רחבת הכותל המערבי בירושלים

דרוג הגולשים: 
4.166665
ממוצע: 4.2 (12 דרוגים)
כתובת: 
הר הבית
ירושלים
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
א עד ה 07:00 - שעות הערב, ימי שישי וערבי חג 07:00 עד 12:00

רחבת הכותל היא הרחבה הנמצאת מערבית לכותל המערבי - השריד הבולט האחרון לבית המקדש השני.

בעת הביקור ברחבת הכותל, נוהגים רבים להתפלל ולהביע בקשות מיוחדות, אשר בדרך כלל גם נטמנות בין אבני הכותל בפתקי נייר.
בעת הביקור בכותל תמצאו את הרחבה בדרך כלל הומה אדם, במיוחד במועדים מיוחדים וראש חודש, אולם - אל חשש, דווקא מועדים אלה מציעים למבקר חווייה יותר מעניינת ורוחנית.

הפוקדים את רחבת הכותל הם בעיקר יהודים, מסוגים שונים: תיירים אשר הגיעו לביקור מחו"ל, יהודים המתגוררים ברובע היהודי ופוקדים את המקום מדי יום, קבוצות נוער בגילאים שונים, וקבצנים המתמחים ברחבת הכותל בה מגלים האורחים נדיבות רבה יותר כנראה.

הכותל עצמו הוא מבנה מאוד מרשים, אשר בנוי בעיקר מאבנים גדולות מיוחדות מסותות באופן מעורר התפעלות בהר חוצבים, ומשם הובאו על ידי פועלים למקום. למעשה, חלקו האותנטי של הכותל אינו ניתן לצפייה מרחבת הכותל, אלא ממנהרות הכותל הסמוכות, וחלקים שונים באזור הרובע המוסלמי.

ממש מעל רחבת הכותל, שוכן מסגד אל אקצה השנוי במחלוקת, הפתוח לביקורים של מוסלמים בכל ימות השנה, ושל אחרים בחלק מימי השנה. הכניסה אליו - סמוך לנקודת הבידוק של רחבת הכותל.

לאחר הביקור בכותל, מומלץ מאוד להשלים את החווייה בביקור במנהרות הכותל, בטיילת ארמון הנציב, ובאזור העיר העתיקה של ירושלים.

רחבת הכותל המערבי בירושלים
רחבת הכותל המערבי בירושלים

דרוגי-גולשים

5
לא יכולים להתעלם מהאוירה המיוחדת השוררת ברחבת הכותל, ייחודית ושונה מכל מקום אחר. ברחבה ניתן למצוא חרדים לצד חילוניים, תיירים מארצות שונות וכולם שותפים לאותה הרגשה אף מבלי להגיע פנימה אל הכותל עצמו. מרגשים במיוחד ימים עם ארועים מיוחדים כמו השבעת חיילים שהוא טקס ששווה לצפות בו או תפילת כוהנים וימי סליחות וכד'.

5
אני מאוד מחוברת לדת והכותל זה בשבילי המקום שממלא אותי נפשית ..מקום מלא קדושה אני חושבת שכל יהודי חובותו להיות שם לאו דווקא דתי ההרגשה שם מאוד רוחנית ,נעימה , טובה אני מתמלאת באנרגיות חיוביות כשאני שם ..אני כמובן מתפללת ומשאירה פתקים..וכשאני הולכת אני תמיד מצפה בקוצר רוח להגיע לשם שוב..אין על הכותל !!!
התמונה של גירית הדבש

5
אוירה רוחנית חזקה, למרות הצביון הדתי כולם יכולים לבוא ולהרגיש את הרוחניות באויר. ממולץ מאוד לבקר שם גם אם לא באים להתפלל, כיף לראות את גודלו וחוסנו של הקיר העתיק ולראות כיצד הדתיים מעריצים אותו וכמובן שאפשר להתחבר אליו, להתפלל ולהניח פתק
התמונה של eyal

5
מקום מיוחד. לא כל אחד יתחבר לפן הדתי, אך מאוד מיוחד ויפה לראות איך המקום בנוי וגם את ההמונים מתפללים. גם כילד אני זוכר שזו חוויה מיוחדת לטמון שם פתק עם משאלות.

2
נכון, בסופו של דבר זה רק קיר, רק שכמה מטענים רגשיים ותרבותיים יש במקום. אני פחות מחוברת לדת, אז הוא פחות מדבר אליו ועדיין חתיכת מקום. מעצבנת הכפייה הדתית עם הכניסה הנפרדת לנשים וגברים וחיוב הלבוש הצנוע.
התמונה של קאטיושה

5
למרות שאני מחשיבה את עצמי לחילונית בדם בכל פעם שאני מגיעה למקום עוברת בי צמרמורת וריח של קדושה. באמת שצריך להגיע לשם כדי להבין ולחוות את זה.
התמונה של carmela

5
הגעה של נשים בלבוש צנוע אחרת זה קצת בעייתי בכניסה למקום, אווירה של קדושה והמקום עצמו ממש נותן הרגשה חיובית..ממליצה לבקר שם בכל הזדמנות
התמונה של shelley10

4
למרות שאני חילונית, המקום עצמו מרגש מאוד. במיוחד אם באים בשישי בשעות הצהריים/אחה"צ לקראת כניסת השבת. חשוב לבוא עם לבוש צנוע.
התמונה של יעלי22

4
ומחייבים נשים בלבוש צנוע (לא גופיות ולא מכנסיים קצרים - לא חובה כיסוי ראש) אבל בכל זאת מקום שעדיין מרגש כל יהודי , לא? ואל תשכחו להביא פתקים ועט אתכם

3
לאחר המרד וחורבן הבית הרומאים הרשו ליהודים להגיע אל הכותל המערבי רק בתאריך 9 באב וגם זה - תמורת תשלום לא קטן. היהודים הגיעו ובכו. מאות שנים לאחר מכן הפנמנו מאוד את הבכי זה. צריך רק לזכור שהוא נכפה עלינו. והלוואי שבקרוב תפסיק להיות כפייה בכותל ושכל מי שמרגיש שהו יהודי וגם כל האחרים יוכלו להגיע למקום ללא תחושה של כפיה

5
יש משהו קדוש באוויר, שגורם לך לשים פתק בקיר ולהתפלל.. ולקוות... גם אם אתה לא בן אדם דתי. חובת הגעה לפחות פעם אחת בחיים !
התמונה של שוש חזן גרינברג

2
המקום שאמור להיות לכל העם, נחמס על ידי הדתיים שדורשים הפרדה, כיסוי נשים וכו' וגורם לזה שחילונים מתרחקים מהמקום.

עמודים

דרוגים ומקומות קרובים

חצר ברובע בירושלים העתיקה

0
עדיין אין דרוגים

שווארמה כשרה למהדרין ברובע היהודי, צמוד למדרגות הכותל

למידע נוסף...

זיסלק ברובע היהודי

0
עדיין אין דרוגים

גלידה כשרה למהדרין איכותית וטרייה, המיוצרת כאן ברובע יום יום שעה שעה

למידע נוסף...
מוצרלה מסעדה ברובע היהודי ירושלים

מוצרלה ברובע היהודי בירושלים

0
עדיין אין דרוגים

מסעדה איטלקית קלילה בדרך לכותל, כשרה למהדרין

למידע נוסף...

הולי בייגל ברובע היהודי בירושלים

0
עדיין אין דרוגים

בייגל חם וטרי בלב סמטאות העיר העתיקה, רגע לפני מדרגות הכותל

למידע נוסף...