נחל יגור

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
דרך השלום
יגור
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ללא הגבלה

נחל יגור הוא נחל אכזב הזורם בצד המזרחי של הר הכרמל, ועובר ב "פארק אשדות יגור" שהוא חלק מפארק הכרמל. בדרכו עובר הנחל בקיבוץ יגור בסופו נשפך לנחל קישון. בדומה ליתר נחלי הכרמל הזורמים ומתנקזים, הנחל ארוך, בעל גדות תלולות ובעל אופי מצוקי. תחילתו של הנחל באזור עספיא. אורכו של הנחל כ-2 ק"מ.

התחלתו של הנחל הוא מתון יחסית, תחילתו במספר אזורים בתחומי עספיא,ונגמר חלקו התחתון שהוא בעל אופי קניוני. הנחל מורכב בתוך סלע דולומיט קשה,. הוא יוצר נקיק עמוק. בדרכו יורד הערוץ 400 מטר בעוברו מרחק של פחות מ-2 ק"מ. באפיק הנחל נוצרו עשרות מדרגות מפל שגובהן מגיע עד 7 מטר. לרגלי המדרגות נוצרו מכתשונים האוגרים מי שטפונות. . בנקודת המפגש בין נחל סבך ונחל יגור ישנם שני מפלים שגובהם בין 7-6 מטר.

הכניסה לנחל אינה כרוכה בתשלום, לתחילת וסוף הנחל יש גישה מלאה לרכבים, לנחל אין גישה לרכבים, אך להתחלתו ולסופו יש גישה מלאה לרכבים דרך יגור ואוספיה, מומלץ לצעוד במסלול עם הציוד המתאים, (מים,ובגדים נוחים) בנחל ישנם קטעים קשים למעבר, בסיכון גבוה.

סיפור דרך- מתחילים בקיבוץ יגור, עולים את הגבעה הראשונה, יורדים אותה ומגיעים לתחילת המסלול, מתחילים בהליכה, בדרך עולים מצוקים קטנים של עד 3 מטר, מגיעים למצוק הראשון, בו יש עליה מצד אמצע שמאלי, גובה המצוק 6 מטר, ממשיכים בדרך, ומגיעים למצוק השני, בגובה 7 מטר. עולים אותו ממשכים, ומגיעים לאוספיה.

לדעתי המסלול (בעלייה ובירידה) קשה, אך יש בו קטעים קלים, ויש בו קטעים מהנים, מומלץ להתחיל את המסלול עם שחר.
התמונות באדיבות ויקיפדיה ישראל.

נחל יגור
דרוגים ומקומות קרובים