מצודת חוקוק

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
קיבוץ
חוקוק
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
בתיאום מראש בלבד
טלפון: 
050-9798846

צפונית מערבית לכנרת, ליד נחל עמוד, שוכן קיבוץ חוקוק שנוסד בשנת 1946 על ידי ההכשרות המגויסות של הפלמ"ח, בוגרי בית הספר החקלאי "מקווה ישראל" ותנועת "הנוער העובד". שנה לפני הקמת הקיבוץ נבנתה על ידי "סולל בונה" מצודת חוקוק כנקודת התיישבות אסטרטגית בלב אזור מיושב בכפרים ערבים החולש על צפון-מערב הכנרת. במלחמת השחרור חוקוק היווה מחסום בין הכוחות הערבים לכביש שחיבר את טבריה עם הגליל העליון. במשך שנים היה חוקוק היישוב היהודי היחידי בסביבה, והוא שמר על אדמות האזור כולו. לאחר מלחמת השחרור הקיבוץ התפתח מחוץ לחומת המצודה, שהמשיכה לשמש כמרכז קליטה עד שנת 1983.

מה באתר: מרכז מבקרים לתולדות ההתיישבות וכח המגן טרום המדינה; שימור של חצר המצודה שכללה שני מגדלי תצפית והגנה, חדר אוכל ומטבח, מאפייה, חדרי שינה, מחסן ומתפרה, נשקייה ומערכת איסוף ואגירת מים. בחצר הוצבו ארבעה אוהלים ששימשו כ"חדרי משפחה" למתיישבים שאיישו את המקום; מערכת מערות מסתור, שהייתה שייכת ליישוב קדום בתקופת מרד בר כוכבא, וכן מערה בה נתגלה שלד אדם קדמון.

לקהל הרחב: סיורים אינטראקטיביים במצודה ובאזור המערות; פעילות לימודית חווייתית לתלמידים ולמבוגרים; פעילויות ערב.

מצודת חוקוק
דרוגים ומקומות קרובים
עין יקוק - עין חוקוק
0
עדיין אין דרוגים

עין יקוק - עין חוקוק המעיין נמצא במבואות הצפון המזרחיים של חורבת יקוק ושימש לתושבי הכפר הערבים מקור מים שופע בכל עונות השנה.

למידע נוסף...
מערת אמירה
4
ממוצע: 4 (דרוג 1)

אם אנו מטיילים באביב נוכל לראות את שלל החטמיות הזיפניות הפורחות בצבע וורוד מרהיב. נמשיך כשאנו עוקבים אחר הסימון של "שביל ישראל".

למידע נוסף...
הפסל בחוקוק
0
עדיין אין דרוגים

את המסלול הזה ניתן לחלק גם לשני טיולים קצרים: החלק של גבעת הברכה בטיול אחד, והחלק של העמוד הלא גמור וגבעת הקידות בטיול שני.

למידע נוסף...
נחל עמוד תחתון
4.666665
ממוצע: 4.7 (3 דרוגים)

למרגלות העמוד נובע מעין אכזב, עין העמוד, או בשמו הערבי עין כחל, ששפיעתו בחורף כ - 14 ליטרים לשנייה.

למידע נוסף...