עין אל פרעה ביישוב אדורה

בתיאום מראש
טלפון:
072-2410700

תלם- אדורה הוא חבל ארץ קסום המחבר בין מרכז הארץ וכביש 6 לבין עיר האבות חברון, עשיר בחקלאות, היסטוריה ומעיינות.

במורדות היישוב אדורה שבמערב הר חברון, בסמוך לבית גוברין ישנו ואדי שופע מעיינות.
אחד מהם הוא עין אל פרעה, מהמעיינות הגדולים ביותר בערוץ נחל גוברין עליון.
עין אל פרעה נובע מתוך שקע קטן, שמימיו מובלים דרך שתי אמות מים קדומות וממלאים שתי בריכות מופלאות.
ההגעה לבריכות קלה ובמרחק כ30 מטרים מהרכב.

הבריכה הראשונה תת קרקעית, והירידה אליה דרך פתח קטן ברצפת בטון, כשבפנים מתגלית בריכה גדולה, כ4X5 מטרים, והמים, כשלא נשאבים, מגיעים לעומק מטר וחצי.
הבריכה השנייה- פתוחה ויפה, נמצאת כמה עשרות מטרים מצפון לבריכה הראשונה. לצידה עץ תאנה גדול, מימדיה כ3X3 מטרים ועומקה המלא מטר וחצי. הכניסה לבריכה במדרגות אבן.
בדרך שבין הבריכות ניתן לראות שרידים של מצודה עתיקה.

יש להגיע למקום בליווי נשק. את הביקור יש לתאם מול עמותת תיירות תלם אדורה בטלפון 072-2410700 או מול אחראי תיאומי טיולים ביטחוניים מול צה"ל בטלפון 054-5953878.
אין להסתמך על תוכנות הג'י פי אס השונות כיוון שהן עלולות להוביל לשטחים שלא בשליטת צה"ל.

איך מגיעים?

מירושלים נוסעים בכביש 60 לכיוון קרית ארבע, לפני הפניה לקרית ארבע פונים בצומת העוקפים ימינה לכביש 35- לכיוון אדורה. חולפים על פני היישוב אדורה וכעבור 1.5 ק"מ פונים שמאלה לואדי. ממשיכים עד לצומת ערוץ הנחל ופונים שמאלה. ממשיכים עוד כ5 דק' עד לצומת שבילים.
כאן חונים וחוזרים מטרים ספורים אחורה- לבריכה הפתוחה שמימין. הפנייה ימינה בצומת השבילים מובילה לבריכה התת קרקעית, שפתחה ממוקם בראש מבנה אבן עם מדרגות ומעקה.