מוזיאון בית מרים-פלמחים

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
פלמחים
פלמחים
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
בתיאום מראש
טלפון: 
03-9538281

פלמחים זה לא רק חוף יפיפה אלא גם מקום עם המון היסטוריה ואת שרידי ההיסוריה הזו תוכלו לראות במוזיאון בית מרים. כאן מרוכזים ממצאים ארכיאולוגיים לנמצאו בחפירות להכשרת שטח היישוב וממצאים שנמשו מהים ע"י חברי הקיבוץ מהים בשנים הראשונות של פלמחים. במהלך השנים הקולקציה גדלה ונוספו אליה ממצאים מחפירות שונות באזור, מערוצו התחתון של נחל שורק ועד נמלה העתיק של יבנה- ים.
הממצאים שופכים אור על האוכלוסיות שונות שחיו באזור לאורך השנים. המקום היה נוח למחיה והתישבות עקב הקירבה לנחל שורק, לדרך הים ,לאדמה פורייה ושפע הדגה במקום. על גבעות הכורכר הסמוכות נחצבו מערות למגורים וקבורה ובהם שרדו ממצאים מרתקים המוצגים במוזיאון.
אגף "הים ומלואו" לארכיאולוגיה, ואקולוגיה ימית הכוללת עוגנים , כלי דייג , קנקנים ,תכשיטים שנמשו מיבנה ים, מצולות הים ומאתרים נוספים, ותצוגה אקולוגית.
כאן תמצאו כמה מוצגים ייחודיים, כגון רצפת פסיפס וקנקני ענק מהתקופה הביזנטית, כתובות עתיקות מתקופות שונות, בעברית, יוונית וערבית.
אפשר לשלב את הביקור במוזיאון עם סיורים במערות קדומים ומערות מיקמר, בריכת השקיה ביזנטית, מתחם חיקסוסי ותל יבנה ים, או עם משהו פשוט יותר אך מהנה באותה מידה - שכשוך בים בחוף פלמחים.
הביקור במוזיאון ובאתרים כולל הדרכה – בתשלום ובתאום מראש.
ניתן לשלב בו פעילויות שונות לקבוצות מכל הגילים.

בית מרים - פלמחים
דרוגים ומקומות קרובים