מרכז סוזאן דלל בנווה צדק בתל אביב

דרוג הגולשים: 
3.88889
ממוצע: 3.9 (9 דרוגים)
כתובת: 
יחיאלי 5
תל אביב - יפו
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ללא הגבלה
טלפון: 
03-5105657

בתחילת דרכו של הפרוייקט השנוי הזה במחלוקת ,הוא נדמה היה כמו עוד תרומה של משפחה יהודית עשירה מחו"ל שמחפשת לעצמה אנדרטה באמצע תל אביב. משפחת דלל הלונדונית ספגה קיתונות של רותחין עם פיתוח הפרוייקט הזה שהפך עם השנים, למרות המחלוקת לאחד מן האהובים בתל אביב וכמו כן לאחת מנקודות ציון הדרך החשובות שלה.

מתחם נווה צדק העתיק והקורס, עד להקמתו של מרכז סוזאן דלל, היה מתחם מוערך אבל לא מתוייר. כולם ידעו שהוא שם ושהוא יפה אבל לא היתה סיבה טובה במיוחד להגיע אל הבתים המטים לנפול. מרכז סוזאן דלל ששם לעצמו להפוך בית לאומניות בכלל ובתחום המחול בפרט, הוא מתחם עם המון לב והוא רשם הצלחה גדולה בכל מה שקשור להנחלת תרבות המחול בארץ.

על חורבותיו של בית ספר דתי לבנות שפעל במקום, פונתה רחבה גדולה מסביבו וכמה בנינים אחרים שופצו וקיבלו מתיחת פנים. מרבית הביקורת שנמתחה על הפרוייקט בתחילת דרכו התייחסה לעובדה שהוא פולש באופן עיצובי ברוטאלי משהו למתחם קטן ושקט וכי הוא אינו מתמזג עם הארכיטקטורה במקום. האמת צריכה להאמר בנקודה הזו, פרוייקט מתחם סוזן דלל מעוצב כחאן ספרדית עם השפעות ערביות שאין הרבה קשר בינה לבין הסביבה המקורית בה היא ממוקמת, אבל השנים שחלפו מראה כמה התכנון שובה לב ואיך בכל זאת נוצר דו קיום מרשים בינו לבין סביבתו עד שהתמזג בה.

פלגי המים הזורמים בין המדרכות עצי הפרי של הבוסתן המדומה, והרחבה המרכזית הגדולה בו, כולם הופכים את המקום לנקודת שלווה ושקט אמיתית ויחודית באיזור. היום נראה המקום כחלק אינטגראלי מסביבתו וקשה לדמיין את נווה צדק בלעדיו. כשהמקום ריק, הוא מרשים ביופיו, וכשהוא מלא בחובבי תרבות שבאו לראות הצגת מחול, או מופע מוסיקה בפסטיבל הפסנתר, המתקיים בו באופן קבוע ,הוא מקום שעוטף את התרבות ואוהביה עם הרבה מאד חום ובכך סוד קסמו.

בשעות היום הריקות הוא מציע סוג של פנינה אמיתית להתרגעות במהלך סיור בנווה צדק ואסור פשוט להחמיצו. הצלחתו הגדולה של הפרוייקט יצרה עומסי תנועה גדולים באיזור בכל פעם שמתקיים בו מופע ויש בכך הפרעה לתושבי המקום והחניה בהגעה למתחם רחוקה ממנו מרחק הליכה שצריך להתחשב בו. מצד שני, מתחם נווה צדק הפך מאז למתחם הנדל"ן המבוקש ביותר בתל אביב ואין אדריכל שאינו מכבד את עצמו שלא רכש שם כבר פיסת בית הרוס לשיפוץ. פרוייקט הנדל"ן היוקרתי ביותר בתל אביב גם הוא מוקם כרגע במקום בצורת בניין מגורים מהגבוהים בתל אביב ונדמה שהכול התחיל בדיוק שם. במתחם סוזאן דלל. בדרך להופעת מחול, מוסיקה או הצגת ילדים או תוך כדי טיול בשכונה. לא כדאי לכם להחמיץ.

