גן לאומי ממשית

דרוג הגולשים: 
4
ממוצע: 4 (דרוג 1)
כתובת: 
גן לאומי ממשית
דימונה
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
בימי חול ושבת: קיץ: 8:00-17:00. חורף: 8:00-16:00. בימי שישי וערבי חג 8:00-15:00 הכניסה לשמורה נסגרת שעה לפני שעות הסגירה הרשומות מעלה
טלפון: 
6556478 - 08

ממשית (ממפיס) הנה עיר נבטית עתיקה, הנמצאת על ציר הדרך הנמתחת בין הערבה - הרי אדום - מעלה עקרבים - חברון וירושלים (או באר שבע).

האתר הנמצא בממשית הנו השחזור היפה ביותר הקיים בישראל לעיר נבטית. ממשית מעולם לא היתה העיר הנבטית הגדולה בארץ, אך כיום היא בהחלט המשוחזרת ביותר, והמקום מאוד מרשים. העיר ממשית היתה בעבר עיר מסחר, ולאחר מכן (התקופה הרומית) - פנתה לגידול סוסים ערבים משובחים. בתקופה הביזנטית טופחה העיר עקב היותה ישוב ספר, ובתום תקופה זו נטשו תושבי העיר את ממשית, והחיים בממשית הפסיקו להתקיים. מאוחר יותר - בתקופת טרום הקמת המדינה, ראה בן גוריון את ממשית כבירת המדינה לעתיד. מיותר לציין כי חזון זה לא התגשם.

בגן הלאומי של ממשית ניתן לסייר בשרידים המרשימים של העיר העתיקה, ולהתרשם משחזור המבנים של שוק ממשית, הבריכה, המרחצאות ועוד. במהלך שלושת הרגלים, מפעילה רשות הטבע והגנים שוק נבטי לדוגמא, בו אפשר לסירר ולערוך קניות, ולהתרשם מהחיוניות והשימושיות שהיתה פעם לעיר עתיקה זו.

משך זמן הסיור בעיר הוא של כשעתיים, ובסמוך לכניסה לאתר נמצאות שתי רחבות מוצלות ויפות ובהן שולחנות פיקניק לשימוש המבקרים. בנוסף, במקום שירותים חדשים, ובדרך כלל מאוד נקיים. במרחק הליכה קצרה מהאתר המרכזי, ישנו סכר אשר לאחר שטפונות מתמלא מים.

גן לאומי ממשית

דרוגי-גולשים

התמונה של עידית שרון

4
מקום מקסים, בעיקר בחגי ישראל - בהם נערך יריד אמנים והפעלות במקום. כדאי לצאת מכאן למסלול הקצר והנחמד של נחל ממשית.
דרוגים ומקומות קרובים
התמונה של עידית שרון

4
מקום מקסים, בעיקר בחגי ישראל - בהם נערך יריד אמנים והפעלות במקום. כדאי לצאת מכאן למסלול הקצר והנחמד של נחל ממשית.