סיור בעכו העתיקה

דרוג הגולשים: 
5
ממוצע: 5 (דרוג 1)
כתובת: 
עכו העתיקה
עכו
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ללא הגבלה

עכו העתיקה הינה נמל ימי עתיק יומין אשר נכבשה ע"י עמים רבים ומוזכרת לראשונה עוד בתקופת השבטים. אך את שיא שגשוגה המסחרי העיר חוותה בתקופה הצלבנית, שבה נבנו רובם של מבני עכו העתיקה.
כיום בעכו העתיקה פועל משרד מבקרים שבה תוכלו לרכוש כרטיסים לאטרקציות העיקריות של העיר - המצודה ההוספיטלרית, החמאם, מנהרת הטמפלרים ומוזאונים בעיר העתיקה. לא כל האטרקציות יעניינו את כולם, ויש אטרקציות שוות פחות, אך אם כבר הגעתם לעכו היינו ממליצים לכם לעשות סיבוב מקיף בעתיקות העיר. המבוגרים יהנו יותר ככל הנראה בחצרות האבירים ובמוזאונים, אך הילדים יהנו יותר דווקא המנהרת הטמפלרים. על מנת להכיר את מה שיש לעכו להציע למבקריה מומלץ לצפות בסרטון קצר במרכז המבקרים.
אם אתם אוהבי האוטנטיות תוכלו לבקר בשוק הצבעוני של עכו. לא לוותר על חנות הממתקים האוריינטלית - לקנות בקלוואה לכנאפה לדרך חובה (המוצלח ביותר שטעמנו עד כה!).
אם אתם מגיעים לעיר עם ילדים, סיור לאורך הנמל יכול להיות מעניין מאוד, וניתן לשלב גם סיור במפרץ בסירה - ישנן המון סירות המציעות את האטרקציה במחיר סמלי של 10 ש"ח לאדם.
אך היו כמה נקודות שהאיבו על הסיור שלנו ומן הראוי שנציין אותם גם:
העיר העתיקה אינה גדולה וישנה הכוונה לכל האטרקציות של העיר, אך השלטים נוטים להעלם מדי פעם וברחובותיה הצרים והמפותלים של העיר לא תמיד ניתן למצוא את השלט הבא - אם כבר משרד התיירות משקיע בשילוט, אז תשקיעו במשהו בולט יותר ורנדומלי פחות.
העיר העתיקה עדיין מאוכלסת, ואנחנו בהחלט יכולים להבין שזה לא כיף שהמון אנשים נטיילים מתחת לחלונות ביתך כל היום בסופ"ש ובחגים, אך המבט הזועף של התושבים קצת הורס את עצם חווית הטיול.
השוק - אולי אנחנו אוהבים את העיר יותר מדי, או פשוט לא מתלהבים מהאוריינטליות, אך בנוסף לריחות התבלינים והממתקים השוק משוט מוצף במים וריחות משטיפת דגים. ובמשך כל הסיור מצאתי את עצמי מדלגת מעל שלוליות של מים וביוב זורם.

רחובות עכו העתיקה

דרוגי-גולשים

התמונה של שוש חזן גרינברג

5
חנייה נוחה ליד המגדלור בחינם, מסלולים קצרים ונוחים, המון דברים טעימים בדרך (כולל חנויות ממתקים עם כנאפה אדירה), בית כנסת, חמאם טורקי, המון צבעוניות והמון הסטוריה. מומלץ.
דרוגים ומקומות קרובים
התמונה של שוש חזן גרינברג

5
חנייה נוחה ליד המגדלור בחינם, מסלולים קצרים ונוחים, המון דברים טעימים בדרך (כולל חנויות ממתקים עם כנאפה אדירה), בית כנסת, חמאם טורקי, המון צבעוניות והמון הסטוריה. מומלץ.