מרכז סוזאן דלל בנווה צדק בתל אביב
מרכז סוזאן דלל בנווה צדק בתל אביב
מרכז סוזאן דלל בנווה צדק בתל אביב

דרוגי-גולשים

5
המרכז נמצא במרכז נווה צדק, שכונה קסומה, יש בו מופעי מחול רבים למי שאוהב, אבל נחמד אפילו לבוא ולשבת שם ברחבה או באחת המסעדות באיזור. המקום בנוי בצורה יפה , רחבה גדולה, במרכז, כניסה מרשימה, תמיד אפשר לראות חתן וכלה מצטלמים:) מומלץ-הגלידה שבצד הרחבה

4
לשכונת נווה צדק בכלל יש אוירה מיוחדת, שכונתית של פעם, עם בתים ישנים בסמטאות צפופות, עם ריחות אחרים. חלק מהבתים משופץ כמו מרכז סוזן דלל. במרכז אולמות ובהם הופעות מחול לרוב והצגות לעיתים. כיף להסתובב או לשבת במתחם, עם זרמי המים ברצפה, עם המבנים היפים מסביב, הרבה לבן. ואז להמשיך להסתובב בסמטאות השכונה בין חנויות מעצבים ייחודיות לבתי קפה נהדרים.

4
להשאיר את הילדים בבית ולהגיע עם בן/בת הזוג. כיף לטייל, להתרשם מהאומנות, האווירה מקסימה ונותנת תחושה של חוסר שובע ממה שרואים ורצון לראות עוד ועוד.
התמונה של dm1170

4
הייתי בהצגה במרכז סוזאן דלל בנווה צדק ופשוט התלהבתי מכל הסביבה, באמצע השכונה שלטעמי הכי יפה והכי נוסטלגית בתל אביב יש מרכז נפלא לתיאטרון ואמנויות, נהנתי מאוד ולאחר ההצגה אני ממליץ על הליכה בין השכונה והתרהבות מהאנשים, מהבתים ובכלל מהאוירה.

4
מקום מקסים. תמיד נחמד לטייל במתחם עצמו וגם בשכונה. כדאי להתעדכן בהופעות השונות במקום ובכלל, המון קסם וחן תל אביביים.

4
לא מתלהבת במיוחד מז'אנר האמנות הזה. המתחם עצמו מקסים ביופיו ונחמד לערוך משם סיור בנווה צדק הציורית ואף לשבת באחד מבתי הקפה באיזור.
התמונה של Olga Pulisman

5
אני מאוד אוהבת את המקום. טיול זוגי באזור (מומלץ לשאיר את הילדים בבית), עם שילוב של אחד מבתי הקפה היפים באזור הוא טיול מושלם של שישי/שבת בבוקר.

2
מאוד יפה לטייל באזור, אך לטעמי זה לא מתאים לטיול משפחתי בתל אביב, כי הילדים ישתעממו. באזור יש חנויות מגניבות (רחוב שבזי למשל) ומקומות נחמדים לשבת.
התמונה של shelley10

3
לטייל בשכונת נווה צדק זה כמו לחזור אחורה בזמן. והכל כ"כ נקי ומחודש. ממש קסום

עמודים

דרוגים ומקומות קרובים
מסעדת בליני Bellini

מסעדת בליני Bellini

4.333335
ממוצע: 4.3 (9 דרוגים)

מסעדת בליני ממוקמת במבנה המרכזי של מרכז סוזן דלל, שהוא לטעמנו אחד מהמבנים היפים בארץ. המסעדה מגישה מגוון מנות מהמטבח האיטלקי הכפרי, לצד מנות בשריות - והמכנה המשותף לכל המנות: פשוט משובח.

למידע נוסף...
קפה סוזנה נווה צדק - מבט מבחוץ

קפה סוזאנה בנווה צדק

4.166665
ממוצע: 4.2 (6 דרוגים)

מיקום, מיקום מיקום. לפעמים זה הכל בעולם המסעדות וזהו ללא ספק המקרה בקפה סוזנאה שניצב כבר 12 שנים בגאון במתחם נווה צדק בדיוק אל מול הכניסה למרכז סוזאן דלל.

למידע נוסף...
מסעדת דלאל Dallal נווה צדק

מסעדת דלאל Dallal

3.5
ממוצע: 3.5 (2 דרוגים)

דלאל היא אחת מהמסעדות היפות ביותר בתל אביב, ונמצאת באחת מהשכונות היפות ביותר נווה צדק.
מישהו כאן חשב עיצוב, וחשב טוב, והכל ניכר באווירה הייחודית של המקום.

למידע נוסף...

מסעדת הים הסיני - תל אביב

0
עדיין אין דרוגים

מסעדה סינית לא הרחק מחוף חמה של תל אביב

למידע נוסף...