בורגרים Burgerim - סניף הרצל בתל אביב
אם נדמה לכם שההמבורגר החליף, [ובשעה טובה יש יאמרו], את הפלאפל, כמזון הלאומי של ישראל, אתם צודקים לגמרי.
בעשר השנים האחרונות פרחו כאן לא מעט רשתות המציעות את המאכל האמריקאי הפופולארי ביותר בגרסה הישראלית שלו, שהיא ראשית לכל יותר יקרה מזו האמריקאית.
ההמבורגר הישראלי, ויש דבר כזה, הוא המבורגר מובחן באופן הצלייה שלו. הישראלים, בניגוד לאמריקאים, לא אוהבים את ההמבורגר שלהם מטוגן אלא צלוי. גם רשת מקדונלנד הבין לאומית, נכנעה לטעם הישראלי, והיא מציעה רק בישראל וביוון את ההמבורגר שלה, צלוי, ולא מטוגן כפי שהיא עושה בשאר העולם.
רשתות כמו "בלאק", "אגדיר", ו"מוזס" התפרסמו והצליחו כאן בשל העובדה שההמבורגר שלהם הוא מאכל הדגל של כל אחת ואחת מן הרשתות האלו. לכל אחת מהן הייחוד שלה וקהל הסועדים שלה, אבל כולן פועלות בתחום המבורגר בוטיק ומנסות להימנע מלהיות עממיות מדי.
נדמה שתחום אחד בעיקר נותר מיותם במיוחד עד להגעתה של "בורגרים": מסעדת מזון מהיר, שמציעה המבורגר איכותי יותר מזה של מזללות המזון המהיר, אבל עדין בטווח מחירים נמוך יותר מזה של מסעדות כדוגמת הרשתות שצוינו כאן לעייל.
הגימיק שאפשר את פריצת הרשת הזו בארץ, שסניף רחוב הרצל בתל אביב שלה היה הראשון מבין שורה של המון סניפים המתחילים להפציע לפתע בכל גוש דן, היה שילוב של שלושה המבורגרים קטנים בטעמים שונים: מעושן, מרגז, בקר וכבש. אפשר לשלב, או להזמין רק את הטעם שאתם אוהבים, שנים או שלושה. עם צ'יפס או בלי, טבעות בצל כמובן והמון רטבים טובים שנמצאים על השולחן בשפע ולא בקמצנות.
הישראלים אוהבים לבחור, והם לא אוהבים להרגיש פראירים מבחינת כמויות, אז שלושה קטנים בטעמים שונים = המבורגר אחד בגודל יפה. הגימיק הזה, בשילוב של בשר באיכות סבירה פלוס לרשת ברמה הזו עשה את העבודה והסניף זכה להצלחה מיידית.
יש לא מעט צקצקנים שיאמרו שרעיון הרשת דומה מאד לרשת אמריקאית המציעה כבר שנים את אותו הקונספט, אבל למה להיות קטנוניים, זה בסך הכול אוכל, ואם הוא עושה לכאן עליה, ועושה אותה כמו שצריך, אין לנו סיבה של ממש להתלונן.
הרשת מכוונת עצמה למשלוחים או לסועדים מזדמנים שאינם מפונקים שמוכנים לקחת ארוז בשקית ולשבת על ספסל קרוב ברחוב. הסניפים שלה קטנים במיוחד, ומקום ישיבה נוח הוא לא הצד החזק שלה, החיסכון בעלויות במקרה הזה בשיטת רמי לו כנראה, כן מגיע לצרכן, והתוצאה היא ארוחה שווה לגמרי בחמישים שקלים בלבד שאתם שובעים ממנה, ויודעים שאתם לא היחידים בתובנה שהמבורגר טוב לא חייב לעלות לכם שבעים שקל ברשתות היקרות. אפשר גם אחרת.
כן, אנחנו אוהבים את כל סניפי הרשת בעיקר כי הם שומרים על אחידות המוצר, כיאה לרשת מתפתחת המבקשת למצב סטנדרטים. ועדין, זה הסניף המועדף עלינו.
דרוגי-גולשים
ארוחה במקום
העיסקה הטובה בעיר