ככר המדינה בתל אביב

דרוג הגולשים: 
2.142855
ממוצע: 2.1 (7 דרוגים)
כתובת: 
ה באייר
תל אביב - יפו
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ללא הגבלה

כיכר המדינה היא ללא ספק הכיכר המפורסמת במדינה, היא גם הגדולה שבכיכרות ישראל, והיא עמוסה בכל כך הרבה משמעויות שאפשר פשוט לשכוח לפעמים שמדובר פשוט באחת הכיכרות הנעימות בתל אביב היכולות לספק לכם הנאה רבה בטיול קצר של כמה שעות.

כיכר המדינה מוקפת ברחוב ה' באייר והיא נחשבת עובדתית למקום המגורים היקר ביותר במדינת ישראל כאשר מבצעים ניתוח נדלנ"י קר של מחירי הדירות המקיפות את הרחוב ושל מחירים ברחובות שקטים סמוכים.
חוקיות הנדל"ן באיזור קובעת שהמחירים הגבוהים ביותר הם בכיכר עצמה וגם הרחובות הפריפריאלים לה נהנים מתשואה טובה על נכסי הנדל"ן בהם. הכיכר היא סמל, לעיתים בצדק ולעיתים שלא בצדק, לכל מה שהוא ישראל המנומנת, המנותקת והמתנשאת.

בכל כתבת טלוויזיה על נושא העוני או העושר היא מככבת אבל אין מה לעשות, ככה זה כאשר רוצים להרגיש קצת חוץ לארץ לראות את המקום היחידי בארץ שיש בו ריכוז כל כך גבוה של חנויות בהן משכורת של שכר מינימום לא תספיק בהן לעיתים אפילו לנעל.

הכיכר מוצפת בחנויות יוקרה על כל סוגיהן. חנויות של מותגים מקומיים והאטרקציה המרכזית בנושא הקניות בה הן מעצבים מן העולם הגדול שניתן לרכוש את מרכולתם רק בכיכר המדינה. שמות כגון וארסצה, דונה קארן ולנטינו ועוד, שמות אשר בדרך כלל נאמרים בהדרת כבוד בין לאומית, נמצאים פה אצלנו ממש מתחת לאף בכיכר עצמה.

הכיכר סואנת במיוחד במשך כל שעות היום, היא נתיב אוטובוסים די ראשי אבל נהנית ממדרכות רחבות במיוחד אשר מיצרות חווית שיטוט נעימה בין החנויות. הדאבל פרקינג הישראלי הידוע לשמצה הומצא כך נדמה בכיכר הזו. עשירי ארצנו אוהבים לחנות שם בחניה כפולה לא מכיוון שהם צריכים משהו כך נראה אלא מכיוון שהם מאד רוצים להציג את הרכב החדש שהם קנו לכול עוברי האורח בכיכר.

פינת החן המרכזית של הכיכר היא גם המוזנחת שלה ביותר, הכיכר עצמה, גדולה ככל שתהיה מוזנחת באופן יחסי ורק חלק קטן שלה מטופח. בעוד שאפשר פשוט לשבת על ספסלים מוצלים, דשא למכביר ועצים הרי שחלקים גדולים של הכיכר הם חול לא ידידותי לישיבה או לעינים. הסיבה למחדל הוא ויכוח נדלנ"י ארוך שנים על בעלות הקרקע אשר במרכזה ותוכניות פיתוח שונות לבנות באיזור הזה אשר אינן מתממשות לעולם, אך במקביל מותירות את המקום היוקרתי ביותר בטבורה של הארץ הזה במצב מעט מוזנח יש לאמר, וחבל.

כיכר הלחם המפורסמת הוקמה בה באמצע, אבל מאז, כך נדמה זרמו להם מים מינראלים רבים בחנויות השונות וגם אם אתם לא עשירים והפרוטה אינה מצוייה בכיסכם, תמיד נעים לראות את מכנסי הג'ינס של וארסצה שיום אחד בוודאי נרכוש. אחרי שנרזה, ואחרי שזה יהיה מוסרי לרכוש אותם, כלומר, אחרי שבעית הרעב באפריקה ופליטי דארפור תיפטר באופן סופי.
טיול נעים ויש אומרים אף מרומם מצב רוח. [כי ככה זה כשמוקפים דברים יפים].

