שיט במפרץ אילת,

11:00 עד 15:00
טלפון:
6316661 - 08,

לכבות יום ההולדת לבן החלטנו על חופשה חורפית קצרה באילת, מצאנו דיל נחמד והיי דרומה לאילת . לפני שיצאנו חיפשנו מה ניתן לעשות שם בתקופה זאת של השנה כשרביצה בחוף ושחיה בים או בבריכה מעט מוגבלת, הופיעה כמטה קסם הצעת קופון לשיט בסירת הזכוכית גלאקסי מבית יאכטות אילת.

כחובבי שיט לא התלבטנו לרגע, המחיר היה הוגן מאוד הקופון הבטיח סיור של יותר משעתיים הכולל את כל האתרים הימיים באילת כשהמטרה כמובן להגיע לשמורת האלמוגים. הסירה יוצאת לשלוש הפלגות ביום מהמרינה המסחרית שנמצאת במרכז הטיילת ממש לפני הגשר. השיט שלנו נקבע להפלגה הראשונה בשעה 11:00, נתבקשנו להגיע 15 דקות קודם וכך עשינו. התור היה מסודר מאוד וכנראה בגלל שהיינו מחוץ לעונה הסירה לא הייתה עמוסה מדי. יצאנו בזמן, מזג האוויר היה מושלם, כשבמרכז היה סוער וגשום נמדדו באילת 25 מעלות ושמים בהירים. הים היה שקט ורגוע.. תענוג. הסירה היה מרווחת ונראה שהיא מתוחזקת היטב. היא כללה שלושה סיפונים, סיפון ראשי שבו מקומות ישיבה וחלונות פנורמיים נוחים לצפיה, מפלס עליון שהיה מאוד שימושי וכמובן גולת הכותרת, המצלול. תא הזכוכית הגדול של הסירה דרכו ניתן לראות את כל מה שקורה בים.

עם היציאה מהמרינה הקברניט אביב החל לתת הסבר נעים ומקצועי בעברית ובאנגלית על השיט. סיפר על אורכו של המסלול, קצת רקע על העיר אילת ובהחלט נתן הרגשה טובה לאורחי הספינה. תחנה ראשונה בסיור הייתה הנמל הצבאי והאזרחי, גם כאן הפגין אביב בקיאות רבה וסיפר לנו על הנמל, גודלו, עיסוקיו העיקריים, סוגי האניות העוגנות בו, המוצרים שעוברים דרכו וגם מעט על מה שניתן לספר על הנמל הצבאי הסמוך. מיד אחרי הנמל עברנו את ריף הדולפינים דולפינים אמנם לא ליטפנו, אך קיבלנו הסבר קצר על המקום ולשמחתנו הרבה שני דולפינים יצאו אל הים הפתוח וליוו אותנו כברת דרך. מה שהקסים וריגש אותנו מאוד.

בהמשך עברנו ליד מתחם המלונות הדרומי, חוף האלמוגים ולבסוף הגענו ליעד, שמורת האלמוגים הצמודה למצפה התת ימי. השיט היה מהנה ומעניין מאוד אבל חיכיתי כבר להגיע לשמורה וגם הכנתי את הילדים לשפע הדגים והאלמוגים במקום. המון זיכרונות נעימים יש לי מהמקום והאוצרות התת מימים בו כולל ביקור במצפה לפני כמה שנים. וכאן אני חייב להודות שדי התאכזבתי, אני לא יודע אם זה בגלל בעיית נגישות של הספינה למוקד הריף, או שהשמורה פשוט התדרדרה מאוד, פשוט זכרתי אותה הרבה יותר עשירה ומרשימה, עם מיני דגים ואלמוגים רבים וצבעוניים יותר, אבל עדיין היה יפה ומיוחד מאוד. כדי שכולם ייהנו ויוכלו להתרשם מהשמורה התעכב הקברניט ושט לאורכה של השמורה פעמיים.

הדרך חזרה הייתה מהירה יותר וללא עיקובים ובמהלכה הסביר הקברניט על מבנה המפרץ, על הגבול הטבעי שיוצרת בקעת הערבה, קצת הסברים על ממלכת ירדן והעיר עקבה השכנה והאתרים המרכזיים שנמצאים לאורך חופה.

הילדים מאוד נהנו מחווית השיט המיוחדת והמראות שנגלו לעיניהם וכך גם אנחנו. מזג האוויר המצוין והאווירה השלווה בהחלט עזרו לכך. מה שכן, אני לא בטוח שאם הייתי יוצא לשיט הזה בחום היוקד של הקיץ האילתי כשהסירה מלאה עד אפס מקום הייתי מגיע לאותה המסקנה.
יאכטות אילת, מרינה מסחרית. טיילת אילת טל : 08-6316661

הגלאקסי, בצבעי תכלת וצהוב עוגנת בנחת במרינה ,אילת.

דרוגי-גולשים

התמונה של dm1170

שיט מעולה שהייתי בו לפני שלושה חודשים, הייתה הדרכה על האזור והיה ממש אפשר לראות איזה ים שקט ורגוע יש לנו, לא עם ילדים/ אנשים עם מחלות ים (:

שיט כיפי ומעניין באוירה טובה ומקצועית .
דרוגים ומקומות קרובים
התמונה של dm1170

שיט כיפי ומעניין באוירה טובה ומקצועית .