נחל דוד

דרוג הגולשים: 
4.5
ממוצע: 4.5 (10 דרוגים)
כתובת: 
עין גדי
עין גדי
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
קיץ 8:00-17:00 חורף 8:00-16:00 בימי שישי וערבי חג: 8:00 - 15:00 הכניסה לשמורה נסגרת שעה לפני שעות הסגירה הרשומות מעלה
טלפון: 
08-6584285

נחל דוד נמצא סמוך לשמורת עין גדי, ובו מפל ענק שגובהו כמעט 200 מטרים.

בחלקו התחתון של הנחל מימיו זורמים כל השנה והוא פתוח לקהל הרחב. "עין דוד" הוא המעיין העיקרי אשר מזין את הנחל במימיו. מקור המעיין הוא במי גשמים היורדים בהרי יהודה, מחלחלים למי תהום, זורמים מזרחה מתחת לפני הקרקע ובוקעים בתחומי השמורה.

מסלול זה מכסה את חלקו התחתון של נחל דוד, הנו מסלול קל להליכה המיועד לכל המשפחה, ומציע רענון בנוה מדבר גם בימי הקיץ החמים ביותר.

המסלול עובר במפלים קטנים ובבריכות מים עם צמחית נחלים, ושיאו במפל דוד. בתחילת המסלול ניתן לראות ריכוז עצים האופייניים לשמורה: שיטים, שיזף, זקום, ערף ואחרים, כמו גם בעלי חיים רבים - הבולטים שבהם הם שפני סלע ויעלים.

תחילת המסלול בעמדת התשלום והכניסה לנחל אשר ליד מגרש החניה. כאן נצטייד במפת המסלולים המוצעים בשמורה, ונמשיך בכיוון הנחל.

לאחר הליכה קצרה של כ-200 מטר נגיע למפל הראשון, אשר לאחריונמשיך ונעלה אל הגדה הצפונית של הנחל. השביל ממשיך ועולה במדרגות, ולאחר כ-200 מטר נוספים מגיע לפיצול שבילים, בו נפנה לכיוון שמאל, נעבור מערה חצי פתוחה, ונגיע למפל מים מקסים ובריכה בקצהו. זוהי נקודה מצויינת לעצירה והתרעננות, ורחצה קלה במי הבריכה.

לאחר ההשתכשכות חוזרים אחורה לצומת השבילים, מטפסים בנחל ומעט מעליו, ומגיעים לנקודת תצפית על מצוק ההעתקים. השביל ממשיך ועובר בסבך קנים, ומגיע למפל שולמית שגובהו כ-30 מטר. עוד נקודה מצויינת לעצירה והתרעננות.

ממפל שולמית ממשיכים עם השביל העובר לגדתו הדרומית של הנחל, וחוזר למפל הראשון בו ביקרנו, מכאן נמשיך בחזרה לשער הכניסה.

המסלול מתאים למשפחות עם ילדים קטנים, וקטנים מאוד.

המפל הגדול בנחל דוד
מפל דוד
נחל דוד - המפל הקטן

דרוגי-גולשים

5
נחל דוד הוא שמורת טבע ועלינו להתנהג בה בהתאם לכן אין אפשרות להכניס אוכל..יש מקום כמובן לפיקניק ואם אתם כבר באזור ולא ממהרים מומלץ לבקר בגן הלאומי עתיקות עין גדי שזה מרחק נסיעה אבל שווה להיות שם אתם תהנו כפליים!!

4
רק חבל שבאיזור המפל שואבים ולכן הבריכה אינה עמוקה כמו בשנים עברו... צמחייה מגוונת ומעניינת. המים מפכים בינות לשבילים. מאוד נחמד לצפות ביעלים ואם מתמזל המזל גם בשפני סלע. בהחלט מומלץ לימי הקיץ החמים ולא לשכוח הרבה מים!
התמונה של קאטיושה

5
מקום מושלם לטיול רגלי עם המשפחה שמשלב גם חיות בר ( יעלים, שפני בר וכו' ). הדבר שהילדים הכי נהנו בו זה כמובן המים. נהניתי מכל רגע ועשינו עינסוף תמונות במקום היפהפה הזה. מומלץ לבוא !
התמונה של יעלי22

4
עדיף לא לבוא בפסח ובמועדים המועדים לצפיפות. אבל מסלול קלאסי לילדים, עם מים במדבר. ניתן לעשות מספר מסלולים באורכים שונים. וכמובן - להכנס למים. כיף גדול

5
לא מבינה אנשים שקונים מים של "עין גדי". איזו מדינה זו שמאפשרת לבקבק את אחת משמורות הטבע הנפלאות ביותר שיש. יעלים וגבי מים, מידבר מול מפל . יופי של מקום והלוואי שיאסרו על השאיבה כדי שנוכל להנות מהיופי הזה במלואו
התמונה של shelley10

5
לא קשה מידי, יש המון יעלים. אפשר גם לראות שפני סלע. ובסוף יש בריכה גדולה עם מפל לאוהבי המים.
התמונה של Eli Moreno

4
אחד המקומות היפים בארץ בעיני

4
התחילו את המסלול בנחל ערוגות וסיימו בנחל דוד, מומלת בכל ימות השנה למעט ימי גשם וצפי לשיטפונות
התמונה של imoreno

5
המסלול מתאים לכל המשפחה וכדאי להקדיש לפחות חצי יום לשיטוט במעלה הנחל עם עצירה להתרעננות בבריכות מידי פעם. גם תיירים מחו"ל וגם מטיילים שאינם מיטיבי לכת יהנו מאד מנחל דוד
התמונה של Michal Moreno

4
מתאים לכל המשפחה, מאוד מרענן בימי הקיץ ועונות המעבר

עמודים

דרוגים ומקומות קרובים
אכסניית בית שרה
0
עדיין אין דרוגים

באכסניית עין גדי 68 חדרים בסטנדרטים גבוהים. החדרים ממוזגים עם מקלחות ושירותים צמודים, טלוויזיה בלווין ומיני בר ובחלקם מרפסות המשקיפות לים המלח ולהרי מואב.
ניתן לקבל חדרים נגישים לאורחים בעלי מוגבלויות .

למידע נוסף...
מלון עין גדי
0
עדיין אין דרוגים

בית הארחה קטן הממוקם בקיבוץ עין גדי, בין גינות ירוקות, טבע ונוף ים המלח. מעניק תחושה אולטימטיבית של נוף, ים, רוגע וכיף לכל המשפחה!

למידע נוסף...
0
עדיין אין דרוגים

חניון לילה חוף עין גדי ממוקם בסמוך למגרש החניה של חוף עין גדי שלשפת ים המלח.

למידע נוסף...
בית ספר שדה עין גדי
0
עדיין אין דרוגים

בית ספר שדה עין גדי נמצא בלב קיבוץ עין גדי - אואזיס בלב המדבר, ומרחק קצר מים המלח.

למידע נוסף...