שמורת נחל עיון - מפל התנור

דרוג הגולשים: 
5
ממוצע: 5 (דרוג 1)
כתובת: 
שמורת נחל עיון
מטולה
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
בקיץ: 8:00-17:00, בשעון חורף: 8:00-16:00. בימי שישי וערבי חג: 8:00 - 15:00 בימי שבת וחג: 8:00 - 17:00 הכניסה לשמורה נסגרת שעה לפני שעת הסגירה הרשומה
טלפון: 
04-6951519

שילוב של חניית יום בשמורת נחל עיון (בתשלום) והליכה לאורך נחל עיון מחורשת וייס מצפון לשמורה בדרום. בשמורה למטה שולחנות, שירותים, צל ובריכת מים כולל זרימת נחל בכל חודשי השנה בעוצמות משתנות לפי עונת הגשמים. ההליכה בנוף צוקי מדהים, אחד המסלולים היפים בארץ.

מגיעים בפאתי מטולה לכניסה לשמורה, כביש קטן ימינה לפני הכניסה למטולה, ויורדים עם הרכב לחניון השמורה. הכניסה בתשלום, כ30 ש"ח למבוגר. המקום נקי, מטופל ע"י עובדי שמורות הטבע, יש שולחנות ופינות מנגל באיזורים מוצלים, יש קיוסק ומים זורמים.

בקרבת השולחנות ישנה ברכת שכשוך, וגם זרימה של הנחל עם מים צוננים ונקיים. ניתן להיכנס למסלול נחל עיון מצד זה וללכת לאורך הנחל ולמרפסת תצפית יפה, אך המסלול העולה את ארבעת המפלים עלול להיות קשה ולא מתאים לכל אחד. הטיול מהחניון מתאים רק עד המפל הראשון.

לעומת זאת עם הקפצה של רכב יוצאים מהחניון לתוך מטולה (לחורשת וייס) - לא לשכוח את אישורי התשלום לחניון כי הכניסה מהחלק העליון מחייבת תשלום גם כן אלא אם שילמתם בחניון. מהחורשה נכנסים לחלק העליון של הנחל וצועדים את כולו, כשעה ורבע + כל העיכובים בדרך להתפעל, להנות ולצלם ולהשתכשך במים ומתחת למפלים. בדרך עוברים את כל המפלים עם יכולת להתקרב אליהם להשתכשך בבריכות שלהם.

בנוסף ישנן נקודות תצפית מהממות על קניון הנחל והמפלים מלמעלה למטה וההפך, כמו גם פינות נוי נאות שאפשר לשבת בהם ולהנות מצל, מים וצלילי הטבע. בסוף המסלול מגיעים לחניון. זה הזמן לארוחה טובה עם מנגל ו/או כל אוכל שמתאים לכם ושהבאתם מהבית, מנוחה טובה קפה עוגה ושיחה. ובסוף נסיעה הביתה כל אחד והמרחק שלו.

התמונות באדיבות עדיאל, ויקיפדיה הישראלית.

שמורת נחל עיון - מפל התנור
שמורת נחל עיון - מפל התנור
גשר מעל נחל עיון
שמורת נחל עיון - מפל התנור
שיח פטל קדוש בשמורת נחל עיון

דרוגי-גולשים

5
אחד האתרים היפים בארץ המשלב בילוי בחיק הטבע עם פנינת נוף מדהימה. מתאים במיוחד באביב אבל גם לקיץ ולסתיו. הטיול לאורך הנחל והמפלים חובה ומתאים לכל גיל אם הולכים מצפון (מטולה) לדרום (לחניון השמורה).

עמודים

דרוגים ומקומות קרובים
אזור הפעוטות במרכז קנדה
3
ממוצע: 3 (2 דרוגים)

מרכז קנדה הוא מרכז נופש ופנאי המתאים לבילוי של כל המשפחה - ובכל עונה של השנה.

למידע נוסף...
0
עדיין אין דרוגים

מתחם ייחודי של מבנים וסליקים מתחילת ההתיישבות השיתופית בגליל העליון

למידע נוסף...
בית השומר כפר גלעדי
0
עדיין אין דרוגים

מוזיאון "בית השומר" נבנה ע"י אנשי "השומר" כדי להנציח את מורשתו של הארגון.

למידע נוסף...
0
עדיין אין דרוגים

הגבעות שמסביב לתל חי מלאו פסלים. לצד 65 הפסלים המוצבים בהר, ידע המקום גם היסטוריה מרשימה.

למידע נוסף...