בית הרצפלד - המוזיאון והארכיון לתולדות חולון

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
ליאון בלום 26
חולון
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
א', ב', ד', ה' 08:30-13:00, ג' 16:00-19:00
טלפון: 
03-5050425, 03-6722863

בתחילת השנות ה-30 הוקמו בשטחי החולות בדרומה של יפו חמש שכונות חדשות, שלימים (1940) אוחדו למועצה מקומית אחת, היא העיר חולון, שבראשה עמד ד"ר חיים קוגל. תחילתה של העיר שקמה מן החולות, לא הייתה קלה. בשנים לפני קום המדינה ובזמן מלחמת העצמאות סבלה חולון מהתנכלויות רבות מצד הכפרים הערבים תל א-ריש ויאזור הסמוכים אליה. לאחר קום המדינה חולון צמחה ושגשגה ובשנת 1950 קיבלה מעמד של עיר. המוזיאון לתולדות חולון הוקם ב-1986 בביתו של אברהם הרצפלד, מראשי תנועת ההתיישבות בארץ ישראל וחבר הכנסת הראשונה, שציווה את ביתו לעיריית חולון למען הקמת מוסד תרבותי-חינוכי בעיר.

מה באתר: תצוגה המספרת את תולדותיה של חולון, העיר שצמחה מן החולות, את תולדות שכונותיה ותושביה: כלים קדומים שהתגלו בה, החולות שכיסו אותה, הקמת השכונות הראשונות, "ההגנה" ומלחמת העצמאות, קליטת עלייה, תעשייה, העדה השומרונית ומצגת אורקולית.

לקהל הרחב: סיור באתרים היסטוריים ואתרי מורשת בעיר; סיור בגנים מיוחדים בעיר (גני סיפור, קקטוסים, גן יפני ועוד); סיור פסלים בחולון; סיור בשכונת השומרונים שנוסדה ב-1955.

לילדים: מגוון פעילויות במסגרת גני ילדים ובתי הספר כולל סיורים בשכונות העיר, באתרי המורשת ובגני סיפור. בנוסף מתקיימות במוזיאון פעיליות חברתיות, גיבושים, מסיבות ימי הולדת ועוד.

בית הרצפלד - מוזיאון וארכיון לתולדות חולון
דרוגים ומקומות קרובים
 קאסה דל פפה חולון

מסעדת קאסה דל פפה חולון

0
עדיין אין דרוגים

פיצריה בכיכר סטרומה בחולון

למידע נוסף...

פיצה האט - חולון

3
ממוצע: 3 (דרוג 1)

פיצה האט זה בד"כ טעים, אך לא זול

למידע נוסף...
תאי ווק, קניון חולון

מסעדת תאי ווק חולון

0
עדיין אין דרוגים

אוכל אסיאתי בקניון חולון

למידע נוסף...
אצה חולון

סושי אצה חולון

3
ממוצע: 3 (דרוג 1)

סניף אצה בעיר חולון ממוקם בקניון פתוח / מרכז מסחרי שכונתי נחמד, ומציעה סביבה שהיא מאוד מתאימה לילדים - עם מקומות ישיבה על ספות נמוכות, לצד שולחנות רגילים, הממוקמים במרכז רחבה פתוחה ומוגבהת מהרחוב.

למידע נוסף...