עין איך לצאת

דמי כניסה:
שעות פתיחה:
ללא הגבלה

מעיין מיוחד לאוהבים מושבעים של מעיינות ולאוהבי הרפתקאות, צופה להר בני רסן שעליו טורבינות רוח.

בתוך משטח בטון עגול ונמוך, שהמראה שלו לא מסגיר את טיבו, מסתתרת בריכה תת קרקעית של מים עמוקים, נקיים וצלולים. כשמעיפים מבט לתוך פתח קטן בבטון, מגלים את מאגר המים התת קרקעי, בור הממשיך מתחת לאדמה.

הירידה דרך הפתח הצר, בסולם מאולתר ממתכת וחבלים שיורד לתוך המים. הכניסה למים לא פשוטה, והיציאה מסובכת עוד יותר- קשה לצאת מבלי להחליק, מפלס המים נמוך בכמטר וחצי מהפתח. מכאן שמו של המעיין "עין איך לצאת".

מומלץ להגיע בקבוצה של שלושה אנשים לפחות, כדי לעזור זה לזה לצאת. המלצה נוספת היא להביא חבל ארוך למקרה של בעיה בסולם.

המעיין נמצא מרחק מטרים ספורים ממעיין "עין טורבינה" – בריכה ענקית עתיקה שנבנתה ע"י צ'רקסים. אפשר להגיע לשם עם כל המשפחה, ומי שאוהב אתגר יקפוץ רגע ל"עין איך לצאת".

איך מגיעים למעיין עין איך לצאת בצפון הגולן?

נוסעים בכביש 87 המזרחי עד לצומת בשן בה פונים שמאלה (צפון) לכביש 98. חולפים על פני הכניסה למושב אלוני הבשן. כעבור 4 ק"מ מגיעים (ולא פונים) לעלייה ימינה לכיוון הר בני רסן, עליו חוות טורבינות שניתן לראות במבט עילי. ממשיכים 60 מ' ופונים שמאלה לדרך עפר. נוסעים בה 230 מ', עוברים מחסום פרות (פותחים וסוגרים אחרינו), ואחרי עיקול ימינה חונים, כשניתן להבחין מרחוק במשטח הבטון משמאל (דרום). חוצים לכיוונו כמה שדות מרעה וגדרות, ואחרי כ100 מ' מגיעים למעיין.