פארק רמת הנדיב - טיולי טבע

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
גן הנדיב
זיכרון יעקב
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ללא הגבלה

רמת הנדיב הוא שטח בבעלות הברון רוטשילד מהפילנטרופים הגדולים ביותר שתמכו בהקמת היישוב היהודי בארץ.

בדרך כלל מגיעים לכאן כדי לבקר באחוזת הקבר של הנדיב הידוע אדמונד דה רוטשילד. הביקור באחוזה שווה תאור נפרד ויכול להשתלב גם בתוך הטיול שלנו, אבל מעבר למוכר חבוי בפארק עוד קסם מיוחד שפחות מוכר. הקסם הזה משלב טיול בטבע, תצפיות נוף, פריחה ואתרים הסטוריים מלהיבים. השבילים מסומנים היטב ונוחים להליכה אם כי דרגת הקושי שלהם משתנה ממסלול למסלול.

המסלול הכחול הוא הקצר והנוח ביותר ושוה כל דקה. המסלול האדום מעט יותר אדגרי ומעט יותר ארוך אך מתאים כמעט לכל גיל [יש בו ירידה לערוץ נחל תמסח ועליה נוחה חזרה למרכז גני הברון] המסלול השחור/ירוק הוא הארוך והמאתגר מכולם ונמשך בהתאם זמן רב יותר [4 שעות ויותר]. המסלול הכחול הוא מעגלי קל ונוח יחסית ומתאים לכל אדם המסוגל ללכת בכוחות עצמו ומטייל מזרחה לכיוון העמק של בנימינה ומאפר מבטי נוף יפים מזרחה.

הדרך נעימה כולל רוח נעימה שליוותה אותנו במסלול כמו גם עדר בקר שהסתובב בשטח [זהירות מההפרשות שלהם המצויות לאורך הדרך]. הסימון ברור על עמודי עץ חתוכים שראשם צבוע כחול. לאורך השביל באפריל מצאנו פריחות מגוונות ושופעות ביניהם גם קוציצים וגם לטם וגם אירוס ועוד ועוד. יש גם פינת ישיבה מהממת ליד עין צור תחת עץ ענק ומצל. עי צור עצמה מרשימה. זהו מפעל מים מהמאה הראשונה לפני הספירה שכלל בריכה חיצונית גדולה ובית מרחץ מחומם, ממש קאנטרי קלאב רומאי יפה.

במקום ישנה נביעה קבועה עם שתי בריכות שיכשוך [לרגליים בלבד] ופלג קטן הזורם בשטח, מלבב! מעל למפעל המים מתנשא חורבה של בית אחוזה של בעלי המקום מלפני רכישתו ע"י הברון. משך הטיול שעתיים עם התמהמהות במקומות השונים. המסלול האדום עושה סיבוב מערבה אל תצפית נפלאה לקו הים התיכון. המסלול הוא פתוח יותר, רק הקטע שליד הגן והקטע היורד לנחל תמסח הוא חורשי. בשביל הזה מצאנו הרבה בקר ולעיתים נאלצנו להתחרות איתו על המעבר בשביל או מנוחה בצילו של עץ גדול ותמיד הייתה ידינו על העליונה אבל זהירות רצויה. גם הוא מסומן באותו האופן אך הצבע המוליך הוא אדום.

המסלול מגיע לנקודת שיא בחירבת עקב שהוא מבנה מרשים על הצוק המשקיף אל קו הים התיכון. המבנה העתיק מכיל גת בתי בד מקווה ורחבת תצפית יפיפיה אל הים. מתחתיו שוב יש שולחן קק"ל מתחת לעץ למנוחה והשבת נפש ובהמשכו ישנה עוד פינה קסומה בין העצים למנוחה והנאה. מהחורבה יורדים לנחל תמסח ירידה מעט טרשית הכוללת מדרגות סלע לעיתים גבוהות [עשרות סנטימטרים] אבל חלק מההנאה זו הצעידה וזה חלק בהחלט חוויתי בעיקר לילדים קטנים.

מהנחל ישנה עליה מתונה בשביל רחב חזרה לגן הנדיב ולחניה. ההיצע הקולינארי בסיום המסלולים הוא מגוון, יש פינת פיקניק באיזור החניון לאוטובוסים, יש מסעדה חלבית בגן בשם מטעים הסגורה בשבת ומסעדה בשרית בשם דוריס קצבים בכניסה לפארק. מעבר לכך ישנן הצעות רבות בזיכרון ברחוב הראשונים היפה והשווה גם טיול קל ו/או בבינימינה.

עין צור ברמת הנדיב
דרוגים ומקומות קרובים