רחוב נחלת בנימין בתל אביב

דרוג הגולשים: 
4.473685
ממוצע: 4.5 (19 דרוגים)
כתובת: 
נחלת בינימין
תל אביב - יפו
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ללא הגבלה

רחוב נחלת בנימין הוא סיפור הצלחה בכל קנה מידה שהוא, והוא בעיקר דוגמא לתכנון עירוני והשבה לחיים של רחובות זנוחים הנחשבים לעורקים מתים וחסומים בשדה העירוני.

לפני כעשרים שנה לערך הפך רחוב סוחרי הבדים הזנוח הזה למדרחוב בהנחיית עירית תל אביב. העיר, ובעיקר סוחריה געשו. הכיצד? נדמה היה שמדובר במכת מוות מסחרית לרחוב הותיק הזה, אבל האמת לא נאמרה. הרחוב הזה גסס עד להפיכתו למדרחוב, ממעצמה של סוחרי בדים בשנות השישים והחמישים של המדינה ,הפך להיות רחוב מפוייח, חסר קסם והעובדה שישראל חדלה מלהיות מעצמת טקסטיל לא תרמה לעניין גם כן. אחרי ויכוח לא פשוט נפל דבר והרחוב נסגר לתנועה ושופץ.

עם פתיחתו המחודשת התירה העיריה לבעלי דוכני סידקיות להציג את מרכולתם בימי שלישי ושישי, כל השאר כפי שאתם יודעים כבר שייך להסיטוריה. שיטוט בנחלת בנימין בכל יום שהוא בשבוע יסב לכם עונג רב.אבל צעידה בו ביום שלישי או ביום שישי בהם מציגים רוכלי אמנות רבים את מרכולתם היא חוויה אמיתית. האגדה מספרת שגם בעלת רשת החנויות מיכל נגרין, החלה את דרכה כשמכרה שם את עיצוביה הראשונים.

הרחוב כשהוא נצבע בדוכנים הללו הוא חוויה אמיתית של צבע, דמיון, טעם טוב וטעם רע למכביר. אפשר לקנות שם המון חפצי נוי שאין מה לעשות איתם בדיוק שעה אחרי הרכישה, אבל הקניה, ההתמקחות ובעיקר התחושה שרכשתם משהו שהוא יחודי לכם תעשה לכם טוב, גם אם תגלו שבוע לאחר מכן שמוכרים בדוכן בדיוק את אותו השלט שרכשתם לאמבטיה ועושים ממנו שש מיליון יחידות דומות. אווירה, והרבה אווירה זה מה שיש לרחוב נחלת בנימין להציע בצירוף בנייני מגורים ישנים ומטים לנפול וגם חנויות של סוחרי בדים שלא הלכו לשום מקום אלא רק גילו שהקהל שלהם פשוט התרחב.

קירבתו של הרחוב לשוק הכרמל, לשנקין ולקינג' גורג' מתגלה כמועילה במיוחד ונגישתו גבוהה. האפשרות לשלב בילוי בו כמו עם בילוי במתחמים סמוכים כאשר מתעייפים מההמולה שהוא מציע נהדרת ומציעה חוויה של הפוגה אם אפשרות המלטות מהירה. יש קסם גדול בערב הרב של הישראלים הפוקדים אותו ואת המדרכות שלו פעמיים בשבוע, עם דגש על המונים- בימי שישי בעיקר, ויש בו קסם רב מאד שכן הוא ישראלי על כל גווניו היפים המקסימים והעצובים לעיתים.

אפשר לתפוס שם את מירי אלוני שרה במדרכות הרחוב כמעט בכל יום שישי עבור מעות הנזרקות לכובע. זה עצוב כמו שזה יפה, כמו שזה ישראלי. וזו בעצם מהותו של כל הרחוב הישן והוותיק הזה. לא לפספס. בעיקר אם יש לכם תיירים שצריכים הדגמה מהירה למושג ישראלי. גם אתם יכולים לא להתבייש והלגיד שכבר הרבה זמן לא הייתם ברחוב נחלת בנימין ושאתם מתגעגים. ימי שלישי ושישי יש רוכלים במדרחוב. שישי עמוס במיוחד.

בשנים האחרונות ראו פרנסי העיר כי טוב והפכו אף את חלקו הדרומי למדרחוב בשעות הערב בלבד והמקום הופך להומה במיוחד במבלים ומטיילים עם שעות הערב ולאורך שולחנות הישיבה הנפרסים על הרחוב עצמו, מומלץ בהחלט לבילוי של ערב ובכלל.

