טיול בפקיעין ובפארק הסלעים בכיסרא

דרוג הגולשים: 
5
ממוצע: 5 (דרוג 1)
כתובת: 
מרכז הכפר
פקיעין
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ללא הגבלה

צפונה וגבוה מעל כולם כשהוא טובל בחורש גלילי שוכן לו הכפר ההיסטורי והציורי פקיעין, הכפר מיושב כיום בעיקר בבני העדה הדרוזית וחיים בו גם נוצרים ומוסלמים לצד כמה משפחות יהודיות. במקום עדויות של התיישבות יהודית (ובכלל) מכל תקופות ההיסטוריה ומגיעה עד לכ4,000 שנים לפנה"ס. התיישבות יהודית החלה כנראה עוד בתקופת בית ראשון דרך ימי הביניים ועד ימנו אנו.

ביישוב מספר קטן של אתרים מהמורשת היהודית כמו בית הכנסת העתיק שראשיתו מימי בית שני ששופץ ונחנך שוב בשנת 1873 על ידי יהודי עשיר מבירות. ע"פ המסורת בלבה של פקיעין העתיקה, נמצאת המערה בה התחבאו רבי בר יוחאי ובנו וכתבו בה את ספר הזוהר הקדוש. כיום המערה חסומה וניתן להיכנס רק לתחילתה ולהתפעל מעץ החרוב הענק, שע"פ המדרש סיפק את צרכיו של הרשב"י. עוד במקום קברו של רבי יוסף דמן פקיעין, עד היום מגיעים למערה חסידים לתפילות ולימוד ספר הזוהר.

בשנים האחרונות התפרסם היישוב בעקבות מיזם עסקי מעניין שנקרא סבתא ג'מילה. המיזם, פרי יוזמתה של מדליקת המשואה ג'מילה ח'יר תושבת פקיעין היה חלוץ בתחום של ייצור המוני (יחסית) של סבונים ותכשירי קוסמטיקה טבעיים העשויים שמן זית בשיטות ייצור מסורתיות. בזכות האיכות הגבוה של המוצרים,הצליחה ג'מילה לתת אלטרנטיבה אמיתית ואיכותית למוצרים ההמוניים וכיום נמכרים מוצריה בהצלחה רבה בכל העולם. המוצרים מיוצרים משמן המופק מזיתים הגדלים באזור בשילוב צמחי מרפא מסורתיים. בכביש הראשי של היישוב (כביש 864 המוביל למעלות) פועל מרכז מבקרים חדיש ולבבי המושך קהל רב המגיע אליו במיוחד. במרכז ניתן ללמוד על המוצרים השונים, דרכי הפקתם ומרכיביהם. וכמובן לרכשם במחירים מיוחדים.

בעקבות ההצלחה הרבה של מרכז המבקרים והקהל הרב שמגיע בעקבותיו, קמו בצמוד אליו עסקים שונים מסעדות דרוזיות ובתי קפה קטנים המייצגים נאמנה את מיטב מסורת האירוח הדרוזית. מעט צפונית מערבית לפקיעין (על כביש 8655) שוכנים שני כפרים דרוזים, כיסרא וסמיע, שאוחדו ליישוב אחד. היישוב עצמו קטן ואין בו שום דבר מיוחד אך בצמוד אליו נמצא פארק הסלעים.

פארק הסלעים הוא אתר טבע יפהפה, מסודר מאוד ובעל נגישות לנכים שטפחה קק"ל. ועל כך מגיע לה, יותר ממילה טובה. בפארק ניתן לראות את הטבע במלא תפארתו! ייחודו בכך שלצד צמחיה עשירה ומגוונת הכוללת מינים רבים של עצים ופרחים. שוכנים להם סלעי ענק שבמשך מיליוני שנים פסל בהם הטבע בעזרת משקעים ורוחות יצירות מרתקות שכמו ופוסלו בידי אמן. אנחנו ראינו בהם אין ספור דמויות וצורות, מחילות ומערות כיד הדמיון הטובה.

אל הסלעים המפוזרים בפארק מגיעים בדרך סבוכה ומיוערת שנותנת הרגשה של טיול בטבע פראי. הפארק שוכן בליבו של חורש טבעי מקסים והוא צופה לעבר נוף מרהיב. המסלול שאנחנו עשינו הוא קצר יחסית והוא מסלול מעגלי בן לא יותר מקילומטר. למרות ואולי בגלל, כדאי לא למהר בביקור לתת למקום את הזמן, להתרשם מהיצירות, לשחק עם הילדים להתחבא לטפס על הסלעים, ליהנות מהנוף הנשקף מהם ולהתרשם מהצמחייה העשירה ואולי גם לפגוש בשפני סלע החיים במקום.

עקב ריחוקו היחסית ומיקומו מחוץ לאם הדרך. המקום אינו עמוס במטיילים כך שבאמת ניתן לבלות וליהנות בו מטבע גלילי באווירה שקטה ומיוחדת. בפארק קיים גם מסלול ארוך יותר למטיבי לכת.

מבנה בית הכנסת העתיק בפקיעין

דרוגי-גולשים

5
טיול כיפי ושונה , שילוב מושלם של מסורת ותרבות יחד עם טבע פראי. המסלולים קלים ונגישים מאוד (גם לנכים) ומתאימים ליחידים, משפחות וילדים בכל גיל.

עמודים

דרוגים ומקומות קרובים

מסעדת חוראן - חורפיש

2
ממוצע: 2 (דרוג 1)

מסעדה לבנונית די בינונית בצפון

למידע נוסף...

מסעדת הדרל'ה- מעלות תאשיחא

0
עדיין אין דרוגים

מסעדת ביסטרו במעלות תרשיחא

למידע נוסף...

דה אוליב טרי-כפר ראמה

0
עדיין אין דרוגים

מסעדת בשרים אוטנטית לא הרחק מהכנרת

למידע נוסף...
מסעדת טעם של פעם ראמה

מסעדת טעם של פעם ראמה

4
ממוצע: 4 (דרוג 1)

מסעדת אוכל ערבי מצויין במחירים הוגנים מול תחנת הדלק ביציאה מראמה לכביש 85

למידע נוסף...