מועדון השייטים בפארק הירקון בתל אביב

דרוג הגולשים: 
0
עדיין אין דרוגים
כתובת: 
פארק הירקון
תל אביב - יפו
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
יש לתאם מראש

מועדון השייטים תל אביב הוא מועדון החתירה הראשון שהוקם בתל אביב. המועדון שוכן על הגדה הדרומית של נחל הירקו והוא הוקם בשנת 1935 בידי קבוצה של חותרים יהודיים מגרמניה, אשר נמלטו מידי השלטון הנאצי שעלה לשלטון במדינה.

עצם העובדה שיהודים, בארץ ישראל יחתרו להם כאוות נפשם לאחר שחתירה וכל ספורט אחר נאסרו להשתתפות יהודים על ידי המשטר הנאצי בגרמניה היא כבר מרגשת. הגם שהחתירה היא לא בהכרח הספורט הפופלארי ביותר בארץ וקשרה לכנות אותו עממי, הרי שהוא אחד מענפי הספורט הראשונים והוותיקים בארץ ויש כאן קבוצות משוגעים לא קטנות לדבר.

יש שיאשימו את חוסר הפופולאריות של הספורט בעובדה שעל השייטים לשייט בעיקר במימיו הסרוחים של הירקון. למרות שהמועדון הוקם על גדותיו עוד כשהיה הנחל נקי, הרי שהשנים והזוהמה עשו את שלהם והרחיקו רבים מן הספורט התחרותי היחודי הזה.

חברי המועדון חותרים היום לא רק בירקון אלא גם בים הפתוח ואף בנמל יפו המשמש להם בסיס יציאה לפעילויות שונות אי אפשר לבוא וסתם להתחיל לחתור, צריך להיות חברים. הבנין עצמו השוכן על מיקומו המקורי של הבניין הראשוני נבנה מחדש בשנים האחרונות וגם אם אינכם נמנים עם חובבי הספורט אי אפשר שלא להתפעל מביקור במרכז המושקע הזה ומסביבתו.

מועדון השייטים בפארק הירקון בתל אביב
דרוגים ומקומות קרובים