מצפה אורגוואי ביער אשתאול

דמי כניסה:
שעות פתיחה:
ללא הגבלה

המצפה הקטן הקם על ידי קק"ל מתרומות של יהודי דרום אמריקה, והוא אחת מנקודות התצפית היפות ביותר על בית שמש וסביבתה.

הוא נמצא ביער אשתאול, בליבה של חורשת עצי חרוב עתיקים, ובמקום שלל צמחייה מקומית עשירה.

באביב ניתן למצוא כאן שפע של רקפות וסביונים,

בקיץ עצי החרוב הרבים שופעים פרי משובח שצריך רק לקטוף מהעץ
ובסוף החורף יש כאן שפע של עשבי תיבול מקומיים - במיוחד צמח הזעתר - האזוב המקראי המוגן.

למרות שאין כאן שולחנות פיקניק, זוהי הזדמנות מיוחדת לבלות כמה שעות באמצע שדה פורח עם נוף מקסים לכיוון עמק האלה,

ודווקא בגלל שאין כאן שולחנות פיקניק - אין תחרות על המקום בימי שבת ובחגים.
מי שמחפש קצת להסתובב באזור - יכול לרדת בכיוון דרום (לכיוון הנוף של בית שמש), ולאחר ירידה קצרה של כחמש דקות יפגוש בשאריות כפר ערבי ישן שהמקומיים אומרים שנקרא כפר עיסלין - כפר אשר ננטש במלחמת העצמאות. בכפר מבני אבן רבים בגדלים שונים, והטיול אליו הוא הרפתקאה קטנה ונחמדה.

הכניסה הקרובה ביותר למצפה הקטן היא ממשתלת קק"ל שביער אשתאול:
למגיעים מכביש 1 - יורדים מכביש 1 במחלף שער הגיא, ובצומת המרומזר הראשון המגיע לאחר כ-5 ק"מ פונים לכיוון כביש 44. לאחר כ-200 מטר תיראה פניה ימינה ושלט לכיוון המשתלה של קק"ל. כאן פונים ימינה ומתחילים לטפס עם הכביש. הכביש מתפתל, והופך לדרך עפר. כמאה מטר לאחר שהפך לדרך עפר תראו התפצלות של הכביש - מימין ממשיך המסלול המסומן כחול, ומשמאל שביל לא מסומן. כאן נפנה שמאלה ונחנה את הרכב לאחר כ-10 מטר. הכניסה למצפה נהה בשלוש מדרגות אבן.
למגיעים מכביש 3 / צומת נחשון - נוסעים על כביש 44 מצומת נחשון לכיוון צומת שמשון. לאחר כשמונה וחצי ק"מ, ולאחר שחולפים את הכניסה לקבר דן, תיראה פניה שמאלה ושלט לכיוון המשתלה של קק"ל. כאן פונים ומתחילים לטפס עם הכביש. הכביש מתפתל, והופך לדרך עפר. כמאה מטר לאחר שהפך לדרך עפר תראו התפצלות של הכביש - מימין ממשיך המסלול המסומן כחול, ומשמאל שביל לא מסומן. כאן נפנה שמאלה ונחנה את הרכב לאחר כ-10 מטר. הכניסה למצפה נהה בשלוש מדרגות אבן.

מצפה אורגוואי ביער אשתאול
פריחה במצפה אורגוואי ביער אשתאול

דרוגי-גולשים

הנוף הכי יפה באשתאול. מקום מאוד נחמד ומוצל, טוב לפיקניקים ועצירות
התמונה של עידית שרון

המצפה משקיף על בית שמש ופתחת עמק איילון, ובעונת הפריחה - סביבתו מלאה בפרחים. ליד המצפה - שטח גדול של עצי חרוב בו כדאי לעשות פיקניק. אין שולחנות קקל - אבל גם אין תחרות על המקום..