מצודת ביריה

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
יער
ביריה
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
א'-ה' 08:00-15:30 בתיאום מראש, ו' ושבת החצר פתוחה
טלפון: 
04-6922433

ביריה הוקמה על אדמת קק"ל בינואר 1945 על ידי המחלקה הדתית של הפלמ"ח, חניכי בני עקיבא שעבדו בשירות קק"ל ועסקו בהכשרת קרקע ובנטיעת יערות. אלא שבפברואר 1946 גילו הבריטים נשק שהחביאה יחידת הפלמ"ח, אסרו את 24 החברים והשתלטו על המצודה. היישוב בארץ ובעולם סער. שבועות אחדים לאחר מכן, בלילה גשום וסוער, עלו 3,000 אנשים עמוסי משא כבד והקימו את ביריה ב' – נקודה עברית חדשה בשכנות למצודה. הבריטים המופתעים תקפו את ההיאחזות החדשה, הרסו את מבניה וניסו לכלוא את המגינים שנותרו בה. מאות מאנשי האזור העפילו אליה שוב והחלו בפעם השלישית בבניית ביריה. לבסוף, לנוכח הזעקה שקמה בארץ ובעולם, התיר הצבא הבריטי למתיישבים להישאר במקום.

מה באתר: מרכז מבקרים מרתק המתעד את תולדות האתר והמאבק להתיישבות טרום הקמת המדינה. במקום מוצגים מהתקופה, צילומים וסרטון ומגדל תצפית הצופה לאזור רחב; מערכת מולטימדיה להפקת עיתון ברוח התקופה; באזור מסלולי טיול רבים לקברי צדיקים ועתיקות.

לקהל הרחב: סיורים מודרכים באתר ובאזור בתיאום מראש ובתשלום, כולל מסלולי טיולים בסביבה; פעילויות מגוונות חווייתיות בנושא מורשת יהודית, יערות קק"ל ועוד.

לילדים: הפעלות חינוכיות וחווייתיות, "חלוץ בגליל" וימי גיבוש, לינות שטח ופעילות בשעות הלילה.

מצודת ביריה
דרוגים ומקומות קרובים
עין ליאור בצפת
0
עדיין אין דרוגים

עין ליאור אשר בין צפת לביריה הוא מעיין נובע ושופע לאורך כל השנה, ולידו בריכת איגום בגודל 2X4 מטר, פינות ישיבה, ספסלים ושולחנות פיקניק.

למידע נוסף...
וילה גליליי ספא הר כנען
0
עדיין אין דרוגים

הספא הוא חלק ממלון בוטיק רומנטי המציע: חדרים מיוחדים ושלווים, פנטהאוזים מרווחים עם מרפסת לנוף וג'קוזי מפנק, בריכת שחיה מקסימה וגן ירק ופינות חמד למנוחה.

למידע נוסף...
מוזיאון בית המאירי בצפת
5
ממוצע: 5 (דרוג 1)

בית אבן היסטורי הטומן בחובו את סיפור חייהם של יהודי צפת במאתיים השנים האחרונות

למידע נוסף...
מחלבת המאירי גבינות צפת
0
עדיין אין דרוגים

מרכז המבקרים של גבינות המאירי, הגבינה הצפתית המקורית בסיור היסטורי וקולינרי מרתק

למידע נוסף...