עין חליל, עין חילה

דרוג הגולשים: 
4
ממוצע: 4 (3 דרוגים)
כתובת: 
יער
אשתאול
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ללא הגבלה

לצידה של דרך בורמה הקימה קק"ל מגוון פינות חמד, בהן ניתן לבלות מספר שעות - לנוח, ולאכול. עין חליל (עין חילה) היא אחת מפינות אלה.

יש בעין חליל גשר קטן, הרבה מאוד צל, מעט מים זורמים, וכמה שולחנות פיקניק. במקום קיימת נביעה של מעיין אשר רוב מימיו נשאבים על ידי חברת מקורות, אולם אף על פי כן - הצמחייה באזור משגשגת: עצי ערבה, נענה משובלת, פטל קדוש וכרפס הביצות.

גולת הכותרת של המקום: לאורך פאתו הצפונית של הנחל (נחל נחשון), ניתן למצוא שיחי פטל - והרבה. שיא העונה של הפטל באזור זה היא בסוף חודש יולי ותחילת חודש אוגוסט, אולם ניתן למצוא פירות לאורך שני החודשים. על מנת להגיע לריכוז הגדול ביותר של שיחי הפטל, יש לאתר את צינור המים של מקורות, הנמתח לאורך צידו הצפוני של הנחל - מחוץ לצל. לאורך הצינור, ולצד תחנות השאיבה נמצא הפטל.

מבחינת בעלי חיים - קיים במקום זה בלבד זן נדיר של דו-חי. כל הפרטים - בשלט שמעל הגשר.

איך מגיעים לעין חליל? יורדים מכביש 1 במחלף שער הגיא. לאחר כחצי ק"מ, נכנסים לדרך בורמה - בפנייה הראשונה לכביש סלול מצד ימין. תחנת דלק "פז מסילת ציון" תיראה מיד אחרי הפנייה. השילוט מראה ל"משתלות פולק". מיד לאחר הפנייה - תבחינו בשדה פרחים ענק מצד ימין. באביב מכוניות רבות עוצרות כאן להתרשמות מהפריחה העשירה. ממשיכים עם הכביש הסלול לתוך היער - לפי השילוט של דרך בורמה (סימון שבילים אדום). הדרך מתפתלת, ולאחר כ-3 ק"מ מגיעה לעין חליל. תדעו שהגעתם כאשר תראו לפניכם גשר קטן עשוי אבנים למכוניות החוצה נחל.

עין חליל
יושבים באפיק הנחל - עין חליל
כרמי הגפנים סביב עין חליל

דרוגי-גולשים

התמונה של רוני

4
יש מים, יש פטל בעונה, יש גם שולחנות לישיבה והמון צל. לפעמים קצת מלוכלך ממטיילים קודמים - וחבל

4
יופי של עצירה על דרך בורמה, לא בטוח שהייתי מגיע במיוחד. אם אתם במקום בחודש אוגוסט יש שיחי פטל מדהימים וטעימים בצד הצפון מערבי של גדת נחל נחשון.
התמונה של עידית שרון

4
יופי של עצירה, פינת חמד עם קצת מים והרבה פטל בעונה. כדאי לעצור, אפשר גם לכמה שעות נעימות

עמודים

דרוגים ומקומות קרובים
חדרים מלון נווה שלום
0
עדיין אין דרוגים

חדרים גדולים ומדשאות ירוקות

למידע נוסף...
בית הארחה רמות שפירא
0
עדיין אין דרוגים

אירוח משפחות וקבוצות ברמות שפירא בהרי ירושלים

למידע נוסף...
0
עדיין אין דרוגים

חניון לילה מפגש כסלון כרמילה ביער הקדושים הינו חניון חדש יחסית הממוקם על שביל חוצה ישראל אשר מהווה תחליף לחניון לילה כרמילה שנסגר לא מכבר

למידע נוסף...
צימר נופי אוריה
0
עדיין אין דרוגים

בקתות מפנקות בכפר אוריה

למידע נוסף...