רחוב נחלת בינימין

דרוגי-גולשים

4
בימי שלישי ושישי לובש הרחוב חג והופך לשוק אמנים. אני מאוד אוהבת להסתובב בין הדוכנים ולהביט ביצירות היפות והמקוריות של האמנים. תענוג לעיניים. לפעמים אפילו קונים משהו. חבל רק שכולם באים ביום שישי וצפוף כל-כך.
התמונה של dm1170

3
בימי שלישי ושישי יש במקום שוק אמנים שאפשר לטייל ולהסתכל על יצירת יפהפיות מעשי יד, אבל כשאתה מכיר את האזור ונמצא בו הרבה פעמים אין ממש מה לעשות שם. ממליץ לבוא בתדירות נמוכה.
התמונה של אביבה

5
ממש כיף לטייל בין הדוכנים, המציעים פריטי אמנות יפים, כל אחד ימצא משהו שיאהב. יש המון דוכני תכשיטים, פריטים מעוצבים לבית, פריטי ג'ודאיקה ועוד דברים מיוחדים. מיקום מרכזי מאד נוח להגיע בתחבורה ציבורית, חניה קצת יותר בעייתי.

5
יצא לי להיות שם המון פעמים, תמיד היינו מגיעים לשם בתחבורה ציבורית מכיוון אין מקום לחניה. עצה שלי -כדאי להגיע למקום בנעליים נוחות , יש המון מה לראות ואיפה לטייל אני הלכתי לשם כדי לקנות בדים בעיקר ולהסתובב בשוק הכרמל, תמיד מוצאים שם מציאות .

5
מקום מקסים, שוקק חיים בימים הפעילים יותר (שלישי ושישי) ומלא בדוכנים שיש בהם הכל.. כל גיל יוכל לחזור עם מציאה. אווירה נהדרת ומיקום מעולה- צמוד לשוק הכרמל, שיינקיין וכו'. מומלץ להגיע!!

5
כל שלישי ושישי יש את הדוכנים, שונים ומקסימים, מחירים יחסית לא גבוהים, מקום מעולה למצוא מתנה מיוחדת. נהדר למשפחה עם ילדים, הרבה פעמים יש מופעים, וכמובן יש את הדוכן שעושה מיניאטורות מזכוכית-מקסים! יש המון דוכנים עם זיקה יהודית, מומלץ גם להביא אורחים מחו"ל

5
רחוב תל אביבי מאוד בבתים שבו, בתי הקפה, ונפלא בעיקר בימי המדרחוב- שלישי ושישי, בו נפרסים דוכני אמנים לרוב, עם אמנויות ייחודיות שלא ניתן למצוא במקום אחר. האוירה נהדרת, ושווה לשבת בבתי הקפה ולצפות באנשים. כמובן אחרי שקונים כמה מתנות מעניינות ומיוחדות בדוכנים.

5
רחוב מעולה להסתובב בו, במיוחד בימים שבהם מתקיים יריד הדוכנים. אפשר להיכנס מאלנבי (רק ברגל), ולהסתובב בין הדוכנים במשך שעות. תמיד אפשר למצוא משהו נחמד לבית, משהו שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר.
התמונה של גירית הדבש

5
בשלישי ושישי כשמתקיים יריד הדוכנים תמיד נחמד לבוא- למרות שעמוס. אחלה מקום להביא תייים מחו"ל, יש דברים באמת יפים לקנות. גם בפורים שווה לבוא בשביל הבדים וחנויות הסדקית. יש גם חנויות כלי בית נחמדות עם כל מיני פריטים מיוחדים, חנות מעולה למוצרי שיער ומסעדות ברמה גבוהה

5
המדרחוב הופך צפוף והמוני בזכות היצירות אומנות בדוכנים השונים, אבל זה כל הכיף! מרגישים לגמרי בחו"ל עם השפות השונות ברחוב

5
מגוון רחב של בדים בכל הצבעים, המקמים, והסוגים. בכל פעם שיש לנו אירוע משפחתי אנחנו נוסעים לרחוב הזה בכדי לבחור בדים, אין בד שתרצו ולא תמצאו אותו שם. חוץ מזה האוירה שם קסומה, הרבה אנשים, יש לפעמים נגנים ברחוב או אנשים ששרים..בקיצור אווירה תל אביבית...

