שוק נצרת

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
העיר העתיקה
נצרת
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
בעיקר בשעות היום
טלפון: 
04-6106611

שוק ססגוני בעל סימטאות רבות בנצרת העתיקה.
לשוק מבנה של קור עכביש. כניסה אחת, המתפצלת לסימטאות רבות ויציאות רבות בסופן, שלא כמו שווקים עתיקים דוגמת שוק ירושלים המזרחית הבנויים רבעים רבעים.

בעבר היו בשוק סימטאות סימטאות לפי מקצועות שונים כמו סימטת הכלות, סימטת הנגרים וכד'. רוב החנויות נסגרו וכיום רק חלק פעיל.
עדיין ניתן למצוא בעלי מלאכה כמו חרשי מתכת לתיקון פרימוסים. מסביב למה שהיה פעם שוק הירקות, ניתן למצוא בתי נרגילות ואחר-כך גם את שוק הכלות המפורסם של נצרת (מוכרים שם כמובן, בגדי כלולות).
בשוק ירקות ופירות במחיר זול למדי, מיני סדקית, תבלינים, כלי בית, בגדים ועוד.

יש לציין, את מבנה המסגד הלבן השוכן בלב השוק, המסגד העתיק בעיר. השם ניתן כאות לתקופה חדשה של שלום לאחר תקופה של שפיכות דמים.
בשוק של נצרת שוכן גם אתר חשוב לנצרות – כנסיית בית-הכנסת. זוהי כנסייה עתיקה מהתקופה הצלבנית שע"פ המסורת הייתה בית-הכנסת בו נהג ישו להתפלל. כנסייה זו שייכת לעדה היוונית-קתולית.

כמו כן, חנות תבלינים מעניינת במיוחד היא "אל באבור", השוכנת במבנה של תחנת קמח שבנו הטמפלרים ולמעשה, שווה פתיחת ערך בפני עצמו בסברסים :)

בכניסה לרחוב אל בשארה (הבשורה) נמצא ריכוז גדול ומפורסם של חנויות הממתקים המסורתיות. זה המקום ליהנות ממנת הכנאפה החמה המפורסמת של נצרת.

לקראת אירועי שנת אלפיים התחדשה נצרת כולה וגם השוק זכה לשיפוץ בקנה מידה נרחב. השוק שומר על צביון של מקום מסחרי חי, פעיל ותוסס, המושך אליו לקוחות מהעיר והסביבה.

שוק נצרת
דרוגים ומקומות קרובים