מצפה קוניטרה בהר אביטל והר בנטל

ללא הגבלה
טלפון:
04-6962885

הר אביטל והר בנטל השכנים הם הרי געש כבויים המתנשאים לגבהים של מעל 1000 מטרים. שני ההרים מתהדרים בנקודות תצפית מהגבוהות והמרשימות ביותר ברמת הגולן. הם משקיפים מלמעלה לעבר נוף מרבדים ירוקים ופסגות הרים, אל שטחי צפון הגולן, עמק החולה, מעמקי סוריה, הרי דרום הלבנון ואל הר החרמון.

הר אביטל הוא שטח צבאי שניתן להגיע רק לתצפית קוניטרה שבשיפוליו, אך אל פסגת הר בנטל, בה ממוקם קיבוץ מרום גולן- היישוב הראשון בגולן, ניתן לעלות לתצפית מסחררת ממוצב נטוש שהפך לאתר תיירותי.

צילומים: מוטי רפאלי

תצפית קוניטרה

למרגלות הר אביטל מצפה יפהפה המשקיף על עמק קוניטרה במלואו. עמק קוניטרה- קשת בערבית, קיבל את שמו מגשר קשתות היסטורי שהיה כאן בעבר והוביל אל הדרך הראשית לדמשק.

המצפה פונה לעבר גבול ישראל וסוריה, כשבמרחק נראית העיר הנטושה קוניטרה שבסוריה, שנהרסה בשנת 1967 אך את שרידיה ניתן לראות בבירור, והעיר החדשה שנבנתה מאחוריה בשנים האחרונות.

בתצפית תוכלו לראות גם את שדות הקיבוצים עין זיוון ומרום גולן, שבקצם עובר גבול ישראל עם סוריה, את מבני כוח האו"ם, את מעבר הגבול, ובמרחק מימין ניתן לראות את עשרת טורבינות הרוח האדירות שעל הר בני רסן.

במצפה יש מתקן מידע קולי הפועל ע"י אנרגיית הרוח ובלחיצה עליו ניתן להאזין להסבר מוקלט על תוואי האזור והנוף שלפניכם.

למרגלות המצפה ממוקם הפארק הוולקני אביטל אותו ניתן לראות כאן מלמעלה, תצוגת פסגות הרי געש מלאכותית מרשימה ביופיה.

איך מגיעים למצפה קוניטרה?

בכביש 91 עולים בכיוון מזרח. בצומת זיוון פונים צפונה לכביש 98 ונוסעים קילומטר אחד עד שמגיעים למצפה, הממוקם בצד ימין.

הר בנטל

הר בנטל המתנשא לרום של כ-1170 מטרים מעל פני הים, נוצר בעקבות לחץ מגמתי במעמקי כדור הארץ שפרץ החוצה וערם הר מחודד.

באמצע התהליך הוולקני נסתם לוע הר הגעש, אך הלבה הבוערת לא הפסיקה לזרום. בעקבות כך היא יצרה לוע נוסף במדרון המערבי של ההר, שנמתח בהדרגתיות. הקרקע בהר מורכבת מאדמת טוף אדמדמה וסלעי בזלת.

כביש סלול מוביל לפסגת ההר, ולאורכו שילוט המצביע על תופעות גיאולוגיות וולקניות שונות שניתן לצפות בהן בהר. בפסגת הר בנטל נמצא המוצב הישן שהוסב למבנה תיירותי מרתק.

אם תצטיידו בפנס תוכלו לרדת לבטן המוצב ולהסתובב בן חדריו הישנים, תוכלו גם לסייר בחלקו העליון ולחוש את ההווי הצבאי של חיי החיילים במוצב צפוני מרוחק.

יש כאן תצפית מרהיבה לנופי צפון הגולן, הגולן הסורי, הרי הגליל ואצבע הגליל, מאגר בנטל ומרבדים ירוקים הפרושים ביופי אינסופי, של השדות החקלאיים של קיבוצי האזור.

אחרי התצפית אתם מוזמנים לכוס משקה חם וארוחה בבית הקפה השמיימי שבמקום קופי ענן – בית קפה הגבוה ביותר בישראל, שבהתאם לשמו, מגיש קפה בין העננים שפסגה הגבוהה הזו..

איך מגיעים לתצפית הר בנטל?

נוסעים בכביש 90, מעמיעד צפונה לכיוון קריית שמונה. בצומת מחניים פונים ימינה לכביש 91. ממשיכים ישר, חולפים על פני משמר הירדן, גדות וגשר בנות יעקב. בצומת בית המכס פונים שמלאה וממשיכים ישר, חולפים על פני צומת נשוט וממשיכים עד שמגיעים לצומת השריון. כאן פונים שמאלה לכביש 978 וממשיכים עד צומת האמיר (וואסט) בה פונים ימינה לכיוון מרום גולן.

בהמשך מגיעים לצומת מעגלית: שמאלה לקיבוץ מרום גולן, ימינה לבסיס בפסגת הר אביטל, וישר אל לוע הר אביטל.

לתצפית הר בנטל- פונים כאן שמאלה ובצומת הבאה ימינה לפי שילוט לכביש מפותל המוביל לחניון ולתצפית.

ניתן להמשיך ישר בצומת המעגלית ולהגיע ללוע הר הגעש אביטל.

מצפה קוניטרה בהר אביטל והר בנטל
דרוגים ומקומות קרובים
בית קפה קופי ענן Coffee Anan בהר בנטל רמת הגולן

בית קפה קופי ענן - Coffee ענן בהר בנטל

3.2
ממוצע: 3.2 (5 דרוגים)

בית קפה הגבוה בישראל 1,165 מטר מעל פני הים על פסגת הר בנטל סמוך למרום גולן

ממוצע: 4 (3 דרוגים)

מסעדת הבוקרים הכשרה והמחודשת, הנמצאת בקיבוץ מרום גולן, היא מסעדה ותיקה ובעלת מוניטין .

עדיין אין דרוגים

מסעדת בשרים והמבורגר בר בסגנון דרום אמריקאי מקצועי במתחם וואסט- בצפון הגולן.

אירוח קסום בעיצוב כפרי חם ומזמין, שילוב ייחודי של מסעדה חלבית וגלריית חפצי אומנות עם המון דברים יפים של פעם.