שמורת שער פולג

דמי כניסה:
שעות פתיחה:
ללא הגבלה

מאז שהילדים גדלו ואנחנו התחלנו לקום בשבתות בשעות שפויות יותר, נפגעה מעט שיגרת הטיולים שלנו .. זה קצת קשה להגיע בזמן לחרמון כשקמים אחרי תשע. אבל הנה הגיע לה שבת חורפית יפהפיה השמש זרחה, לא היה חם מדי והחלטנו לצאת לטיול קצר בבאזור המאוד קרוב. ז"א איזור נתניה. מכיוון ששמורת האירוסים הסמוכה לביתנו עדיין לא בשיאה והרוח הייתה מעט חזקה עבור סיור בחוף החלטנו לבקר סוף סוף בשמורת שער פולג או בשמה השני, פארק יקום.

מעניין שלמרות שהיא קרובה מאוד לביתי לא שמעתי הרבה על השמורה לא מחברים וגם לא בעיתונות וברשת כך שהגענו נטולי ציפיות לחלוטין. ממה שהצלחתי לראות הבנתי שיש אגם נחמד וציפיתי שהוא יהיה מלא במים וכמובן גם בנחל פולג שעובר בשמורה הנושאת שמו. הכניסה למקום דרך תחנת הדלק דור בקיבוץ יקום. ההמלצות היו להחנות שם למרות שיש חניה ממש צמודה לשמורה. כשהגענו, החלטתי להתקדם קצת עם הרכב בכביש הפנימי המוביל לשמורה ולמתחם האירועים בדרך ראיתי פינה שקטה ועצרתי בה מה שהוכיח את עצמו מאוד.

הדרך לשמורה נתגלתה כמסלול קסום בפני עצמו, המון ירוק, סבך של שיחים, פריחה מדהימה של רקפות, כלניות חלמוניות ומה לא. הגענו למגרש החניה הצמוד לשמורה ולמתחם האירועים הפועל במקום (הכניסה אליו אמורה להיות אסורה או בתשלום אבל כשהיינו לא הייתה שום בעיה לחנות שם) נכנסנו בשער ואחרי מספר צעדים נתגלה לעיננו האגם הנסתר.. מדליק , מטר מכביש החוף ששאונו עדיין נשמע נמצאת פנינה שכזאת. ירדנו אל האגם, חבורת דייגים מתוסכלים שהוסיפה נופך רומנטי למקום ציפתה ללא הצלחה לשלל דגים . כשהתעניינו במצב הדגה באגם ספרו הדייגים שהתקופה הטובה לדיג היא דווקא בקיץ. נפרדנו מהם לשלום והמשכנו בדרכנו.

האמת שכבר בשלב הזה הופתעתי מאוד מהמקום. האגם אמנם לא גדול אבל הוא היה מלא במים ובבעלי כנף, השביל העוקף אותו מלא בכל טוב, עצים מרשימים שהילדים לא הפסיקו לטפס עליהם, קני סוף, רקפות ושלל פרחים, פינות מסתור, מטפסים והרבה הרבה ירוק .. בהמשך השביל נמצאת חורשת פיקניקים קטנה בשם גבעת השלושה שהוקמה על ידי חבר מושב אודים הסמוך לזכר שלושה מחללי היישוב. לא התעכבנו ושמנו פעמינו לרכס הכורכר המרשים שנמצא מצידו השני של האגם. בדרך לשם מצאנו שביל קטן ונסתר שראינו שהוא מלווה את נחל פולג הזורם. כחובבי שבילים נסתרים, זנחנו את תוכניתנו המקורית וזרמנו עם הנחל. השביל הוביל אל "מצוק" מרשים שהיה מרופד בירוק ובאין סוף פרחים השביל הצר היה מוגן על ידי גדר והוביל אותנו בבטחה אל לא פחות מאשר חורשת במבוקים, מחזה מרהיב ומפתיע מאוד.

המשכנו עם הדרך התרחקנו מהנחל וחזרנו למרחבים הירוקים שכללו גם מטעי אפרסמונים בשלכת רימונים ועוד. המשכנו ועלינו אל גבעת השולם שנשקף ממנה נוף מרשים של השמורה והאזור. בגבעה נבנתה סככה ובה ספסלים על ידי קיבוץ יקום וניכר שהמקום מתוחזק. המשכנו עם הדרך היפה ולבסוף חזרנו חזרה לאגם ולמעשה שבנו על עקבותינו.

במקום מספר מסלולים, אחד מהם מעגלי (אותו עשינו) והשני מגיע עד לחוף פולג (מצריך התארגנות מראש ושני רכבים ). המסלולים מסומנים וברורים, אבל ההצעה שלי, היא לא לפחד לצאת לשבילים צדדיים שקט שם ויפה הרבה יותר . השמורה אמנם לא גדולה, אבל אנחנו הסתובבנו שם כמעט ארבע שעות בהליכה איטית ואם היינו מאורגנים יותר בכיף ניתן לעשות פיקניק כיפי ולהאריך את השהות במקום.
מומלץ בחום

דייגים מחכים לשלל באגם הנסתר בשמורה

דרוגי-גולשים

פארק פולג הוא באמת מקום טיול נחמד לאביב או לחורף. בקיץ אין שם צל, וחם מאוד. ברוב השבתות היפות יהיו במקום המון אנשים ודי הרבה רעש אבל מה אפשר לצפות מפארק שיש בו גם מים שנמצא קרוב לנתניה ולא רחוק מתל אביב ואזור השרון. אם אין כח לנסוע רחוק זאת אופציה נחמדה

מסלול נחמד ועכשיו שמתחילה הפריחה שווה ללכת ולראות את המקום ולתושבי גוש דן יתרון - קרוב לבית.

טיול מהנה וקליל במרכז הארץ, טבע מופלא ומסלולים משגעים. מתאים לכל גיל, לחק מהמקומות ישנה גישה למוגבלים. מומלץ!