דור לדור – מרכז פעילות והעשרה קרית ביאליק

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
זינגר 1 פינת קרן היסוד
קרית ביאליק
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ד' 09:00-12:30
טלפון: 
04-8737172

בשנת 1924 הגיעו אפרים וסבינה כץ לעמק זבולון השומם. על אדמה שרכשו הקימו את בית האבן הראשון והיחיד בכל עמק זבולון. שריפת הבית והחווה הצמודה לו במאורעות תרפ"ט הביאו לבניית בית האבן העומד על תילו אף כיום. סביב בית כץ החלו אנשי העלייה החמישית מגרמניה להקים את "שכונת עולי גרמניה". בשנת 1934, עם ההכרזה על הקמת עיר הגנים, נפטר המשורר ח"נ ביאליק והוחלט לקרוא לעיר על שמו, הלא היא קרית ביאליק. במרכז נמצאים תיקי משפחות הראשונים, תצלומים, חפצים וחומר ארכיוני רב על העיר.

מה באתר: חדר מייסדים ובו סיפורם של ראשוני העיר באמצעי המחשה ויזואליים וקוליים; חדר אווירה בו ניתן להתוודע לאורח חייהם; חדר העלייה החמישית עם פריסה ותצוגה של מוצגים, מפות, אנקדוטות ועוד; חדר הקרנה לסרטונים ומצגות על ראשיתה של קרית ביאליק, תולדות העלייה החמישית וגלגולה בקרית ביאליק.

לקהל הרחב: סיורים קצרים או ארוכים בנושאים: העלייה החמישית ויישומה בקרית ביאליק, אנשים טובים באמצע הדרך – מקימי היישוב והעיר, אדריכלות כאן ועכשיו, מבנים היסטוריים והקמתם.

לילדים: פעילויות לגילאי בית הספר היסודי ולכיתות תיכון מבוססות על סיפורי מתיישבים ותכני מרכז דור לדור; כתבי חידה, פעילויות ייחודיות למשפחות ועוד.

דור לדור – מרכז פעילות והעשרה קרית ביאליק
דרוגים ומקומות קרובים