מעיינות ואדי פוכין בגוש עציון

ללא הגבלה
טלפון:
02-9935133

נחל המעיינות של גוש עציון הוא ערוץ רחב המכונה ואדי פוכין (וגם נחל עציונה), הפורץ בין ביתר עילית לצור הדסה, בכפר ואדי פוכין. הכפר מוקף שטחי החקלאות פתוחים ומוריקים, תאווה לעיניים.

בין פיתולי הוואדי נובעים לא פחות מ11 מעיינות טבעיים. שלושת הנביעות המרכזיות מנותבות דרך תעלות אבן ואמות מים ל20 בריכות גדולות ויפות הפזורות במרחב.

תושבי הכפר הם עובדי אדמה המגדלים את תוצרתם החקלאית בשיטה המסורתית של חקלאות שלחין- שליחת המים מבריכות אגירה, דרך מסלולי הובלה הישר לערוגות ולשדות. המעיינות השופעים שבוואדי מאפשרים את התפתחותם של גידולי שדה המפורסמים באיכותם.

המטיילים בוואדי ייהנו משפע בריכות, מעל ל20, שכל אחת מהן מתפרשת למימדים שבין 3X4 מטרים ל-5X7 מטרים. עומק המים בבריכות הרדודות ביותר הוא כמטר, והעמוקות שביניהן מגיעות ל2.5 מטרים.
רוב הבריכות לא צלולות והמים בהן ירקרקים, אך קרירים ונעימים בכל עונות השנה. הבריכות ברובן לא מוצלות, ולכן חשוב להצטייד בהתאם. כל אחת מהבריכות ממוקמת בשטח רחב ידיים בו ניתן לנוח.

המסלול

המסלול הוא מסלול קווי- יוצאים מפאתי הכפר, הממוקם ליד ביתר עלית, וחוזרים לאותה נקודה. הליכה קצרה של עד כ10 דקות בשבילים לא מוצלים העוברים בין גידולי השדות ושפע בריכות המים היפהפיות.
תושבי הכפר אינם נחשבים עוינים, אך יש להגיע אל המסלול בליווי נשק.

איך מגיעים למעיינות ובריכות ואדי פוכין:

מירושלים – נוסעים בכביש המנהרות (60) ופונים ימינה לכביש 375, לכיוון צור הדסה. חולפים על פני הכפר חוסאן ועל פני הפנייה הראשונה לביתר עלית.
אחרי כחצי קילומטר פונים שמאלה לכניסה הצדדית של ביתר עלית. ממשיכים 150 מטרים עד לפנייה ימינה (רחוב תומכי תמימים). נוסעים עד התפצלות משולשת, בה פונים שמאלה.
ממשיכים כקילומטר וחצי בפאתי העיר עד לפנייה ימינה לכביש עפר הנמשך משמאל לסוללת עפר השייכת למחצבה. מקיפים את הסוללה כ250 מטרים עד לקצה הכפר וואדי פוכין.
בצומת פונים שמאלה ומיד מגיעים לבריכות ראש הנחל. חונים ליד הבריכה הראשונה, שלצידה סוכת גפנים וממנה מתחיל השביל המסומן.
ניתן להמשיך הלאה עם הרכב לבריכות מרכז הנחל. הכביש מתחלף בדרך עפר מפותלת מסומנת אדום. נוסעים או צועדים כקילומטר עד שמגיעים לבריכות, שמשמאל לדרך העפר.
כחצי קילומטר הלאה בדרך נמצאת קבוצת הבריכות השלישית.

הכניסה לביתר עילית לא אפשרית בשבתות וחגים.

בריכות ומעיינות ואדי פוכין בגוש עציון
דרוגים ומקומות קרובים
מסעדת חוול'ה - צור הדסה

מסעדת חוול'ה

נא להכניס סיכום עד 20 מילים

קפה מסעדה בר בהר בצומת נס הרים

קפה מסעדה בר בהר - בצומת נס הרים

ממוצע: 5 (5 דרוגים)

למסעדת בר בהר מגיעים קודם כל בגלל הנוף, נקודה. וחוץ מזה גם האוכל טעים מאד.

מסעדת "גוונא"

עדיין אין דרוגים

מטבח המסעדה חלבי-דגים, כשר למהדרין,מגוון בין מאכלים מזרח תיכוניים ובין השפעות איטלקיות וצרפתיות. האוכל טרי מאוד, איכותי, עשיר בטעמים ומעוצב בקפידה

נוף מסעדת ביקב

ביקב- מסעדה חלבית דגים

עדיין אין דרוגים

בין אם תבחרו לשבת במרפסת השמש - אל מול הכרם הצעיר, ובין אם תעדיפו את מרכז המבקרים המהוקצע - עם נוף לאולם הייצור של היין, מובטחת לכם חוויה שלווה ופסטורלית, כמותה לא חוויתם זמן רב.