4
כיף להסתובב בו ולראות את השחזור המוצלח של רוב המבנים. נחמד מאד גם לרכישת בדים שונים לתפירה - המבחר הגדול ביותר בארץ. מומלץ לבקר בו בעיקר בשישי ושלישי שכן אז דוכני האומנים מוסיפים המון עניין לסיור, אבל גם כל יום אחר נחמד מאד.
התמונה של eyal

3
כיף להסתובב שם בשישי בבוקר, אחרי ארוחת בוקר נחמדה באיזור או לפני ארוחת צהרים בכרם התימנים.

4
ימי שישי ושלישי נחלת בנימין נמלאת חיים. מלא אמנים עם עבודות שונות ומשונות. כיף להסתובב ולהסתכל, לראות "טיפוסים". לעיתים יש שם גם מיסטיקנים למינהם. ולא לשכוח את מירי אלוני ששרה בכיכר מגן דוד בתחילת הרחוב עם קהל מעריציה ומוסיפה נופך ייחודי
התמונה של רוני

5
שוק היצירות והאמנות המקומית הכי תוסס ופעיל בארץ, אני תמיד הולכת עם אורחים מחו"ל, וקונה גם לא מעט בעצמי. כדאי לקפוץ גם לשוק הכרמל שמעבר לפינה.

5
כשאתה רוצה קצת לטעום את ועם הנחלה הפנימית שלך כדאי שתתחיל בנחלת בנימין בת"א. הניחוחות, הצבעים, השמחה, השקט שמתובל ברעש.. ואם אתם מגיעים בשישי או שלישיף, כדאי להתחיל את הביקור אצל מירי אלוני המלכה הבלתי מעורערת!! (: חוויה!! מומלץ בחיבה!! (:
התמונה של שגשי

4
אני אוהבת! אומנם האמנים מוכרים את עבודותיהם בהרבה כסף אבל פשוט חוויית צבעים לעיניים, גם נגני הרחוב נמצאים שם ומשמיעים כל מיני סוגי מוסיקות..והבדים האינסופיים..חוויה!:)
התמונה של Olga Pulisman

5
האמת שהייתי במקום רק ביום שישי בשוק האומנים ומאוד נהנתי. המון דברים יפים לבית ולבנות (צעיפים, תכשיטים ...). אם צריכים מתנה מקורית זה מקום מצויין, אך לא זול יש ברחוב גם חנות ענקית של דברים לבית - מאוד מומלץ.
התמונה של שוש חזן גרינברג

4
הכי כיף לטייל שם עם חברה, לא עם בן זוג. גברים משתעממים מלהסתכל על פיצ'יקס. נשים מתות על זה, בעיקר בזוגות. בסוף קונים איזה סיכה לשיער או איזה שלט לדלת, יושבים באחד מבתי הקפה, ונהנים מהאווירה. יש רק שתי בעיות - ראשית, הצפיפות, כשבין הדוכנים אין מספיק מקום למעבר ותמיד יש את אלה עם עגלות הילדים שנתקעים באמצע, וכמובן שחנייה באזור הזה היא עסק יקר או לא נוח. אבל אם חונים רחוק או באים בתחבורה ציבורית, אפשר להעביר ברחוב שעה שעתיים ככה בכיף.
התמונה של shelley10

4
חץ מימים שלישי ושישי אין הרבה מה לעשות שם. אבל שוק האמנים פשוט מהמם. הייתי עשרות פעמים ותמיד כיף לחזור

עמודים

דרוגים ומקומות קרובים
רחוב שינקין בתל אביב
3.785715
ממוצע: 3.8 (14 דרוגים)

מיקרו קוסמוס של החברה הישראלית בכלל ותל-אביב בפרט, מתאים לכל גיל ובכל שכה. סיור עירוני שאסור להחמיץ

למידע נוסף...
שוק בצלאל בתל אביב
3.1
ממוצע: 3.1 (10 דרוגים)

נא להכניס סיכום על האטרקציה עד 20 מילים

למידע נוסף...
גינת שנקין בתל אביב
2.666665
ממוצע: 2.7 (6 דרוגים)

תל אביב זרועה בהמון גינות קטנות כמו פטריות שאחריה הגשם. הגינה בשנקין הוא אולי אחד המתחמים המפורסמים שבהם בשל מיקומה המרכזי.

למידע נוסף...
משקפי שמש בשוק הכרמל
3.416665
ממוצע: 3.4 (12 דרוגים)

שוק הכרמל, חוויה של טיול וקניות בתל אביב

למידע נוסף...