מוזיאון העלייה הראשונה – זכרון יעקב

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
הנדיב 2
זכרון יעקב
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ב' - ה': 9:00 -16:00 ביום ו' וערבי חג:9:00-14:00 ובשבת ויום א'-סגור!
טלפון: 
04-6294777

בלב המושבה הציורית זכרון יעקב שוכן מוזיאון העלייה הראשונה. הוא ממוקם במבנה היסטורי שהיה משכנם של פקידי הברון רוטשילד ולכן כונה "בית הפקידות". כאן התכנסה ב- 1903 "הכנסייה הראשונה" בראשותו של מנחם אוסישקין, וכאן נוסדה הסתדרות המורים העבריים בארץ ישראל.
המבנה, שהיה בשעתו הבניין המפואר ביותר במושבות העלייה הראשונה, שוחזר ושוקם בשנת 1999 והיה למוזיאון מרשים המחיה את התקופה:
בין השנים 1882 עד 1904 הגיעו לארץ ישראל אלפי יהודים ממזרח אירופה במטרה להקים מושבות חקלאיות. הקשיים רבו, והמתיישבים מצאו עצמם נאבקים בתורכים ששלטו אז בארץ, בשכנים הערבים העוינים, במחלות וברעב. לעזרתם בא אז הברון רוטשילד שהשקיע כסף רב וייצב את המושבות. אך לא הכסף לבדו סייע למתיישבים. לא פחות ממנו השפיעו הנחישות, עוז הרוח ואמונתם של המתיישבים הצעירים, שדבקו באדמתם בעיקשות ולא הרפו מחזונם, חזון החקלאות והתעשייה בארץ ישראל. הנה כך היו מושבות הברון בסיס למפעל ההתיישבות הציוני בארץ ישראל.

מה באתר: מוזיאון העלייה הראשונה מספר את סיפור ההתיישבות במושבות הראשונות על ידי מסע חווייתי בזמן באמצעות סדרה של שישה סרטים המבוססים על דמויות וסיפורים מהתקופה. הסרטים מלווים משפחה מרגע יציאתה ממזרח אירופה עד הגיעה ארצה אל מציאות הקיום הקשה, הניסיונות החקלאיים באדמה הסרבנית, הקונפליקטים והדילמות- אישיות וחברתיות.
במוזיאון נעשה שימוש במיצגים אור-קוליים, בסרטים תיעודיים, תמונות וקטעי עיתונות מן התקופה.

לקהל הרחב: הביקור במוזיאון נעשה באופן עצמאי בין המוצגים. לקבוצות ניתן להזמין הדרכה מראש. משך הסיור כשעה ורבע. ניתן לשלב את הביקור במוזיאון עם סיור במושבה ההיסטורית.

לילדים: סדנאות יצירה, חידונים, צילום בלבוש תקופתי, התנסות בעבודת יד – בתיאום מראש ובחגים.

מוזיאון העלייה הראשונה – זכרון יעקב
דרוגים ומקומות קרובים