גן לאומי עין הנציב - עין יהודה

דרוג הגולשים: 
5
ממוצע: 5 (דרוג 1)
כתובת: 
קיבוץ
עין הנצי"ב
אזור בארץ:
דמי כניסה:
שעות פתיחה: 
ללא הגבלה מלבד שבתות וחגים
טלפון: 
לא זמין

שימו לב: התמונה מחודש מרץ 2023, אחרי השיפוץ. באדיבות אתי טבת.
אגם קטן וחלומי שמימיו הצלולים זוהרים בטורקיז, כמו בריכת שחייה אולימפית שיצר הטבע, מוקף עצים וצמחייה עשירה.

את האגם ממלא מעיין הנובע בכניסה לקיבוץ עין הנצי"ב, שמדרום לעיר בית שאן.

המעיין נמצא בשטחי הקיבוץ ולכן לעיתים אנשי הקיבוץ מקשים על הכניסה. ניתן לחנות גם מחוץ לשער ולהיכנס רגלית.

הבריכה משתרעת לאורך כ35 מטרים ורוחבה כ15 מטרים. עומקה שלושה מטרים. סביב הבריכה שפע של צל, ספסל, ומקפצה. על המים צפים מזרונים להשלמת החוויה האקזוטית.

קיבוץ עין הנצי"ב התברך בשלושה מעיינות, שכינוייהם, כשמו של הקיבוץ, נלקחו משמו של הנצי"ב מוולוז'ין- הרב נפתלי צבי יהודה ברלין, מגדולי התורה באירופה של המאה ה-19. שלושת המעיינות הם עין צבי, עין נפתלי, והגדול מכול- עין יהודה.

בשעות הבוקר המוקדמות נמצאים מי המעיין עין יהודה בשיא צלילותם, ואף ניתן להבחין בנביעה המרשימה הבוקעת מקרקעית האגם.

עין הנצי"ב הוא קיבוץ דתי, ולכן אין להיכנס בשבתות וחגים למעיין. בימי שישי ובחופשות תגלו את המעיין שוקק חיים ועמוס במטיילים.

בימים אלו לאחר הכרזת עין הנציב כגן לאומי יהודה, החלה רט"ג בפיתוח מאסיבי של המעיין ולפיכך המעיין "סגור" לרגל שיפוצים ולמעשה הרט"ג לוקחת אותו תחת חסותה ומשפצת ומשקמת את סביבת המעיין וככל הנראה יהפוך לעוד אתר בכניסה בתשלום בעתיד. ימים יגידו, הנסיון מלמד שזהו ככל הנראה עוד מקום שפעם היה חופשי לציבור ובקרוב יהפוך לאטרקציה בתשלום. במקום מוקמים שירותים, מזנון, בריכת פעוטות, רחבת פיקניק וחניה מוסדרת.

כל שנותר לקוות שהמאמצים ישאו פרי והמקום יהפוך לנגיש ונאה אף יותר שכן אם להודות על האמת המצב הפך לבלתי נסבל וקשה מאד היה לבלות במקום.

איך מגיעים לעין יהודה?

מגיעים לקיבוץ עין הנצי"ב, מדרום לעיר בית שאן. נכנסים בשער הכניסה לקיבוץ, פונים שמאלה בפנייה השנייה, וחונים בשמאל הכביש, לצד הגדר. יורדים במדרגות לאורך הגדר ועוברים דרך השער משמאל. קודם תפגשו בכניסה צדדית למים הרדודים, ואם תמשיכו 50 מטר תגיעו לשפת הבריכה העמוקה.

צילום: נתן רפאלי

עין הנציב המחודש - אחרי השיפוץ

דרוגי-גולשים

התמונה של מענית

5
היינו שם במרץ 2014. יש שמועות שרשות הטבע והגנים עומדת לסגור את המקום בתשלום ולהוציא אותו מאחריות הקיבוץ... כדאי למהר להגיע לפני :)
דרוגים ומקומות קרובים
התמונה של מענית

5
היינו שם במרץ 2014. יש שמועות שרשות הטבע והגנים עומדת לסגור את המקום בתשלום ולהוציא אותו מאחריות הקיבוץ... כדאי למהר להגיע לפני :)