140 ק"מ אורכו, הקצה הצפוני שלו – האון, הדרומי – נהריים. השביל משולט באבן דרך ועליה ציור אופניים וכנרת.
נתחיל את המסלול במגרש החניה של אתר "ירדנית" בכניסה לקיבוץ כנרת. נרכב בכביש לכיוון קיבוץ כנרת ונרד שמאלה לדרך לבנה, לכיוון אתר "רוב רוי", לפי השילוט. נחלוף על פני האתר משמאלנו ונמשיך בדרכנו.

לאחר כק"מ וחצי נגיע לצומת T )זהו, אגב, מפגש עם דרך רומית עתיקה(. אנו בוחרים בפנייה שמאלה וממשיכים בכיוון דרום. נמשיך ונגיע לנחל יבנאל, שאותו נחצה. יש סיכוי טוב שיהיו בו מים גם בקיץ, משום שהוא שופע מעיינות )אין לשתות!(.
לאחר שחצינו את הנחל נפנה שמאלה לדרך עפר המובילה אותנו לעץ אקליפטוס ענק, המכונה בפי ילדי האזור "עץ השישה" )זה מספר הילדים הדרוש כדי להקיף אותו(. פה גם נפגוש את קבר שמעון הצדיק, שהוא לא מה שחשבתם, אלא קבר של סוס אשר שֵ רת נאמנה את בעליו. אין מקום טוב מזה להפסקה, שתיית מים והתרשמות ממראות העמק. נמשיך בדרך המתחברת לירדן ומלווה אותו. נעבור דרך חורשת אקליפטוס דלילה, שבעבר הייתה בוסתן מעובד בידי אריסים ערבים )נותרו ממנו סימני תעלות המים(. מפה נרכוב עוד כקילומטר אחד עד לגשר בית זרע ונעלה עליו. אם נעצור באמצע הגשר ונסתכל דרומה, לכיוון הזרימה, נבחין בגשר קטן. גשר זה נבנה בשנות ה־50 של המאה הקודמת בידי חברי בית זרע, ועליו עברו עדרי הצאן אל מרחבי המרעה. בימים היפים של הירדן היה הגשר הזה מוצף מדי חורף.

לאחר שחצינו את הגשר שעמדנו עליו, נמשיך בדרך אספלט שמעלה אותנו לכיוון קיבוץ בית זרע. זה המקום לעצור, בסוף העלייה כמובן, ולהתבונן מלמעלה בירדן הזורם באפיקו ההיסטורי, בצמחייה הסבוכה ובצבים. למרות המראה המלבב, יש לזכור כי הירדן באזור הזה הוא כבר לא בדיוק "מים חיים". בסוף העלייה נפגוש כביש אספלט. מולנו נראה את בתי בית זרע, אך אנו נפנה בכביש שמאלה ונרכוב כ־300 מ' עד למפגש T. נפנה פה שמאלה על כביש הנמתח לאורך מטע האבוקדו. מרחוק נראה את השער הצהוב של קיבוץ דגניה ב'. זהו השער האחורי, ואף שהוא סגור יש משמאלו פתח למעבר. כעת ניסע ישר לתוך דגניה ב', נחצה ונצא בשער הראשי. נמשיך ישר. משמאלנו ישתרעו הלולים ה"ריחניים" של דגניה א' ולאחר עוד כמה עשרות מטרים נפגוש משמאלנו את הטנק הסורי המפורסם שהושמד פה במלחמת העצמאות. נמשיך על המדרכה ונתעקל איתה שמאלה. נמשיך לאורך הגדר של דגניה א' )מצידה החיצוני( ונגיע לסכר דגניה. עוד עיקול שמאלה עם המדרכה - והגענו למגרש החניה של "ירדנית", נקודת המוצא שלנו.

דרוגים ומקומות קרובים
מסעדת מן החוויה התנ"כית קבוצת כנרת, מתחם ירדנית

מסעדת מן החוויה התנ"כית

1
ממוצע: 1 (דרוג 1)

מסעדת "מן" שעל גדת הירדן, מציעה תבשילים ייחודיים בהשראת מאורעות מקראיים.

למידע נוסף...

מסעדת 1910 בדגניה א

0
עדיין אין דרוגים

מסעדה ים תיכונית בניחוח איטלקי

למידע נוסף...
השניצליה מול כנרת צומת צמח כשר

השניצליה במתחם מול כנרת צמח

0
עדיין אין דרוגים

השניצליה צמח- כשר, שניצלים בבאגט בשישה טעמים, ארוחות עסקיות בצלחת, צ'יפס, טבעות בצל, סלט עוף צרוב במרינדה ועוד סלטים.

למידע נוסף...
מסעדת ערמונים מול כנרת צמח

מסעדת ערמונים בצמח

0
עדיין אין דרוגים

מסעדת שף מקורית וייחודית בקומת הגג המשקיפה לכנרת

למידע נוסף...