מעיין נוב

ללא הגבלה
טלפון:
לא זמין

מעל לשמורת הטבע נחל אל על האהובה והמטוילת שבדרום רמת הגולן, במורד תלול הנמצא בשפתו של מצוק נחל אל על העצום, מסתתרת בריכה קטנה ומשופצת.

מעיין נוב - גן עדן

הבריכה חבויה בין עצי איקליפטוס הגדלים במורד. מעטים מכירים אותה, ובוניה מכנים אותה "גן עדן".

לא סתם היא זכתה לכינוי הזה: הבריכה ממוקמת כמו בלב יער, מכוסה כולה מפני אור השמש בעצים גבוהים מאוד. היא קטנה ועמוקה, בנויה מלאכת מחשבת ומצופה אבני בזלת.

מדרגות מובילות פנימה. סביב המעיין פינות ישיבה נעימות, והמים צלולים וקרירים תמיד.

גודל ועומק הבריכה: הבריכה בצורת "קמץ", 2X3 מ', ועומק המים כ170 ס"מ.

איך מגיעים למעיין נוב?

נוסעים בכביש 98 ונכנסים למושב אבני איתן שבדרום הרמה (בין אליעד לנוב).

עוברים את כביש הגישה ונכנסים בשער הצהוב, מיד לאחריו פונים שמאלה. ממשיכים כ1.3 ק"מ עד לפנייה שמאלה לתוך חניון נחל אל- על.

עוברים בשער הברזל של החניון ופונים ימינה לרחבת עפר שבסופה שער בקר. ניתן לעבור עם הרכב בשער הבקר, ולסגור אחריו. בהמשך יש שביל עפר המתאים לרכב שטח ולא מומלץ לרכב רגיל.

מתקדמים בשביל, שמתפצל שמאלה- כלפי מטה. (לימיננו הגדר ההיקפית של המושב). לאחר 600 מ' מגיעים למעבר פרות (גלילי ברזל הקבועים בקרקע המונעים מעבר פרות), לא חולפים עליו אלא פונים שמאלה שוב לשביל הנוטה לכיוון הנחל. כאן מחנים את הרכב.

מסתכלים אל הנחל- גבינו מופנה לגדר- ורואים רק את קצה הצמרות של קבוצת עצי איקליפטוס בודדים וגדולים. (הם גדלים במורד לכן רואים רק קצה).

מתקדמים לכיוון האיקליפטוסים, שמוקפים בסבך שיחים. יורדים כ- 5 דק' בשביל צר שנכנס לסבך. בדרך לבריכה יש לעבור בין שני גדמים של גזע ענק.

הבריכה ממוקמת בצד ימין, בקרבת עצי צפצפה גדולים.