ככר המעיין בנצרת

דרוג הגולשים: 
3
ממוצע: 3 (דרוג 1)
כתובת: 
סוף רחוב פאולוס השישי
נצרת
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ללא הגבלה

בסופו של רחובה הראשי של נצרת, רחוב פאולוס השישי, בקרבת השוק מצוייה כיכר המעיין.
כאן מצוי סביל (רהט) עם 3 "ברזים", מתקן מים ציבורי המיועד לשתייה של בני אדם, הידוע בשם באר מרים או מעיין מרים.

על פי המסורת פה התבשרה מרים על לידתו הקרובה של ישוע. היא נבהלה, מיהרה לביתה ושם המלאך המשיך לבשר לה את הבאות.
מספרים שכאן נהגה מרים לרדת לשאוב מים ויש המאמינים שפה רחצה מרים את ישוע ואת חיתוליו ואף ישוע עצמו נהג לרדת למעין כדי להביא מים לאמו מרים.

במקום מספר עצי זית ועצים נוספים, רחבה מרוצפת. איזור הסביל מאוד מוזנח. בחלקו האחורי זרוקים לכלוכים רבים, עובדה תמוהה לאור העובדה שמקום זה מקודש הן לנוצרים והן למוסלמים ואפילו הרהט הפך בצירוף העץ לצידו לסמל ולוגו של עיריית נצרת. בדורות קדומים נהגו לייחס למים תכונות יוצאות דופן של מרפא. במאה ה- 17 נהגו לשלוח לצרפת בקבוקי מים מבאר מרים והכנסייה הקתולית בימי-הביניים אף העניקה מחילה על עוונות למבקרים באתר זה.
בעבר היה המעיין מקור המים היחיד של העיר ובו נאספו תושבי העיר ועוברי אורח על מנת לשאוב מים. הכיכר והרהט שופצו והרבה מטבעות ותכשיטים אשר שוחזרו לקראת שנת 2,000. בחפירות שנערכו במקום נמצאו שרידים של תעלות ובריכות מים מתקופות שונות והם מוצגים באולם הישיבות בעיריית נצרת. הצורה הנוכחית של הרהט זהה לזאת שמוצאים בתמונות שצילמו הצליינים במאה ה-19.

מקור הנביעה של המעיין היא מערה המצויה שלושים מטרים מצפון לכנסיית הבשורה האורתודוכסית. בתחילה, הייתה הבאר ממוקמת במעין הנמצא כיום בתוך כנסיית הבשורה האורתודוכסית. עם בנייתה של הכנסייה בתקופה הצלבנית נמנעה גישת המקומיים למעיין ולכן הוקם תחליף בצורת רהט ציבורי אליו הובלו המים מן הכנסייה. עם הריסת הכנסייה בתקופת הכיבוש הממלוכי ייתכן שתושבי הכפר חזרו לשאוב את המים ממקום הנביעה המקורי. עם בניית הכנסייה הצלבנית ואחר מכן העות'מאנית ב – 1750 נשאבו המים לנוחיות התושבים החוצה, עד לרהט הציבורי, בו הם זרמו באופן חופשי בכל שעות היממה. עודפי המים נוצלו ע"י החקלאים להשקיית שדותיהם. רהט ציבורי זה הפך למקום המפגש של תושבי העיר והיה אחד המקומות הציוריים ביותר בנצרת, כפי שהונצח ע"י עולי הרגל. כל אלה הופכים את כיכר המעיין לאתר בעל חשיבות דתית, היסטורית ותרבותית.

ככר המעיין בנצרת

דרוגי-גולשים

3
כיכר המעיין נמצאת בתוך החלק המסחרי של נצרת העתיקה. באיזור יש מקומות אוכל טובים, ואווירה מיוחדת. אנחנו היינו בחג המולד, ישנו באיזור והיה מקסים לטייל ברחובות עם תאורת עצי חג המולד. אם רוצים להגיע בחג המולד רצוי להזמין מקום הרבה זמן מראש.

עמודים

דרוגים ומקומות קרובים
מלון רימונים המעיין נצרת
0
עדיין אין דרוגים

רימונים המעיין נצרת משמר את צביונה הייחודי של העיר נצרת. המלון ממוקם בלב העיר העתיקה, בין סמטאות השוק הססגוניות ושוקקות החיים,בקרבת אתרי תיירות אטרקטיביים ובסמוך לכנסיית הבשורה.

למידע נוסף...
בית הארחה פאוזי עאזר אין
0
עדיין אין דרוגים

פאוזי עאזר מציע חווית אירוח ייחודית בבית עשירים ערבי בן 200 שנה בלב העיר העתיקה של נצרת.

למידע נוסף...
מלון סנט גבריאל נצרת
2.5
ממוצע: 2.5 (2 דרוגים)

בית מלון בנצרת שצופה מלמעלה על כל העיר

למידע נוסף...
0
עדיין אין דרוגים

קמפינג פסטורלי בכפר קדם

למידע נוסף...