סוויטות יערות הוואדי חורפיש

שעות:
ללא הגבלה
אומדן מחיר ללילה:

אירוח דרוזי בחורפיש, אירוח חם, ג'קוזי ונוף מדהים על הואדי, ההרים והיערות, מתאים למשפחות ולזוגות.

התארחנו בסוף השבוע ב" סוויטות יערות הוואדי" בחורפיש. צימר עם נוף נפלא, ואירוח מעולה. נעמאן הבעלים של הצימר פגש אותנו במרכז הכפר ושאל אם נרצה שיעשה לנו סיור קצר לפני שייקח אותנו אל הצימר. שמחנו להצעה. נעמאן כמו יתר הבנים במשפחה היו קצינים בכירים בצה"ל והיום נעמאן הוא מדריך של סיורים לחו"ל באופיר טורס. הוא לקח אותנו אל הפסגה שמעל הכפר ונתן לנו הדרכה מקצועית ומרתקת על הדרוזים.

לאורך כל סוף השבוע נהנו מהאירוח החם והמתחשב. בחצר בצמוד לצימר יש ג'קוזי חיצוני גדול. הצימר עצמו לא גדול אך מסודר בצורה טובה ומושקע מאוד ויש בו קומה שנייה המיועדת לילדים.

בבוקר, אחרי ארוחת בוקר טובה החלטנו לקבל את ההצעה של נעמאן – לצאת לטיול בנחל ובסיום המסלול בנו יבוא וייקח אותנו חזרה לכפר.
מהצימר יורדות מדרגות ושער ישר אל תוך מסלול הטיול. תענוג אמיתי היה לטייל במסלול המקסים, עם סימון שבילים היורד מטה אל הנחל כולו בצל עצי אלון גדולים. מסביב לא היה אף אדם מלבדנו, דבר הראוי לציון במיוחד מכיוון שמדובר בשבת ביום אביב יפיפה שבוא לרוב כל המקומות עמוסים במטיילים.

בהמשך שהגענו לנחל עם הבריכות והמפלים של נחל כזיב עליון פגשנו מעט מטיילים. חבל שאסור להתרחץ במי הנחל. וטוב שאפשר ליהנות מצליל המים, וממראה המפלים והבריכות.
לאחר שלוש שעות של טיול בנוף מקסים התקשרנו ובנו של נעמאן הגיע ואסף אותנו. הילד שלנו ביקש לאכול פלאפל לארוחת צהרים. ביקשנו המלצות והוא הציע שייקח אותנו לסיור בכפר. נסענו וקיבלנו הדרכה על הכפר העתיק חורפיש. ראינו בתים בני ארבע מאות וחמש מאות שנה, בתי אבן, סמטאות קטנות. כפר עתיק ויפה ותחושה של חוץ-לארץ.

ברחוב הראשי יש ישראלים רבים שמגיעים לאכול ב"סמבוסק הארזים" ו"סמבוסק הארז" שזכו לפרסום. המארח שלנו המליץ ואמר שהוא מעדיף את "סמבוסק הארז". יש בכפר גם מסעדות, בשר על האש ועוד. המשכנו הלאה יצאנו מהרחוב הראשי ובתוך החלק העתיק של הכפר בין סמטאות קטנות המארח שלנו הראה לנו מקום קטן שבו מוכרים פלאפל ושווארמה.

ישבנו אל אחד משני השולחנות הקטנטנים. גם הפלאפל וגם השווארמה היו נהדרים. ארוחת צהרים מצוינת לשני מבוגרים וילד בשישים שקלים.
חזרנו לצימר, נכנסנו לז'אקוזי, לאחר מכן שנת אחר צהרים טובה, וכששמש של שקיעה צבעה את ההרים והיערות שסביבנו בזהב היינו צריכים לארוז ולחזור למציאות.

דרוגי-גולשים

הבת שלי היתה עם המשפחה שלה והמליצה לנו על המקום, נוף מאוד מאוד יפה של יערות ופסגות הרים ומתחת הואאדי של נחל כזיב עליון. ובכל מה שקשור לארוח הדרוזי. יופי של אירוח שיש לכולנו מה ללמוד ממנו. בקיצור: מומלץ!

מאוד נהננו, האירוח באמת עם כל הלב, המון אכפתיות. נוף הרים ויערות מהחלון ומהחצר שבה אכלנו את ארוחת בוקר. והנחיות לנעול את השער כדי שחזירי הבר מנחל כזיב לא יכנסו לחצר :-) יש במקום טוסטר, קומקום, סוכר, תה, שמן זית, מקרר וכלי אוכל ויש בחצר מנגל למי שרוצה לעשות לעצמו ארוחה על האש. המסלול בירידה מהכפר אל הנחל ולאורך הנחל - הוא מסלול יפיפה ומומלץ לקבל את ההצעה של המארחים לאיסוף בסוף המסלול. לנו בהליכה איטית עם עצירות לקח שלוש שעות. המחיר לשני מבוגרים וילד כולל ארוחת בוקר וכולל הג'קוזי החיצוני היה 570 ש"ח בהזמנה של "הרגע האחרון" על בסיס מקום פנוי.