גן החשמל - גינת השרון ורחוב לבונטין בתל אביב

דרוג הגולשים: 
4
ממוצע: 4 (2 דרוגים)
כתובת: 
יהודה הלוי
תל אביב - יפו
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ללא הגבלה

במפתיע אולי, גן החשמל ורחוב לבונטין בדרום תל אביב הן שתי פנינות נושנות המתעוררות בשנים האחרונות לחיים חדשים.

גן החשמל היה אחד המקומות הנודעים לשמצה בתל אביב ושמו נקשר בשנים עברו לצדדים הרעים של תל אביב. בשנים האחרונות שופץ הגן מן היסוד והפך לאחת הפנינות המקסימות ביותר בדרום תל אביב. השיפוץ כלל הריסה מוחלטת של הגן הישן ובניה חכמה שלו מחדש עם עיצוב ארכיטקטוני מלהיב במיוחד ועיצוב נוי מרהיב.

גן החשמל ממוקם בצמוד לרחוב לבונטין פינת רחוב יהודה לוי והסביבה היא דוגמא טובה להתעוררות השולייים של דרום תל אביב, במיוחד כאשר מרכז העיר הופך צפוף ואופנתי. שדרות רוטשליד הנמצאות בסמוך, ורחוב יהודה הלוי המתעורר כבר רווים בבתי קפה ומצאי השכירויות שם נמוך ויקר במיוחד. רחוב לבונטין, היה במשך שנים האח החורג והמוזנח של רחוב יהודה לוי ,הגם שהוא יפה ממנו בהרבה. קירבתו של הרחוב למרכז העיר, העובדה שהשכירויות בו נמוכות באופן משמעותי ממרכז העיר ומתיחת הפנים של גן החשמל ,הפכו אותו לאחרונה שוב אטרקטיבי מאד לשוכרי דירות והם בתורם אחראים לחלק מרכזי מן התחייה שלו.

זהו רחוב צר יחסית בהשוואה לרחוב יהודה לוי, אך הוא יפה ממנו פי כמה, ונמצאים בו כמה מן הבניינים המקסימים ביותר של העיר הלבנה והוא בעצם מהווה את גבולה הדרומי של העיר כפי שהוכרזה על ידי יונסקו. מקומות בילוי רבים נפתחו באיזור ומועדון לבונטין המציג הופעות מוסיקאליות מגוונות הוא סיפור הצלחה שהוסיף לרחוב גוון צעיר ויחודי. העיריה מקיימת היום חלק מפעילויות הקיץ שלה באיזור בגן החשמל המחודש והתוצאה לפיכך צבעונית וותוססת בעיקר בערבי הקיץ.

בעוד שבימי חול בשעות העבודה הרחוב סואן משהו באופן יחסי, כתוצאה ממיקומו, הרי שבשעות אחר הצהריים הוא הופך לסביבת מגורים שקטה ושלווה ובשבתות הוא מתגלה במלוא הדרו. טיול לאורכו והתרשמות מן הפנינים הארכיטקטוניות שהוא מציע הם חוויה מענגת. עצירה בגן החשמל להתרגעות היא היום חוויה מיטבית במיוחד שיש לאיזור להציע והיא מוחקת שנים של דימוי רע של המקום, שלוותו החדשה של הגן תפתיע אתכם לטובה.

לאחרונה, כמו לסמן את הפריחה והלבלוב של האיזור, היגרו לאיזור מעצבי בגדים צעירים שלא יכלו גם הם להתמודד עם השכירויות הגבוהות של מרכז העיר- התוצאה מרהיבה והרחוב הוא מרכז האופנה החדש של תל אביב וניתן למצוא בו חנויות מעצבים יחודיות לכל אורכו. החנויות מקיפות גם את מתחם גן החשמל וחלקן אף גולשות לרחוב יהודה לוי. לעוברים ברחוב כיום יש עדיין תחושה של גילוי מקום חדש שניה לפני שהוא הופך להיות השנקין החדש של האיזור והחוויה של שיטוט בין חנויות הבגדים היפיפיות, הרחוב על קסמו האדריכאלי והגינה החדשה היא אחת החוויות הנעימות שיש לאיזור להציע היום והיא מנוגדת לאווירת השיק העוטפת את רוטשילד ונדמית כחוויה אוטנתית יותר.

אם אתם שבויים בדימוי הרע של גן החשמל, רצוי שתתעדכנו. המקום פשוט מלבלב בצבעים חדשים ושווה לבדוק אותו ואת רחוב לבונטין הסמוך אליו.

גן החשמל - גינת השרון ורחוב לבונטין בתל אביב

דרוגי-גולשים

4
כל המתחם השתנה בשנים האחרונות. יש חנויות מעצבים ממש מיוחדות (לא זולות!) והגינה עצמה ממש יפה ומטופחת. כדאי לבוא בשביל הבגדים וחנויות החרוזים והתכשיטים שבאיזור
התמונה של גירית הדבש

4
גן נחמד ומטופח, מה שהיה פעם מקום מפגש של טיפוסים מפוקפקים טופח ושופץ ללא היכר. באיזור פרט לחנויות החרוזים הידועות נפתחו חנויות מעצבים מיוחדות. מומלץ לטייל בשביל שופינג והשראה, עדיין לא הייתי באה בלילה ;)

עמודים

דרוגים ומקומות קרובים
מלון טאון-האוס תל אביב
0
עדיין אין דרוגים

מלון בוטיק חדש הממוקם בסמוך לשדרות רוטשילד, בבניין שימור ישן ששופץ.

למידע נוסף...
מלון עלמה תל אביב
0
עדיין אין דרוגים

מלון בוטיק מרהיב במרכז תל אביב, ההמוקם בבניין בהוהאוס לשימור משנות ה20 של העיר הלבנה.

למידע נוסף...
0
עדיין אין דרוגים

מלון בוטיק יוקרתי וחדיש בליבה של תל אביב המתחדשת ובלב העיניינים עצמם.

למידע נוסף...
מלון בוטיק נורמן - הדמיה של מבט מבחוץ
0
עדיין אין דרוגים

בלב "העיר הלבנה", בבניין בסגנון באוהאוס אשר הוכרז כאתר שימור של UNESCO - שוכן לו מלון חדש דנדש שנפתח רק השנה (2014), וגולם בחובו הבטחה גדולה.

למידע נוסף...