עין יצחק- עין סג'מה בגוש עציון

ללא הגבלה
טלפון:
לא זמין

הואדי העמוק של נחל סג'מה, המכונה בפי המקומיים "ואדי גן עדן" אכן מעניק תחושה רומנטית וקסומה של פיסת גן עדן.

עין סג'מה - עין יצחק

במורד הנחל ובעומק הואדי נובע מעיין מופלא בתוך טרסת אבן בנויה וחומת אבן לצידה. אחד המעיינות היפים והמטופחים בגוש עציון.

אל הנביעה הממלאת את עין יצחק- או עין סג'מה (צבי בערבית), מוביל גרם מדרגות קטן. הנביעה עוברת דרך בריכת שכשכוך רדודה וממשיכה בתעלת אבן לעבר הבריכה הגדולה. הבריכה מרובעת, שני מטרים אורכה ורוחבה, ועומקה 1.7 מטר. המים קרים ונקיים כל השנה, רק ירקרקים מעט בשל הצמחייה העוטפת את האזור, השופע עצים נותני צל.

סביבת המעיין מטופחת ונקייה. המעיין נבנה ושופץ להנצחתו של יצחק וינשטוק שנרצח בפיגוע בשנת 1993, ערב לפני יום גיוסו לצה"ל.

בריכת דובק

משולי המעיין מוביל שביל, בפנייה שמאלה, לבריכת דובק- בריכה נוספת שנבנתה לזכר דב וינשוטק- אביו של יצחק, חלוץ ההתיישבות בגוש עציון ואחראי לשיפוצם של מעיינות ואתרי טבע ונוף בסביבת גוש עציון.

הבריכה בגודל 2X3 מטרים ועומקה כשני מטרים.

איך מגיעים לעין יצחק- עין סג'מה?

בצומת גוש עציון פונים לכיוון אלון שבות וכפר עציון, וממשיכים כ2 קילומטרים עד למעגל תנועה המסתעף לשלוש פניות- ימינה לבית שמש, שמאלה לגוש עציון, ובאמצע פנייה לבת עין. בוחרים את הפנייה לבת עין וממשיכים 400 מטר עד לפניה ימינה לחוות משואות יצחק. ממשיכים בדרך זו עד פנייה ימינה ושילוט למעיין, היורדת אל הנחל. קילומטר נוסף ומגיעים להסתעפות, בה פונים שמאלה, וממשיכים עד לרחבת עפר משמאל ובה שולחנות. חונים את הרכב וצועדים ימינה 50 מטרים בשביל מדורג היורד למעיין.