נחל אל-על - המפל השחור

דמי כניסה:
שעות פתיחה:
בשעות היום בלבד

כל הדרך נלך לאורך המסלול האדום. מיד בהתחלה , עוד לפני שנרד לאפיק הנחל , נוכל לצפות מעט על האזור. אח"כ נרד עם הסימון בשבילי הבקר, נעבור במטע זיתים ובבוסתן נטוש ונגיע לנחל.
נלך לאורך הנחל כאשר אנחנו חוצים אותו מדי פעם עד שנגיע למפל הראשון. זהו "המפל השחור". בגדה השמאלית של הנחל נמצא פתח שממנו ירידה תלולה מעט שתוביל אותנו עד לברכה שבתחתית המפל.
שמו של ה"מפל השחור" ניתן לו בגלל הבזלת השחורה שבה הוא זורם. גובהו של המפל 8 מטר. כאן נוכל לעשות את ההפסקה, להשתכשך בברכה ולחזור לרכב.

איך מגיעים:
מצומת צמח ניסע מזרחה בכביש מס' 90 עד הפנייה הראשונה שמאלה לכיוון עין-גב כביש מס' 92. ניסע לאורך הכינרת, נחלוף על פני עין גב ונמשיך לנסוע עד שנגיע לצומת "כורסי" .שם נפנה ימינה לכביש מס' 789 ונמשיך עם הכביש עד שנגיע לצומת "אפיק". בצומת "אפיק" נפנה שמאלה לכביש מס' 86 וניסע למושב "אליעד". ניכנס לשביל הכניסה למושב ניסע כ- 750 מטר, עד הסימון האדום, ושם נשאיר את המכונית.

דרוגי-גולשים

טיילתי את המפל השחור עם מטייים מקצועיים שאחד מהם מדריך סנפלינג. הם קפצו את המפל, כולל המקום שבו צריך באויר לעשות סיבוב בורג כדי שהראש לא יתקע לתוך הבליטה בסלע. אותי הורידו ב"עריסת חבלים" וגם כך זה היה די מפחיד. המים במקום קרים מאוד מאוד גם בקיץ בגלל שכל המפל נמצא בצל. אחרי המפל אפשר לשבת על סלע מואר בשמש ולהתחיל להפשיר. חוייה מדהימה.