דרוגי-גולשים

3
יש חנויות בוטיק עם דברים ייחודיים שלא מוצאים במקומות אחרים. אבל הרגשה של פלצנות ומחירים ממש לא סבירים. יש בעיות חניה מסביב והכיכר עצמה הגיע הזמן שעירית תל אביב תהפוך אותה למקום ירוק ונעים לשבת ולא שממה עלובה, בסתירה מוחלטת לחנויות המהודרות מסביב.
התמונה של אביבה

4
כל חנויות המעצבים הכי מצליחים בעולם, מי שיכול להרשות לעצמו זה המקום. חוץ מזה אין לכיכר הרבה מה להציע והוא מקום טיול של אמהות האיזור.
התמונה של dm1170

1
אני חושב שבכיכר עצמה יכלו קצת יותר להשקיע ובאמת אין הרבה מה לעשות שם, אולי לעשות סיבוב או להוציא את הכלב אבל לא מעבר (חוץ מאם מדובר בל"ג בעומר ואז המקום הופך לאטרקציה). את החנויות שמסביב כולם מכירים כ'החנויות היקרות של תל אביב' - לעשירים בלבד. ובכן זה בהחלט נכון, חנויות בגדים במחיר של הבית שלך נמצאות לכל אורכה ובהחלט לא נותן מקום לביניים.
התמונה של רוני

2
וקניות יקרות... הכיכר מלא חנויות יוקרה - במחירי האלפיון העליון, וחסר שאר רוח בכל היבט אחר.

3
אפשר לעשות שם הליכה מסביב, אני מתכוונת בחלק של הכיכר. אפשר גם להתבונן בחנויות היוקרה ואם הפרוטה מצוייה בכיס לקנות משהו. לפעמים יש גם חנויות זולות יותר עם מציאות.
התמונה של קאטיושה

1
אני באמת לא מבינה למה לא מטפחים אחרי כל כך הרבה שנים את הכיכר הזאת. כיכר שראתה אינספור מחאות וסיפורי עוני נתקעת בשנות ה- 70 ולא מראה שום חדשנות או יופי.
התמונה של שוש חזן גרינברג

1
אם את שכירה ממוצעת, תלכי לכיכר, תאכלי את הלב על זה שאת לא יכולה להרשות לעצמך אפילו סיכת ראש שם, ותחזרי לעשות קניות בפתח תקווה. אם את עשירה- את במילא שם כל הזמן. נחמד אולי כ"וינדואו שופינג" - לראות איך חי החלק העליון במדינה. אבל כמה אפשר? חניה יקרה .

עמודים

דרוגים ומקומות קרובים
מלון ויטל תל אביב - מלון בוטיק לעסקים
0
עדיין אין דרוגים

מלון בוטיק אלגנטי במרכז תל אביב לאנשי עסקים.

למידע נוסף...
אירוח יוקרתי בתל אביב
0
עדיין אין דרוגים

אירוח יוקרתי בתל אביב

למידע נוסף...
קבלה מלון לאונרדו סיטי טאואר
3
ממוצע: 3 (דרוג 1)

מלון לאונרדו סיטי טאוור באזור הבורסה של רמת גן הוא בית המלון הראשון אשר נבנה באזור זה, ואשר נועד בעיקר לאירוח של אנשי עסקים אשר מעוניינים לשהות במלון קרוב לענייניהם העסקיים.

למידע נוסף...
אכסניית בני דן תל אביב
2
ממוצע: 2 (דרוג 1)

מול פארק הירקון, בפינה פסטורלית ושקטה (יחסית לתל אביב), ממוקמת אכסניית הנוער בני דן.
האכסנייה ממוקמת במבנה ותיק, ומציעה 35 חדרים מאובזרים וממוזגים עם מקלחות ושירותים צמודים, טלוויזיה בלווין ומיני בר.

למידע נוסף...