מעיין האוכף בטלמון

ללא הגבלה
טלפון:
לא זמין

בנקודה יפהפייה, על אוכף גבוה המחבר בין פסגותיהן של גבעת היקבים וגבעה נוספת, נובע בכל ימות השנה מעיין האוכף.

גבעת היקבים היא אתר קדום בו נתגלו שרידי יקב תת קרקעי אדיר מימדים ובו 26 בורות לתסיסת ענבים מימי בית המקדש הראשון.

מעיין האוכף נמצא בסמוך ליישוב טלמון שבבנימין. מי המעיין ממלאים בריכת מים גדולה, 4X5 מטרים, בעומק כמטר וחצי. המים קרירים ונקיים, נעימים לשחייה. הבריכה מוקפת רצפת בטון רחבה המקלה על הכניסה והיציאה מהמים.

לצד הבריכה בנויה סככת עץ גדולה ומצלה, הממשיכה למרפסת עם מעקה המשקיפה לנופי גבעות השומרון.

בסביבת הבריכה שולחנות, פינות צל נוספות, נדנדות, בריכת דגים, עצי פרי וצמחי תבלין.

איך מגיעים למעיין האוכף בטלמון?

מצומת שילת שליד מודיעין, על כביש 443, פונים צפון מזרחה לכביש 446. ממשיכים 9 ק"מ ופונים ימינה לכביש 463, כיוון ניל"י. ממשיכים 8 ק"מ נוספים, חולפים על פני ניל"י ונעלה. בצומת הדואר ממשיכים ישר, לכיוון טלמון ודולב. אחרי 4 ק"מ נוספים מגיעים לפיצול ובוחרים בשמאל- לכיוון טלמון. מהכניסה ליישוב טלמון ממשיכים ישר עם הכביש עד ליציאה מהיישוב, וממשיכים 200 מטרים נוספים עד פנייה ימינה לשביל עפר באורך 300 מ' המוביל עד לרחבת החנייה הצמודה למעיין האוכף.
התמונות בדאיבות מתניה יוזביץ

מעיין טלמון
מעיין האוכף בטלמון
דרוגים ומקומות קרובים
בד בבד בטלמון - קפה מסעדה ובית בד

בד בבד בטלמון– קפה פיצה ובית בד

עדיין אין דרוגים

בלב חורש טבעי המשקיף לנופי בראשית, על שפת המצוק ישנו מתחם תיירותי ובו בית קפה, בית בד ופיצרייה.