רחוב יהודה המכבי בתל אביב

דרוג הגולשים: 
3.25
ממוצע: 3.3 (4 דרוגים)
כתובת: 
רחוב יהודה המכבי
תל אביב - יפו
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ללא הגבלה

אם אתם רווקים בתל אביב של 2011 רחוב יהודה המכבי וסביבותיו הוא המקום הנכון לשכור בו דירה בהנחה שהפרוטה מצוייה בכיסכם ואתם מוכנים להמתין בתור כאשר בעל הבית בוחן אתכם ועוד עשרות מועמדים ברי מזל שרוצים לגור בסביבה הנחשקת.

נדמה שהצפון הישן של תל אביב כפי שנהוג לכנות אותו, ובראשו יהודה מכבי הוא האריה המתעורר הנדל"ני השואג של תל אביב. לא שהרחוב סבל אי פעם מדימוי נמוך, נהפוך הוא, מאז הקמתו נחשב הרחוב ומתחם המגורים לו למקום הנכון לגור בו בתל אביב. אך שבעוד עד לפני שני עשורים, נשלט המתחם יותר על ידי משפחות עם ילדים הרי שבשנים האחרונות נדדה אליו כל האוכלוסיה האופנתית של תל אביב וברחוב עצמו ובסביבותיו גרים היום מיטב הסלבריקה כפי שנהוג לומר.

רחוב יהודה מכבי ,מתחיל באיזור רחוב אבן גבירול במה שנהוג לכנות כיכר מילאנו. הכיכר הקטנה שהיא בעצם צומת רחובות היא תחילת החגיגה הגדולה הזו. זרועה בבתי קפה אופנתיים ועם נגישות גבוהה, הפכה הכיכר הזו לצד הנכון של הרחוב היום. הרחוב רחב יחסית וארוך והוא מסתיים במפגש עם שכונת בבלי. חלקו המרכזי נטול חנויות ושקט עד למפגש עם רחוב וייצמן בו הוא מתעורר שוב לחיים ובעוז.

בעוד שבשנות השמונים למעט קפה אלכסנדר המיתולוגי והרבה מאד חנויות אופנה נחשב הרחוב למקוםהנכון לקנות בו בגדי מעצבים, הרי שהיום אין לכך זכר והרחוב זרוע בעיקר בבתי קפה, מסעדות וגלידריות הנותנות את הטון.
מיקומו של הרחוב, שהוא הוא "הבועה" התל אביבית האמיתית נוח ונגיש מצפונה החדש של תל אביב וגם ממרכז העיר. גבולו הצפוני הוא איזור פארק הירקון ,מה שהופך את המיקום בו, בשנים האחרונות עם שיקומו וחידושו של הפארק ,למקום אסטרטגי במיוחד.

טיול ברחוב יהודה המכבי ביום שטוף שמש הוא טיול בתל אביב על האנשים היפים [ויש יאמרו הכעורים] שלה. הרחוב נהנה מתערבות מקסימה של זוגות צעירים, קשישים ובעיקר "תל אביבים" רבים שנוטעים שם את מקומם ואחרי כמה שנים בהחלט ניתן לטעות בינם לבין תושבי המקום.

לקראת רחוב בבלי, זורמים אל הרחוב כמה מן הרחובות היפים של תל אביב. הרב פרידמן, ושכונות שקטות ונמוכות שבהן בתים בני קומה אחת שהם מן היקרים ביותר בתל אביב. זוהי אחת השכונות היקרות ביותר בתל אביב למגורים והיא נחשקת בעיקר על ידי העשירון העליון. אם אתם חייבים לראות מדוע בית בן קומה אחת במרכז תל אביב עולה כמו שני בנינים שלמים בדימונה- זו בדיוק האיזור שידגים לך אותו. שקט, מרכזי מאד כמעט כפר באמצע העיר.

יהודה מכבי אינו מוקד הבילויים התל אביבי המרכזי, ותרבות הבילוי שבו שייכת יותר לבקרים ולשעות הערבים המוקדמות. אופיו של הרחוב השתנה במהלך העשור האחרון ונדמה שהוא הולם אותו. בעוד מתחמי הבילוי שהיו בו נדדו למרכז ולדרום העיר נדמה שהרחוב חזר לתושביו ולשלווה התל אביבית היחודית לו שהיא המאפיין המרכזי שלו.
הכי נעים בסופי שבוע. כולם בחוץ.

רחוב יהודה המכבי

דרוגי-גולשים

התמונה של אביבה

4
פעם כמובן זה היה "הרחוב" וכל שישי היו נאספים תל אביבים רבי בבית קפה ZOO , היום יושביו הם בעיקר מתושבי האיזור. יש בו בית קפה נחמד בכיכר מילנו-זוריק, עם אוכל טעים. סניף קפה קפה, למרות שאני לא מעריצה של הרשת, מדובר בסניף ממש מוצלח-ארוחת בוקר זוגית עשירה ומפנקת
התמונה של רוני

3
פעם - הרחוב הזה היה הומה אדם, מקום בו מסתובבים כל ה"מי ומי". הוא היה עמוס בבתי קפה ומסעדות. הוים - הוא סתם רחוב תל אביבי חביב עם כמה בתי קפה שכונתיים.

3
הייתה תקופה בה רחוב יהודה המכבי היה מרכז הבילויים של תל אביב, כיום הוא משמש יותר כמרכז הקניות של תושבי שיכון בבלי וצפון תל אביב. ובכל זאת עדיין יש שם מספר בתי קפה נחמדים, במיוחד באזור כיכר מילאנו.

3
פעם, לפני כעשרים שנה ללכת ל"אלכסנדר" היה הבילוי בהא הידיעה. היום, אני וחברי לא באים לשם במיוחד ומבכרים איזורים אחרים כמו רחוב הארבעה. יש בו איזה שקט ייחודי ברחוב עם הרבה ירוק. כיכר מילנו נותנת אף היא נופך של טבע.

עמודים

דרוגים ומקומות קרובים
צלעות הטאבון והמנגל

הטאבון והמנגל - תל אביב

0
עדיין אין דרוגים

אחד מסניפי הרשת של הטאבון והמנגל

למידע נוסף...
קפה זוריק ברחוב יהודה המכבי - כיכר מילאנו

קפה זוריק ברחוב יהודה המכבי - כיכר מילאנו

2.5
ממוצע: 2.5 (2 דרוגים)

שווה, בעיקר בגלל האווירה הטובה כל כך והנעימות שבישיבה שעולה מכל חלקה טובה של המקום.

למידע נוסף...

מסעדת אס מילאנו

0
עדיין אין דרוגים

אין כיף גדול יותר מלקבל מחמאות על אוכל שלא אתם בישלתם ולא לספר לאף אחד. במקרה של אס מילאנו, לא יהיו לכם תלונות על איכויות האוכל, אולי רק על המחיר.

למידע נוסף...
קפה שוויצר

קפה שוויצר

0
עדיין אין דרוגים

ארוחות הבוקר של קפה שוויצר הן מן השוות בעיר.

למידע נוסף...