יקב קטלב

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
נס הרים 8
נס הרים
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
בתיאום מראש
טלפון: 
02-5701404 054-759-1866

יקב קטלב והכרמים שלו ממוקמים במושב נס הרים (דרומית מערבית לירושלים) למרגלות נחל קטלב.

נס הרים הוקם בשנת 1950 על-ידי עולים מכורדיסטאן ומשפחות ממרוקו שהתפרנסו בתחילת דרכם בעיקר מחקלאות – מטעים וכרמים. האדמה הפורייה באיזור והאקלים הייחודי לאזור, הניבו תוצאות מצויינות. אך גידול הכרמים ננטש לאחר כמה שנים בגלל קשיי שיווק ואספקה.

יוסי יתח, בעל היקב הנוכחי למד היסטוריה היטב ושמע לא פעם על האיזור הפורה בהרי יהודה, ולכן כאשר החליט שהוא רוצה לנטוע כרמים ולהקים יקב, עלה בראשו סיפור הישוב חד נס והוא הבין מיד את הפוטנציאל של המקום. ואכן התוצאות לא איחרו לבוא איכות הענבים הייתה גבוהה והיין שמתקבל מהם ייחודי, מורכב ומשובח.

במקום מאוד מקפידים על יבול נמוך ומשטר מים וטיפוח מתמיד שאכן מניבים תוצאות יפות בסופו של דבר. הכרם כאן לא גדול, ולגן ליוסי יש שליטה מלאה על נתוני הפרי ועל מועד הבציר. העבודה בכרם אינה פשוטה - בציר הענבים נעשה באופן ידני ובלילה, כשטמפרטורות יורדות, וזאת על מנת למנוע תסיסת הענבים טרם הגעתם ליקב.

ביקב, עוברים מיון קפדני, הפירות מופרדים מהאשכולות, והיין מותסס בטמפרטורה נמוכה במיכלי נירוסטה במשך 18-24 ימים, לרוב ללא הוספת שמרים מלאכותיים. תקופת היישון המינימאלית בחביות אלון עד למילוי בבקבוק הינה 14 חודשים. יש להדגיש כי היין לא עובר סינון בדרכו אל הבקבוק. הסינון כאן הוא תהליך טבעי מהעברת היין מחבית לחבית, הנעשות מעת לעת.

יקב קטלב
דרוגים ומקומות קרובים