בית הרב קוק ירושלים

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
רחוב הרב קוק 9, ימינה בסמטת אנה טיכו
ירושלים
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
א'-ה' 09:00-16:00, ו' 09:00-12:00
טלפון: 
02-6232560, 02-6251517

הבית שבו חי ופעל הרב אברהם יצחק הכהן קוק, המנהיג התורני ציוני והרב הראשי הראשון לארץ ישראל, בין השנים 1923 ועד פטירתו בשנת 1935. הבית שוכן בקומה השנייה של שכונת בית דוד, השכונה הרביעית שקמה מחוץ לחומות ונקראת "שכונת חצר" – מבנה אחד שכל הדירות בו בנויות סביב חצר אחת מרכזית שבה מתנהלים חיי השכונה.
הרב אי"ה קוק ראה בשיבה מן הגלות לארץ ישראל ובציונות "אתחלתא דגאולה" - תחילת הגאולה, והוא עיצב דרך רוחנית, עמוקה ומקורית המבארת תפיסה זו. הרב היה איש הלכה והוגה דעות, מקובל ומשורר. קדושתו ודמותו המאירה היו לשם דבר בפי כול - חילונים ודתיים. הרב היה יוצר פורה בתחומיה השונים של היהדות והשאיר אחריו ירושה ספרותית כבירה שחלקה טרם נתפרסמה.

מה באתר: ביתו של הרב על רהיטיו והפריטים האותנטיים שבו, היכרות עם חיי הרב באמצעות סרט וסיפורים מרתקים. צוות האתר מעביר הדרכה מרתקת המשלבת סיפור, משחק והפעלות. בבית הרב נמצא גם היכל ישיבת מרכז הרב, מה שידוע כיום כ"ישיבת מרכז הרב".

לקהל הרחב: ימי עיון, הרצאות ושעורים על חיי הרב והגותו; סיורים עצמיים באמצעות קטלוג וסרט בבית הרב. סיורים לקבוצות (בתיאום מראש) בבית הרב, בירושלים וביפו בשכונות נווה צדק ונווה שלום, מקום משכנו ורבנותו הראשון של הרב בארץ ישראל. שחזור מסע המושבות שערך הרב קוק למושבות החלוצים.

בית הרב קוק
דרוגים ומקומות קרובים
מוזיאון אסירי המחתרות ירושלים
0
עדיין אין דרוגים

חדרי בית הכלא, חדר הבריחה, תא בית הכנסת, הצינוקים וחדר הגרדום המגולל את פרשת גבורתם והקרבתם של מאיר פיינשטיין ומשה ברזני, מרכז מידע.

למידע נוסף...
טרמינל מעלית הזמן בירושלים
0
עדיין אין דרוגים

מעלית הזמן- מסע מרתק אל בטן האדמה בירושלים העתיקה, מסע אווירי אל שמי ירושלים הצלולים, חוויה אינטראקטיבית בשלל אפקטים.

למידע נוסף...
0
עדיין אין דרוגים

עם האופניים החשמליים של מתגלגלים בשביל ירושלים תוכלו לצאת לסיור רכוב בעיר הקודש לבד או בקבוצה, ולהינות מהנופים המרהיבים - ללא מאמץ...

למידע נוסף...
מוזיאון על התפר בירושלים
4.5
ממוצע: 4.5 (2 דרוגים)

מוזיאון על התפר הינו מוזיאון חברתי לאמנות עכשווית, הממוקם בירושלים.

למידע נוסף...