בית ילין במוצא

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
מוצא
מוצא
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
א'-ה' 09:00-13:00, שעות נוספות בתיאום מראש
טלפון: 
02-5345443

על אם הדרך לירושלים, במרכזו של עמק מוצא ובצמידות לבית הכנסת של המושבה, ניצב בית ילין ההיסטורי – הבית הראשון שנבנה במוצא בשנת 1890. הבית מסמל את ראשית ההתיישבות החקלאית בא"י. הוא נבנה על ידי יהושע ילין, בנו של דוד טביא ילין, שרכש את הקרקע מערביי קולוניה, יחד עם חותנו יחזקאל יהודה בשנת 1860. בשנת 1890 בנה יהושע את ביתו הפרטי מאחורי החאן שלימים הפך לבית כנסת. בנוסף הוא נטע כרם ובוסתן, ניסה את כוחו בייצור רעפים ורכש אדמות להמשך ההתיישבות במוצא. היו אלה ראשיתן של החקלאות, התעשייה והיזמות הפרטית בארץ ישראל, בימים שבהם החל היישוב הישן לצאת מגבולות ירושלים שבתוך החומות.

מה באתר: ביתו הפרטי של יהושע ילין, מבנה אבן שעבר עבודות שיפוץ ושימור נרחבות המשמש כיום כמרכז למבקרים במוצא ובאזור, ומספר את סיפור המעשה החלוצי יהודי על פי חזונו האישי של יהושע ילין, וכן כמרכז מידע והדרכות לתולדות ההתיישבות במוצא ובסביבתה וכמרכז שדה חינוכי בתחומי החקלאות; סרטון קצר על משפחת ילין; חלקת קרקע חקלאית בת חמישה דונם; בית כנסת עתיק; מעיין.

לקהל הרחב: ביקורים מודרכים בתיאום מראש בבית ילין ובבית הכנסת העתיק בשילוב סיורים בין בתי המשפחות הראשונות במוצא, כולל סיור ותצפית במוצא תחתית, טיולים רגליים באזור, נחל חלילים ועינות תלם.

לילדים: סיורים והפעלות ייחודיות בתיאום מראש.

בית ילין במוצא
דרוגים ומקומות קרובים