עין צובה

דרוג הגולשים: 
3
ממוצע: 3 (2 דרוגים)
כתובת: 
קיבוץ
צובה
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
שישי ושבת בין 11:00 ל-15:00 בשאר ימות השבוע בתיאום מראש בלבד.
טלפון: 
25347000

עין צובה הינה נביעה תת קרקעית מקורה ומוארת באורך 40 מטרים המנקזת בתוכה מספר נביעות קטנות אל אולם ומנהרה תת קרקעית חצובים בסלע. המעיין ממוקם בשטחי המטעים של קיבוץ צובה ומתוחזק על ידי יברי הקיבוץ שאף נועלים את פתח הנקבה וגובים תשלום של 10 ש"ח לאדם עבור כניסה לנקבת המעיין.

אם רק תגיעו להשתכשך בבריכת האיגום שבקצה הנקבה המקורה לא תצטרכו לשלם. בכלל, הנושא של גבית דמי כניסה למעיינות ואתרים השייכים לכולנו הוא בעייתי ביותר, אבל לזכותם של תושבי הקיבוץ יאמר שאם לא היו מנהלים בצורה זו את האתר הוא היה הופך למזבלה רבתי כמו רבים מהמעיינות בסביבה, ועדיין יש משהו מקומם בגביית דמי כניסה אלו (שלא ברורה כלל מידת חוקיותם). הנקבה עצמה פתוחה בימים שישי ושבת במהלכם תמצאו קיבוצניק זה או אחר עם כובע ובקבוק מים מחוץ לנקבה ועם המפתח אליה. ובכל מקרה בשאר ימי השבוע ניתן ורצוי לתאם ביקור במקום מראש....

עין צובה הוא אחד מהמעיינות המטופחים ביותר בהרי ירושלים, ובית המעיין והנקבה החצובה בו מרשימים ונאים. מי המעיין זכים וטריים ומותרים לשתיה, הנקבה עצמה יכולה לשמש כמערת "חניכה" לילדים צעירים שאינם מורגלים בזחילה במערות ובנקבות מים בזכות גודלה הנוח יחסית שאינו מצריך זחילה ובזכות התאורה המלאכותית שהותקנה במקום. יופי של מקום לעצירה והתרעננות, הילדים יהנו מאד גם מהטבילה בבריכת האיגום הרדודה שבקצה הנקבה. לא ניתן להדליק מנגלים או מדורות בסביבת המעיין. נא לשמור על ניקיון המקום!

עין צובה

דרוגי-גולשים

התמונה של רחלי מורנו

2
השער גישה אל הכביש של המעיין ננעל על ידי הקיבוץ, הליכה של חצי שעה-עשרים דקות ברגל. הבריכה כמעט ויבשה, מים מלאים ירוקת ולא ראויים לרחצה. הנוף באזור והכרמים מרשימים
התמונה של Itzhak Moreno

4
מקום נאה ומטופח. התאורה בנקבה עצמה מאד עוזרת לילדים קטנים וסביבת המעיין עצמו נקיה ומסודרת. מתאים מאד למשפחות עם ילדים קטנים.

עמודים

דרוגים ומקומות קרובים
יקב צובה - הכניסה
5
ממוצע: 5 (דרוג 1)

יינות קינוח מעולים על טהרת השרדונה וקברנה סביוניון

למידע נוסף...
סירות מתנגשות בקיפצובה
4.22222
ממוצע: 4.2 (9 דרוגים)

קיפצובה הוא פארק שעשועים המתאים במיוחד לילדים בגילאי שנה עד שבע שנים.

למידע נוסף...
עין סטף
4.42857
ממוצע: 4.4 (7 דרוגים)

בלב הארץ, בהרי ירושלים, ישנו עולם קסום בו נובעים שני מעיינות, נקבה ולידם בריכות אגירה, שמרווים בוסתנים וערוגות של ירקות שגדלים בעזרת שיטות חקלאיות עתיקות. המים זורמים בתעלות ומפכפכים בין הערוגות באוושה נעימה ברוח "משל הכרם" – "כרם היה לידידי בקרן בן שמן. ויסקלהו ויטעו שורק, ויבן מגדל בתוכו וגם יקב חצב בו" (ישעיהו ה').

למידע נוסף...
עין טייסים
3
ממוצע: 3 (דרוג 1)

מעיין חביב בפתח בוסתן פורח ובריכם איגום מרשימה המאפשרת טבילה במי המעיין.

למידע נוסף...