מוזיאון בר-דוד לאומנות ויודאיקה

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
קיבוץ
ברעם
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
כל השבוע + שבתות וחגים: 16:00 - 10:00 יום ו' וערב חג: 14:00 - 10:00
טלפון: 
04-6988295

מוזיאון בר-דוד, הנושא שמם של התורמים, משה וטובה בר-דוד הינו מוזיאון לאמנות וליודאיקה, המוקדש לקהילת יהודי בז'ז'ני שניספו בשואה.

המוזיאון שוכן בקיבוץ ברעם שעל גבול הצפון בגליל העליון, כשני קילומטרים צפונית לגן הלאומי ברעם, בו בית הכנסת העתיק. המוזיאון משתרע על פני שלוש קומות: בקומת הכניסה, תערוכות דו-שנתיות מאוסף המוזיאון הגדול של ציירים יהודיים רבים מהארץ ומהתפוצות.

שני אולמות מוקדשים באופן קבוע לאוספי היודאיקה: תשמישי קדושה מכל עדות ישראל, חנוכיות, בתים לספרי תורה, הדסים, פמוטים, מגילות, הגדות של פסח ועוד. בין השאר נמצא גם העתק מדויק של משקוף בית הכנסת של כפר ברעם, ועליו כתובת עברית מימי המשנה .

בקומה העליונה, אולם רחב ידיים המיועד לתערוכות מתחלפות של ציור, פיסול, וצילום. בקומה התחתונה, אגף הנוער והסדנאות: תערוכה פעילה: "נקודת מבט" זוהי תערוכה אינטראקטיבית , חווייתית, המדגימה גישות שונות לראיית העולם דרך עיניהם של אומנים שונים ומטרתה: הרחבת אופקים, היכרות עם מושגי יסוד באמנות וידע כללי בנושא האומנות והנציגים הבולטים שלה.האומנים הם:פיקאסו – קוביזם, מגריט – סוריאליזם, ואן-גוך.

כמו כן בגן הפסלים של המוזיאון מוצגים פסלי ענק של יגאל תומרקין המציגים את הקומדיה האלוהית של דנטה, תפיסת התופת של וולטר בנימין ונוסחת חתך הזהב. בנוסף לאלה מוצגים פסלים של אמנים נוספים אחרים כגון: טולי באומן, יואב בן דב, יגאל מירון ועוד. המוזיאון מקיים הדרכות ופעילויות בשפות שונות, לקבוצות ולמשפחות לכל המגזרים והגילאים: נוער עולה, ועדי עובדים, גמלאים, חיילים ומתנסי"ם. אנו מציעים תוכניות לבר-מצווה, הכרת ספר תורה ומועדי ישראל. המוזיאון מקיים גם פעילות תרבותית - אמנותית, קונצרטים, סרטי אמנות, הרצאות ודיונים.

מוזיאון בר-דוד לאומנות ויודאיקה
דרוגים ומקומות קרובים