טיול במערת אורנית

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
עזרא לניאדו
טירת הכרמל
סוג הפעילות:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ללא הגבלה

תחילת המסלול נמצאת בטירת הכרמל (הכניסה לטירת הכרמל מכביש 4, צפונית לצומת בית אורן). בתוך טירת הכרמל יש לנסוע כמה שיותר מזרחה, ובסמוך להיכל הספורט של הפיס, ברחוב עזרא לניאדו, נמצאת חניה בצד הכביש ממנה עולה סימון שבילים אדום.

המסלול ברובו עלייה על שתי גבעות. מתחילים בעלייה תלולה בת 10 דקות ואז הליכה על מישור. לאחר מכן ממשיכים בעלייה נוספת אך מתונה. באזור רועות פרות כך שצלילי מווו מלוות את ההליכה... כל הזמן צריך לעקוב אחר השביל האדום עד שמגיעים למערה.

מערת אורנית היא מערה קרסטית גדולה ומרשימה. במערה התגלו בעבר שרידי כלי עבודה העשויים מצור ועצמות מימי האדם הקדמון. במערה ישנם חללים גדולים וכן מסדרון המוביל לשתי קומות. בתחתונה ההליכה היא זקופה ברובה דרך אולמות עם נקודה אחת בה יש לזחול.

כדי לרדת חזרה מהמערה אין להמשיך עם השביל האדום שמוביל לנחל ספונים אלא לרדת את ההר (מהנקודה של פתח המערה) בשביל לא מסומן בשטח, זהירות ירידה תלולה! רצוי לחזור את הדרך בה באנו - הירידה הלא מסומנת אמנם מקצרת מאוד את הדרך, אך לא ברור הסטטוס שלה ופגיעתה בערכי טבע.

את המסלול יכולים לעשות ילדים אך חשוב להשגיח עליהם כיוון שגם העלייה וגם הירידה תלולות הן. בנוסף המסלול ברובו אינו מוצל ויש להביא הרבה מים לשתייה. בסמוך לירידה הלא מסומנת מהמערה ישנו מעיין עין קדם עם מים.

הנוף מהמערה. אפשר לראות את הים...
דרוגים ומקומות קרובים